Podążając za nowymi trendami, wprowadzono również oznaczenia numeryczne w obrębie każdej grupy komponentów, żeby łatwiej było określić, na jakim miejscu w swojej klasie znajdują się poszczególne części. Updejt obejmuje przeznaczone do XC/Race produkty Stylo i lekką linię Noir, poprzez inne modele, aż do grupy Hussefelt. Oficjalna prezentacja nastąpi 14 kwietnia, pierwszego dnia imprezy Sea Otter Classic.
STYLO
Najwyżej plasuje się nowa kierownica Stylo T40, oferowana w szerokiej na 700 mm podniesionej wersji, przy wadze 256 g dla czarnego anodowanego modelu i 258 g dla śnieżnobiałego. Pojawi się w dwóch wersjach gięcia – 15 mm lub 25 mm. T40 będzie także dostępna w wersji płaskiej 10S, o szerokości 700 mm, z kątem wygięcia 10º, zaprojektowanej z myślą o 29-erach oraz również jako „płaska“ wersja o szerokości 580/600 mm, z kątem wygięcia 5º. Poniżej modelu T40 znajduje się T30, posiadająca te same wymiary co T40, z tą różnicą, że wyższy model wykonany jest ze stopu aluminium serii 7, natomiast niższy – z serii 6. Różnice wagowe to 17 i 20 gramów dla każdej z nich. Poniżej znajduje się linia T20, która otrzymuje podobnej wielkości płaską kierownicę 680 mm, typu riser, ze średnicą zacisku 25,4. Tylko T40 pojawi się w białej wersji kolorystycznej.
Lina Stylo wprowadza nowe grafiki także dla mostków i sztyc. T40 otrzymuje białą i czarną anodowaną wersję kolorystyczną dla mostka, ale sztyce pojawią się niestety jedynie w tej drugiej. Mostek T30 jest różny pod wzgledem grafiki i zastosowanych śrub. W T40 oszczędzono 5 g, używając śrub 6/4 Ti, w T30 zastosowano odpowiedniki ze stali Cr-Mo. T40, T30 i T20 wykonane są ze stopu aluminium wykończonego w technice 3D. Sztyce T40 i T30 także wykonane są z cieniowanego stopu aluminium 3D 7075, a jedyną różnicą są zastosowane w pierwszej śruby Ti, w drugiej natomiast te z CrMo, co daje oszczędność wagową 10g. Sztyca T20 wykonana jest z prostszego stopu 6061, ale waży tyle samo, co T30. Każdy model pojawi się we wszystkich popularnych rozmiarach, ale mostki będą dostępne jedynie w wersji o średnicy zacisku 31,8.
NOIR
Na samym szczycie modeli XC/Racing znajduje się linia Noir. Części wykonane są z lekkiego włókna karbonowego. Kierownica T40 stosuje włókno węglowe UD SL w obszarze zacisku mostka. Pojawi się w „płaskiej” 118-gramowej wersji o szerokości 580 mm i 190-gramowej w wersji riser 640/700 mm, obydwie wykończone lśniącym karbonem z szarą grafiką. T30 dla swojej płaskiej kierownicy używa tego samego karbonu SL UD, ale poszerza ją do 600 mm i wprowadza również wersję 700 mm 10S o wadze 180 g. T30 riser to już zwykłe karbonowe włókno UD w opcji 680/700 mm, przy wadze 205 g. Interesujące, że podniesiony Noir T20 stosuje te same włókna i waży 188 g (przy szerokości 680 mm). Jedyną różnicą miedzy Noir T40, a T30 są śruby Ti zamiast Cr-Mo. Obie mają mocowanie na 2 śruby, pozwalające na ustawienie z zerowym lub 25-stopniowym offsetem. Linia Noir nie oferuje mostków, ale zawsze można dopasować do niej Stylo T40 (waga 130 g przy 110mm). Korby pozostają bez zmian.
AKA
Grupa AKA jest grupą w połowie drogi pomiędzy XC a DH i prawdopodobnie posiada jedno z najlepszych wykończeń w całej obsadzie. Kierownica riser ma szerokość 710 mm, wznios 25 mm i waży 264 g. Mostki są wykonane ze stali 3D, a sztyca z kutego i cieniowanego aluminium.
BOOBAR
Linia Boobar jest złożona jedynie z jednego komponentu - kierownicy o szerokości 780 mm, co równa się najszerszemu, oferowanemu przez firmę modelowi.
HOLZFELLER
Grupa Holzfeller odświeża grafikę w częściach kokpitu i oferuje naprawdę długą, bo na 350 mm sztycę, przeznaczoną zdecydowanie do DH. Kierownica ma szerokość 730 mm, a mostki są dostępne w trzech kolorach - czarnym, czerwonym i białym. Pedały i korby pozostają bez zmian.
HUSSEFELT
Grupa Hussefelt jest kolekcją komponentów przeznaczoną dla kolarzy, którzy traktują sprzęt z wyjątkową brutalnością i nie troszczą się o to, żeby płacić za jego wymianę. Będzie ona dostępna także w białej wersji kolorystycznej.
Info: www.sram.com