Tomac przedstawia nowe rowery MTB

Diplomat i karbonowy Supermatic 120

Drukuj

Tomac wyjawił wszystkie sekrety dotyczące całkiem nowych rowerów górskich, jakie przygotowano na sezon 2011. W kolekcji pojawi się twentyniner Diplomat i uniwersalny full Supermatic 120.

29-er Diplomat
Firma ustaliła sobie za cel wyprodukowanie roweru o 120-milimetrowym skoku, ze wszystkimi zaletami 29-calowych kół, prowadzącego się jak 26-calowy rower. „Pracowaliśmy więc nad uzyskaniem naprawdę krótkich widełek tylnych i rozstawem osi, żeby nadać mu skoczności i ułatwić podciągnięcie przedniego koła, kiedy jest to potrzebne“ .Zastosowanie krótszych rur było możliwe dzięki dołączonemu rockerowi na górze widełek tylnych, systemowi mocowania przedniej przerzutki Direct Mount i wygiętej rurze podsiodłowej.



Tomac zwrócił również uwagę na sztywność. By poradzić sobie z dłuższym rozstawem osi i dłuższymi rurami, użyto zwężonej główki ramy, która jest krótka, by utrzymać kokpit nisko, ale wzmocniona gussetem, by zapewnić wytrzymałość. Zastosowano też zamknięty profil dolnej rury ramy i specyficzny dizajn tylnego trójkąta. Rezultatem jest rower XC z ramą z aluminium 6069, posiadający również prowadzenie linki do regulowanej sztycy. Jak w Supermatiku, Tomac wyeliminował punkt obrotu blisko tylnej osi koła. Udało się to poprzez wstawienie dodatkowego elementu na górze widełek podsiodłowych, tam, gdzie łączy się ona z amortyzatorem. Tylny trójkąt przez to nie potrzebuje zawiasu przed tylnymi hakami.

 



Tomac oferuje dwie kompletne wersje swojego debiutanta. Pierwszy zestaw to Diplomat 1 z widelcem Fox, kołami EA70, napędem XT, karbonową kierownicą Easton oraz mostkiem i sztycą Thomsona. Sugerowana cena detaliczna to 19.049 zł. Diplomat 2 otrzymuje SLX, koła części EA50 oraz cenę detaliczną 15.449 zł. Ramy są dostępne w czarnym lub białym kolorze.

 

 



Supermatic 120
Nowy, w pełni karbonowy Supermatic nazywany jest przez Tomaca „Rowerem trialowym z charakterze XC i możliwościami downwhillowymi“. Pojawia się w nim nowym chainsuck Tomac/K-Edge – zapobiegający zakleszczeniu się łańcucha między ramą, a zębatkami. Główne atrakcje to jednak:
- 120-milimetrowy skok dla 120- lub 130-milimetrowego skoku widelca
- 2270g wagi ramy z amortyzatorem Fox RP23
- pełen karbon w przednim i tylnym trójkącie
- zwężona główka ramy (z 1-1/8″ – 1.5″)
- kąt główki 69.5º dla rozmiarów M/L
- 335 mm wysokość suportu
- długość widełek tylnych 433 mm

 

 



Celem Tomaca była lekka rama o zwiększonej sztywności, wytrzymała na uderzenia i zmęczenie materiału. Zaowocowało to kompaktowym dizajnem z dwoma trójkątami – z mocno uformowanymi rurami, które wytrzymają uginanie. Tylny trójkąt jest jednym elementem, używającym karbonowego widelca flex-stay, zastępującego zawias na tylnym haku. Cena? Za Supermatica 120 w wersji 1, ważącego 11,1 kg, na kołach CB Cobalt, napędzie XTR/XT oraz z widelcem Fox Float RL zapłacimy 27.199 zł. Wersja druga kosztuje o niecałe 7 tys. zł mniej i jest wyposażona w koła Eastona EA70, o klasę niższy napęd a waży 11,5 kg.

Robi wrażenie? Na nas tak!

Dystrybutor: www.leader.pl