Rodzina MT, Magury

Drukuj

Przed świętami pokazaliśmy wam pierwsze zdjęcia nowego hamulca Magury MT8, teraz niemiecka firma ujawniła zdjęcia pozostałych hamulców w nowej rodzinie MT, poniżej szczegóły i polski cennik oraz terminy, kiedy sprzęt pojawi się w sprzedaży.

Wszystkie hamulce MT (Mission Team) w korpusie dźwigni stosują nowy materiał Magury – Carbotecture – określany jako karbonowy termoplastyczny kompozyt, oraz stop aluminium dla zacisków. Płynem hamulcowym jest olej mineralny, a nie typu DOT, do czego już zdążyliśmy się przyzwyczaić.

Zaciski kierownicy są dwuczęściowe, a nie wyposażone w zawias. Klamki są podobno szersze i bardziej ergonomiczne niź wcześniejsze firmy. Mogą być stosowane z obydwu stron kierowncy. Opcjonalne uchwyty Shiftmix i Remotemix pozwalają zintegrować z klamką manetki zmiany biegów albo manetkę zdalnej blokady skoku.
Śruby mocujące wszystkich modeli MT zostały ujednolicone – zastosowano w nich główkę dopasowaną do klucza Torx T25. Zaciski mają udoskonalone uszczelnienia, a wszystkie hamulce pojawią się z pięcioletnią gwarancją na wycieki oleju. Klocki hamulcowe mogą zostać wymienione bez ściągania koła. Poniżej informacje o różnicach między modelami z serii MT.



MT8
Najwyższy model MT8 ma korpus dźwigni wykonany z materiału Carbotecture SL. Dźwignia i obejma kierownicy zostały wytworzone z włókna karbonowego, stosującego nową technologię Magury - Carbolay, w której karbon jest wplatany w tkaną strukturę, żeby nadać włóknu optymalny kierunek i maksymalną wytrzymałość. Zacisk waży podobno tylko 2 gramy, a aluminiowe śruby pomagają obniżyć dodatkową wagę. Jednoczęściowy zacisk MT8 ma szeroką zewnętrzną powierzchnię i otwarty podwójny dizajn łuku, żeby pozwolić na uniknięcie przegrzania na długich zjazdach. Rotujący przewód hamulcowy, umiejscowiony od strony szprych, pozwala na wygodne prowadzenie w każdej sytuacji. Magura deklaruje, że MT8 oferuje „najlepszą moc hamowania, ergonomię i sztywność w stosunku do wagi w swojej klasie“. Zadeklarowana waga z tarczą 160 mm to 279 gramów. W sklepach pojawi się w drugiej połowie maja, w cenie 1479 zł.

 



MT6
Drugim w kolejności w kolekcji MT6 zastosowano dźwignię i zacisk w aluminiowej wersji, a nie Carbolay. Zacisk nie jest ukształtowany tak, jak w MT8, ale uzyskuje dodatkową powierzchnię chłodzącą. W ofercie pojawi się od czerwca, w rekomendowanej cenie detalicznej 1079 zł. Waga? 310 gramów z tarczą 160 mm.

 

 



MT4
MT4 używa tego samego zacisku, jak MT6. Dźwignia jest wykonana ze standardowego Carbotecture, zamiast droższej wersji SL. Hamulec jest trochę cięższy, ale w zamian stosuje niewymagającą narzędzi regulację punktu kontaktu klocków z tarczą. Waga wynosi 330 gramów, cena to 679 zł, a produkt będzie dostępy od sierpnia 2011.

 

 



MT2
Budżetowy model MT2 posiada dwuczęściowy zacisk i nie jest wyposażony w regulację kąta podłączenia przewodu hamulcowego – jak to ma miejsce w pozostałych trzech modelach. Magura twierdzi, że MT2 dostarcza takiej samej siły hamowania, jak pozostałe z półki MT. Rekomendowana cena detaliczna to 479 zł, ma ważyć 345 gramów i być dotępny od połowy września 2011.

Tarcze
Wszystkie cztery hamulce pojawią się z możliwością wyboru tarcz Magura Storm SL (140/160/180/200 mm) albo Storm (160/180/200 mm).

Info: www.mission-performance.com
Dystrybutor: www.bdc-bike.com