Podczas gdy wielu cyklistów zdecydowanie opiera się tego rodzaju gadżetom, nie ma wątpliwości, że niektórzy z nich entuzjastycznie zareagują na to „ekstradoładowanie“.
Jeden z najnowszych graczy na rynku rowerów elektrycznych, czyli niemiecka firma Ego-Kit, jest gotowy założyć się, ze zjazdowcy z chęcią skorzystają z dodatkowego źródła mocy, ułatwiającego wjazdy, i stawia wszystko na jedną kartę, oferując nowe wyposażenie dołączane do rowerów downhillowych. Większość rowerów elektrycznych było przeznaczonych jak dotąd do jazdy miejskiej. Tu oferta zaklada zastosowanie napędu elektrycznego w rowerze DH podczas wjazdów, a więc tak, by jedynie prowadzenie w dół wymagało użycia sił kolarza. Właściwie Ego-Kit jest elektrycznym silnikiem z kontrolą przepustnicy i według producenta przypuszczalnie da się go dołączyć do 70% wszystkich dolnych rur ram rowerów DH.
Gdzie jest bateria i jak to działa?
W przeciwieństwie do większości obecnych na rynku rowerów elektrycznych Ego-Kit nie jest silnikiem bezszczotkowym zintegrowanym z piastą (co jest raczej istotne z powodu szerokiej różnorodności piast DH na rynku). Zamiast tego, wyróżnia go 1200-watowy silnik, który jest dołączony do dolnej rury ramy, poprzez aluminiową „obudowę”. Silnik napędza specjalną korbę, która jest wyposażona w wolnobieg, tak by on (albo ty) bez zakłóceń w każdym momencie mógł napędzać tylne koło.
Inaczej również, jak w innych e-bike‘ach, bateria nie jest zamknięta w środku ramy, czy na bagażniku. W Ego-Kit nosisz ją w plecaku (tutaj model Camelbak Mule). Jest ona podłączona do roweru za pomocą złącza, tuż pod nosem siodła. Baterie generalnie przyczyniają się do zwiększenia całościowej wagi, dlatego zastosowano plecak, który pozwala na zachowanie lekkiej wagi roweru tak, by dobrze się prowadził. Nie wspominając o tym, że w w większości rowerów DH z wąską ramą i wysokim skokiem zawieszenia, ciężko w ogóle byłoby znaleźć przestrzeń na baterię porządnych rozmiarów.
Poniżej kompletna lista specyfikacji
Szczegóły dotyczące baterii:
* baterie LiFePO4 (litowo-żelazowo-fosforanowe) )
* 48V, 12 Ah
* szybkie naładowanie – 1 godzina
* wysoka żywotność, około 1500 cykli ładowań, brak efektu „pamięci ogniw“
* system zbalansowanego ładowania poszczególnych ogniw
Szczegóły mocowania * dopasowanie do dolnej rury
* opatentowane zamocowanie
* ochronne gumowe mocowanie na dolnej rurze ramy
* adapter wykonany w technologii obróbki aluminium CNC
* odporny na odkształcanie dizajn bez straty wydajności
* dopasowany do średnicy dolnej rury 6,5 cm
* kompatybilny z 70% rowerów na rynku
Detale dotyczące silnika
* moc znamionowa 1200W, maksymalna moc 2400W
* niewymagający konserwacji bezszczotkowy silnik elektryczny
* doładowanie Power Boost
* przepustnica ze wskaźnikiem baterii
* urządzenie sterujące elektroniczną kontrolą silnika
* system Pedelec z czujnikiem korbowym i ogranicznikiem prędkości
Info: https://www.ego-kits.com/