Mavic 2011

Drukuj

Rok 2011 w gamie Mavica oznacza spore przemodelowanie szosowej palety produktów - pojawiło się wiele nowości z topowej dla producenta serii SSC oraz spora ilość ciekawych rozwiązań.

Ksyrium
W popularnej i najbardziej uniwersalnej gamie kół Mavica - Ksyrium, zmiany nie skończyły się wyłącznie na nowych grafikach i ciekawej kolorystyce. Po pierwsze odchudzone zostały obręcze w modelu Equipe, dzięki czemu masa zestawu spadła sporo, bo aż o kilkadziesiąt gram i teraz wynosi 1690g. Kolejna nowość to Ksyrium SR, zestaw, który jest połączeniem pojedynczych kół z dwóch kompletów - przedniego, dalej istniejącego w ofercie, Ksyrium'a SL oraz tylnego koła z modelu R-Sys, ze swoimi słynnymi karbonowymi szprychami Tracomp po stronie przeciwnej do napędu. Zabieg ten pozwolił osiągnąć przyzwoitą masę 1445g za zestaw, a więc około 40g mniej od klasycznego zestawu Ksyrium SL.
 

Ksyrium EquipeKsyrium Equipe


Ciekawostką jest natomiast Ksyrium SLR, który dostępny będzie wyłącznie jako... koło przednie. By złożyć z nim komplet, wykorzystać musimy tylne koło z innego, nowego zestawu - R-Sys SLR. W sumie mamy więc dwa komplety kół, w których tylne koła są identyczne i różnią się one jedynie przednimi - ten z Ksyriumem SLR będzie jednak sporo tańszy i cięższy o jedyne 30g, więc wydaje się być trochę rozsądniejszym wyborem.

Ksyrium SLRKsyrium SR

R-Sys
R-Sys SLR, jako komplet, zbudowany został w oparciu o standardowego R-Sys'a, jednak istotnie się od niego różni. W oczy rzuca się przede wszystkim charakterystyczny wygląd, niemal czarnej, powierzchni do hamowania obręczy - jest to nowa technologia Mavic'a, nazwana Exalith, którą także zastosowano we wspomnianym Ksyriumie SLR. Exalith jest procesem zbliżonym do anodowania, jednak penetruje obręcz znacznie głębiej, bo na głębokość aż 10 mikronów. Korzyści, dzięki tej technologii, jest sporo. Po pierwsze obręcz w miejscu hamowania może być cieńsza, dzięki czemu można ją odchudzić o około 10g, po drugie żywotność obręczy znacznie wzrasta i to nie tylko odporność powierzchni do hamowania na zużycie, ale także odporność na mikropęknięcia. Kolejna zaleta to znacznie lepsze hamowanie i wygląd, który z całą pewnością nazwać można efektownym.

 

 

 

R-Sys SLRR-Sys SLRR-Sys SLR Exalith


Chyba jedyna wada to konieczność stosowania specjalnych klocków hamulcowych - zwykłe z powodu twardości powierzchni Exalith, uległyby błyskawicznemu zużyciu. Nowy zestaw kół R-Sys SLR ważyć będzie 1370g.

Cosmic
Aerodynamiczne koła francuskiego producenta kół, także doczekały się kilku poprawek. Dostępny do tej pory Cosmic Carbone SLR zmienił swoją nazwę na SR, natomiast skrótem SLR obdarzona została wersja z serii SSC - wyposażona w technologię Exalith.

Cosmic Carbone SLRCosmic Carbone Ultimate

Cosmic Elite otrzymał nowe obręcze, dzięki czemu jego masa spadła do 1770g. Co jednak najistotniejsze, pojawił się nowy model - dokładnie przetestowany przez kolarzy ekipy Garmin-Transitions, Cosmic Carbone 80 - zestaw przeznaczony pod opony i ważący 1750g. Wyróżnia go wysoka na 80mm obręcz i ponoć świetne parametry aerodynamiczne.

Cosmic EliteCosmic Carbone 80

Opony
Mówiąc o kołach z serii SSC, należy wspomnieć, że będą one sprzedawane razem z oponami Mavic'a, czego świadkami byliśmy już wcześniej, gdy w tym roku Mavic wprowadził limitowaną serię kół Yksion K10. A więc w kompletach Cosmic, takich jak: Carbone Ultimate, Carbone 80 oraz Carbone SLR, a także w modelach: R-Sys SLR i Ksyrium SLR, otrzymamy także opony - tylną, trwalszą i zmniejszającą opory toczenia, PowerLink oraz przednią, bardziej przyczepną, GripLink. Dostępne one będą jako klasyczne opony oraz szytki w przypadku Cosmiców Ultimate.

Info: www.mavic.com
Dystrybutor: www.harfa-harryson.com.pl