Concept Bike Raela

Drukuj

Słyszeliście o rowerowej, elektronicznej kamerze cofania Cerevellum? Możemy ogłosić, że projekt posuwa się do przodu i miejmy nadzieję, że w tym roku zobaczymy efekty prac, a na rynku pojawi się kolejny produkt.

Okazuje się, że dizajner Cervellum Evan Solida składał swój concept bike także dlatego, żeby zaprezentować kilka innych rzeczy, które według niego mogłyby przynieść korzyść rowerom w przyszłości. Pan Solida nie tylko dołącza „lusterko” Cerevellum do projektowanego modelu, ale wyraża też spojrzenie Evana na ulepszenie najważniejszych punktów stycznych rowerów.



Kamera Hindsight jest zintegrowana z górnymi rurami tylnego trójkąta i nagrywa okrążenia, zachowując fragment dokładnie na chwilę przed zarejestrowaniem największego uderzenia oraz następujące po nim 10 sekund, pozostawiając kolarzowi dowód tego, co zaszło. Video jest wysyłane na ekran komputera w czasie rzeczywistym, przekazując informację na temat ruchu na drodze za rowerzystą. Evan pracuje też nad modelem z drugą, frontową kamerą, której zadaniem byłoby jedynie nagrywanie (z powodów bezpieczeństwa bez wyświetlania).

W Raelu wyświetlacz obsługuje obraz z kamery lub pokazuje dane komputera rowerowego. Osłona mostka ma zintegrowany wyświetlacz kontrolny ładowania baterii Shimano Di2. Przyciski zmiany biegów są zintegrowane z klamkami hamulcowymi.

 



Klamki hamulcowe zastępują typowe, występujące na standardowych kierownicach szosowych. Ponieważ punkt obrotu klamki hamulcowej jest umieszczony na dole, kolarz ma większą moc hamowania i kontroli podczas podjazdów. Jako że palec wskazujący kolarza ma większy zasięg, klamki Raela rozszerzają się ku górze, co nadaje im bardziej ergonomiczny kształt.

Hamulce są ukryte wewnątrz ramion widelca i ramy, by zachować niskie opory aerodynamiczne oraz czysty wygląd roweru. Mimo, że mostek wygląda na dość wysoki, geometria jest praktycznie identyczna, jak w standardowych rowerach szosowych, więc prowadzenie powinno być bardzo podobne.

 

 

 


Koła są chronione patentem i dopasowane do unikalnego dizajnu piasty – ze szprychami o kształcie litery „V“, które przeplecione są przez piastę. Efektem tego jest jeszcze większe naprężenie szprych i eliminacja potrzeby kotwiczenia. Połączenie piasty i roweru jest również unikalny w tym sensie, że tworzy dla roweru bardzo łagodne zawieszenie. W Raelu nadal mogą być użyte standardowe koła.

Kolejną unikalną cechą jest cięcie rury podsiodłowej, z umieszczonym w niej elastomerem, nadającym jej elastyczności.

Info: www.cerevellum.com