Hamulce zostały wykonane z części, które wyprodukowano za pomocą zupełnie nowej technologii obróbki karbonu, nazwanej Carbotecture. Jest to rodzaj kompozytowego odlewu pod ciśnieniem. Dzięki temu waga hamulca ma wynosić zaledwie 260 gramów, wliczając w to tarczę i wszystkie części montażowe. Hamulce mają być dostępne w sprzedaży w drugim kwartale sezonu 2011, ale początkowo planowane jest tylko 888 sztuk limitowanej edycji modelu. Sama Magura koncentruje się jednocześnie najbardziej na samym procesie produkcyjnym.
Właściwości nowego materiału:
- ekstremalnie lekki - gęstość mniejsza o ponad połowę od aluminium
- wytrzymałość pomiędzy alumiinium a stalą, wysoka odporność na uderzenia i pęknięcia
- odporność na siły gnące przewyższająca inne materiały stosowane w rowerówce
- stosunek mocy do masy dwa razy wyższy niż w aluminium i magnezie i sześć razy wyższy niż w przypadku stali
Proces produkcji:
- technologia Carboflow, która zapewnia wysokie bezpieczeństwo procesu produkcji, dzięki temu, że całość powstaje w Magurze, w Niemczech
- w porównaniu do laminatów karbonu wyższy stopień bezpieczeństwa
- najwyższa dokładność i prezycja wykonania
- perfekcyjne wykończenie powierzchni od razu po procesie produkcji
Możliwości konstrukcyjne:
- konstrukcja dopasowana do technologii produkcji Carboflow pozwala na ułożenie włókien odpowiadające występującym obciążeniom
- w przeciwieństwie do odlewów aluminiowych struktura materiału jest bardziej jednolita i łatwiejsza do przewidzenia - pozwala to konstruować lżejsze komponenty
- Carboflow pozwala wyeliminować póżniejszą obróbkę materiału, co dla odmiany umożliwia tworzenie dowolnych kształtów
- możliwe komputerowe wyliczanie ilości potrzebnego materiału w komponentach
Dystrybutor: www.bdc-bike.com
Info: https://www.mission-performance.com/en/start.html