Rocky Mountain 2011

Drukuj

Legendarny producent rowerów górskich z Kanady, postanowił odświeżyć paletę swoich produktów na przyszły sezon, prezentując kilka nowości oraz poprawek.

Wśród ciekawostek jakie się pojawiły, wyróżnić należy, między innymi, hardtail'a Vertex w specjalnej wersji, przygotowanej na 30-lecie istnienia firmy.

Producent, najbardziej jest jednak dumny z nowych, pełnozawieszeniowych, maszyn, których przeznaczeniem będzie XC. Element RSL oraz MSL, bo o nich mowa, będą ramami wykonanymi niemal w całości z karbonu (poza insertami w najbardziej wrażliwych miejscach), różnić mają się nieco charakterem oraz skokiem zawieszenia. RSL zaoferuje go 100mm, natomiast MSL 120mm, przy czym ta druga rama, za sprawą swojej zmienionej geometrii - łagodniejsze kąty oraz wyżej umiejscowiona mufa suportu, będzie nieco mniej "wyścigowa" od RSL.

Element MSLElement MSL

Kanadyjczycy z Rocky Mountain, chwalą się również nowym systemem łożysk dla osi tylnego amortyzatora - w miejscu standardowych łożysk maszynowych, producent zastosował łożysko zbudowane z polimerowej tulei, obracającej się na aluminiowej osi, co podobno w przypadku Elementa pozwala zwiększyć sztywność (o 105%), wytrzymałość oraz obniżyć masę - w tym przypadku aż o 120g. Co więcej, konserwacja sprowadza się jedynie do wyczyszczenia, od czasu do czasu powierzchni styku.
 

Element RSL


Na temat zastosowanych włókien węglowych, Rocky Mountain, zbyt wielu obszernych informacji nie udziela. Ale zapewnia, że są to kompozyty wysokiej jakości, gwarantujące wysoką sztywność i niską masę. Wiadomo także, że stosowana jest technologia wygładzania wewnętrznej powierzchni ramy z nadmiaru żywicy oraz włókien, co nie tylko obniża masę ramy, ale przede wszystkim pozytywnie wpływa na jej wytrzymałość.

Inne ramy z pełną amortyzacją również doczekały się zmian. Altitude z gamy Trail, doczekał się zintegrowanych sterów, stożkowatej rury widelca oraz poprawionej rury dolnej, z kolei Slayer, z grupy rowerów All-Mouintain, otrzymał zawieszenie SmoothLink, hydroformowane rury i stożkowatą rurę widelca.

 

 

AltitudeSlayer


Serca fanów rowerów retro, z całą pewnością zabiją szybciej na widok specjalnej wersji hardtail'a Vertex, modelu T.O., przygotowanego na uczczenie 30. rocznicy istnienia marki. Rower ten otrzymał specjalne malowanie, włącznie z widelcem, oraz siodło Selle Italia Flite w swojej klasycznej odmianie.

 

 

 

 

Vertex


Info: www.bikes.com