Korby Campagnolo CX
Nowe, przełajowe korby od Campagnolo dostępne będą w dwóch wersjach - z aluminiowymi oraz karbonowymi ramionami, które to będą o około 100g lżejsze od swoich metalowych, ważących około 730g, odpowiedników. Oprócz kompaktowych zębatek, dostępnych w dwóch konfiguracjach - 50/34 oraz 46/36, o lepszą kompatybilność z rowerami przełajowymi, producent zadbał poprzez zastosowanie specjalnego procesu wycinania koronek, nazwanego Cyclocross Advanced Racing Technology ( w skrócie C.A.R.T). Zdaniem producenta, dzięki temu zabiegowi, znacznej poprawie uległ sposób zmiany przełożeń w najcięższych warunkach, jakie będą panowały na cyclocross'owych trasach - w błocie oraz piasku. Oprócz różnej wielkości zębatek, wybrać będziemy mogli spośród odmian kompatybilnych z napędami 10 oraz 11-rzędowymi - taka możliwość zaistnieje zarówno w przypadku karbonowej, jak i aluminiowej wersji korb CX.
W miejsce systemu Ultra-Torque wprowadzonego w roku 2007, producent umieścił nową konstrukcję suportu oraz osi - system Power-Torque. Od Ultra-Torque różni się tym, że oś wykonana została z jednego kawałka metalu, który jest na stałe przytwierdzony do prawego ramienia korby. Takie rozwiązanie jest sporo tańsze w produkcji i jak twierdzi Campagnolo, żaden z parametrów takich jak masa czy sztywność, nie uległ zauważalnemu pogorszeniu. Co także istotne, producent zadbał o odpowiednie uszczelnienie łożysk, które ma być dostosowane do ciężkich warunków, jakie często w przełaju się zdarzają.
Koła Campagnolo oraz Fulcrum
Przełajowe koła od włochów, nie będą niczym specjalnie nowym, gdyż są to właściwie lekko zmodyfikowane, szosowe modele, które od swoich zwykłych odpowiedników będą się różnić wyłącznie podwójnym uszczelnieniem łożysk oraz zmienionymi grafikami, na których pojawiły się napisy CX.
Campagnolo proponuje trzy takie zestawy - Scirocco CX, Vento Reaction CX oraz Khamsin CX. Ich masa to odpowiednio: 1795, 1827 oraz 1870g. Fulcrum przedstawił dwa takie modele - ważący 1760g 5 CX oraz 7 CX o masie 1849g, a więc koła, które nawet bez podwójnego uszczelniania, były bardzo często spotykane w przełajowych rowerach.
Info: www.campagnolo.com, www.fulcrumwheels.com
Dystrybutor Campagnolo: www.wertykal.com,
Dystrybutor Fulcrum, Campagnolo: www.bdc-bike.com