Od wielu lat Turnery otrzymują pochlebne recenzje od użytkowników, którzy cenią ich właściwości jezdne, trwałość i serwis producenta. Turner Bikes produkuje tylko ramy z pełnym zawieszeniem, są one produkowane w USA w fabryce SAPA w Portland. Obecnie wszystkie Turnery mają zbudowane zawieszenie w oparciu o patent DW-link. Każda rama posiada kalamitki do smarowania wszystkich punktów obrotu zawieszenia, bez potrzeby demontażu łożysk z ramy, co wpływa znacznie na żywotność i jakość pracy samego zawieszenia. Standardowo wszystkie ramy są anodowane, a napisy nanoszone są laserowo. Opcjonalnie można zamówić ramy w kolorze naturalnego aluminium (RAW). Turner w kolekcji na 2011 rok przygotował 5 modeli:
Flux to rower do XC/maratonów i wyścigów wieloetapowych. Posiada 105mm efektywnego skoku. Zawieszenie DW-link z krótkimi łącznikami gwarantuje bardzo dużą sztywność boczną. Długa górna rura pomaga zająć wyciągniętą pozycję za kierownicą. Widełki tylnego trójkąta mają lekkie gięcie by zmieścić korby o węższym profilu (Sram XX lub XTR Race). Rama w rozmiarze M (17’’) z tłumikiem waży 2,73 kg. Miłośnicy odchudzania rowerów potrafią zbudować w pełni sprawnego Fluxa o wadze 9,35kg.
Sultan to 29er do jazdy trail/enduro. Przy projektowaniu Sultana David Turner dużo uwagi poświęcił znalezieniu optymalnego ustawienia wysokości osi suportu i długość tylnych widełek trójkąta by maksymalnie wykorzystać korzyści płynące z zastosowania dużych kół. Skok 120mm pozwala na dość agresywną jazdę w trudnym terenie.
5 Spot to uniwersalny rower ze skokiem 140mm, którego można zbudować naprawdę mocno i zainstalować napinacz łańcucha, widelec o skoku do 160mm lub dokręcić ultra lekkie komponenty otrzymując zwinny rower enduro. Znakomicie skręca i pozwala na dużo bardziej agresywną jazdę, a aktywne zawieszenie połyka wszystkie nierówności na drodze. Główka sterowa w standardzie 44XX przyjmuje widelce z rurą sterową o zmiennym przekroju.
RFX to długo wyczekiwany rower zaliczany do kategorii All-mountain o skoku 165mm. W roku 2011 został on totalnie przekonstruowany. Prosta główka sterowa o średnicy 1.5 cala pozwala na montaż sterów z regulacją kąta (Cane Creek Angleset) i dopasowanie geometrii ramy do indywidualnych potrzeb i stylu jazdy. Rama posiada mocowania napinacza w standardzie ISCG 05 i sztywną tylną ośkę 12 mm Thru oraz przyjmuje widelce o skoku do 180mm. RFX będzie dostępny w Polsce w trzecim kwartale tego roku.
Najnowszy DHR to esencja ponad 10 lat doświadczeń w budowie wyścigowych rowerów do zjazdu. Cała konstrukcja podyktowana jest jednemu celowi – dotarciu na podium. Nisko umieszczony środek ciężkości pozwala na lepsze prowadzenie w zakrętach i kontrolę roweru w locie. DHR posiada bardzo aktywne zawieszenie DW-link, które nie usztywnia się podczas hamowania. Zostało ono tak skonstruowane, by można było stosować do niego wiele rodzajów tłumików. Standardowo montowany jest FOX DHX RC4, ale można też zainstalować Elka Stage 5, czy Rock Shox Vivid Air. Na zestawie RS Vivid Air + DHR Tyler Morland wygrał z 11-sekundową przewagą Red Bull Down 5000 w Whistler. Rama posiada główkę sterową 1.5 cala oraz kalamitki do smarowania łożysk bez konieczności rozbierania zawieszenia.
Każda rama dostępna jest osobno lub w zestawie z trzema opcjami osprzętu (Trail, Pro, Expert) lub kit: rama, widelec, stery. Do każdej zakupionej ramy dystrybutor dostarczana smarowniczkę ze smarem teflonowym oraz zapasowy hak przerzutki. Turner dla swoich użytkowników oferuje programy Crash Replacement i Turner 4 Turner (oddaj starego Turnera bez względu na jego stan techniczny i odbierz nowego ze zniżką). Firma Pogo Bikes, wyłączny dystrybutor rowerów Turner na polskim rynku przygotował specjalną ofertę dla osób aktywnie startujących w zawodach.
Dystrybutor: www.pogobikes.com