Terenowa szytka od Schwalbe

Drukuj

Niemiecki producent opon zaprezentował nową szytkę - Racing Ralph HT, która występować będzie w dwóch odmianach - MTB oraz przełajowej.

Nowe szytki otrzymają, znany już, bieżnik Racing Ralph, osnowę EVO oraz trójskładnikową mieszankę PaceStar, zoptymalizowaną przez Schwalbę do opon wyścigowych XC, gdzie duże znaczenie ma opór toczenia, a ten ma być dodatkowo minimalizowany, poprzez zastosowanie nowych lateksowych dętek. Tak skonstruowany Racing Ralph HT powstawać będzie w dwóch wersjach - dla rowerów górskich, występować będzie w, ważącym 540g, rozmiarze 26x2.0", natomiast 28-calowa odmiania do cyclocross'u, będzie miała 32mm szerokości, a więc zmieści się w tegorocznym limicie UCI, który ustanowił maksymalną szerokość opon przełajowych na 33mm. Masa odmiany przełajowej to 390g. Niemcy obiecują, że szytka Racing Ralph HT jest w 100% zabezpieczona przed wilgocią i nawet powierzchnia styku z obręczą została uszczelniona lateksową warstwą.


Schwalbe swoje nowe szytki próbowała wprowadzić na rynek już dawno, jednak były to próby nieudane ze względu na niedoskonałości wynikające z niedostatecznej jakości materiałów, używanych przez poddostawców. Producent był jednak na tyle zdeterminowany, że postanowił stworzyć nowy, niezwykle nowoczesny, zakład w Indonezji, obok własnego, który już istniał i produkował tradycyjne opony. Zdaniem Schwalbe, czyste i kontrolowane warunki pracy (stała wilgotność i temperatura powietrza), nowoczesne urządzenia oraz niezwykle rygorystyczna kontrola jakości, mają sprawić, że powstające w tym miejscu szytki wyróżniać się mają niezwykle wysoką jakością. Producent obiecuje m.in., że szytki będą idealnie proste i chwali się procesem wytwarzania lateksowych dętek, które mają mieć całkowicie kontrolowaną grubość na całej swojej długości, włącznie w miejscu łączenia, które odbywać ma się w nowy sposób i nie wymagać będzie nakładania się materiału.

Cena Racing Ralph HT nie jest jeszcze znana.

Info: www.schwalbe.com
Dystrybutor: www.unibike.pl