Zmiany nie są porażające, dopracowano bowiem głównie kolekcję. Zadbano przy tym o takie elementy wyposażenia, które mają sprawić, że sprzęt znajdzie się na poziomie odpowiadającym współczesnym wymaganiom technicznym. Dlatego też bez zdziwienia znajdziemy w nich takie rozwiązania jak główka sterowa o zmiennej średnicy, czy środki suportu typu press-fit.
AMR
AMR to prawdopodobnie najpopularniejsza obecnie seria rowerów Ghosta z pełną amortyzację, co nie dziwi, zważywszy na to, że dysponują uniwersalnymi 120 milimetrami skoku. Do wyboru mamy modele aluminiowe Actinum lub też karbonowe Lector. Niemal wszystkie oparto o amortyzatory Foxa z serii 32 lub RP23 Boost Valve z tyłu (z wyjątkiem najtańszego 5700). Poza wspomnianymi cechami technicznymi warto wspomnieć o tym, że przeguby obracają się na łożyskach Enduro o niskich oporach toczenia. W połączeniu ze stosunkiem przełożeń w zawieszeniu, wynoszącym 2:1, ma to poprawić jego czułość. Topowe modele to Actinum 7500 (Shimano XT, rama aluminium), Lector 7700 (karbonowy głowny trójkąt ramy) i Lector 8700 (cały karbon). Ten ostatni ma ważyć 11,1 kg.
RT
RT został w prawdzie bardzo mocno przeprojektowany w stosunku do roku ubiegłego, ale w gruncie rzeczy jest to „skrócona” wersja modelu AMR. Ma podobne cechy wyposażenia samej ramy, ale 100 mm skoku, jak i bardziej agresywnie ustawiony system platformowy. O charakterze XC informuje płaska kierownica i rogi. Tutaj warto zwrócić uwagę na modele RT Actinum 7500, na aluminiowej ramie (wyposażenie na poziomie Shimano XT, RS Reba RL z przodu, Fox RP23 z tyłu), albo też Lectora 5700 (tańsze wyposażenie, ale już karbonowy przód ramy i X7 jako napęd). Dla doinwestowanych do wyboru pozostaje Lector 9000, z Sidem RLT, Foxem z tyłu i Shimano XT.
ASX
ASX to podstawowa seria amortyzowana Ghosta, różniąca się od AMR głównie tym, że zastosowano prostsze (czytaj tańsze) rury i mniej skomplikowane zawieszenie, ale pozostawiono 120 mm skoku. Model podstawowy ASX 3700 praktycznie się nie zmienił, wyższe 4900, jak i 5500 mają nowe ramy. W dziedzinie wyposażenie można oczekiwać od Shimano Alivio po SLX i amortyzatorów RST z przodu (z wyjątkiem najwyższego) oraz X-Fusion z tyłu.
HTX
Jest to seria hardtaili przeznaczonych do ścigania, a w sezonie 2011 ma być jeszcze lżejsza i przy okazji komfortowa. W tym celu zastosowano m.in. owalizowane rurki podsiodłowe tylnego widelca, jak i cienkie sztyce o średnicy 27,2 mm. Wszystkie modele otrzymały amortyzatory o skoku 100 mm i główki o zmiennej średnicy. Cała kolekcja startuje wraz z modelem Actinum 7200, który wyposażony został w RS Reba RL i napęd SRAM X9. Inne ciekawe modele to Lector 5800 (RS Reba RL Air, Shimano XT/SLX) i Lector 7700 (ten sam widelec, ale kompletne XT).
Info: ghost-bikes.de
Dystrybutor: www.secesja.pl