Corratec rozpina łuk

Od Super-Bow do X-Bow

Drukuj

Historia Corrateca jest nierozerwalnie związana z dizajnem ramy Super-Bow. Z okazji jubileuszu 20-lecia firma zaprezentowała konstrukcję X-Bow, stanowiącą rozwinięcie tej niepowtarzalnej koncepcji.

Ma to być rower, który połączy najnowocześniejszą technologię z bardzo dobrymi własnościami jezdnymi i jedynym w swoim rodzaju wyglądem.

W zasadzie koncepcja, zarówno wówczas, gdy firma powstawała, jak i dziś, pozostaje bez zmian. W centrum zainteresowania leżało i leży stworzenie takiego roweru, który jednocześnie będzie bardzo dobrze jeździł, ale i jednocześnie zachwyci techniką, nasyceniem nowoczesnymi rozwiązaniami. Wszyscy fani marki Corratec doceniają ją właśnie za to, że wyznacza własne ścieżki, zupełnie nie przejmując się atkualnymi modami. Poza ramą Super-Bow można podać kilka innych przykładów - np. pierwsze opony typu semi-slick, czy charakterystyczne kierownice, z zintegrowanymi rogami, albo własną rozmiarówkę, oznaczoną liczbami.



Do konstrukcji ramy X-Bow użyto długich włókien karbonowych wysokiej jakości, z których stworzono rury techniką zaplatania - w materiałach prasowych mowa jest o związanej z tym wyjątkowej ich wytrzymałości. W ramie zintegrowano coś, co nazwano Universal Bottom Bracket System (UBBS), który ma sprawić, że rama będzie jeszcze sztywniejsza. Co ważniejsze, UBBS pozwala na montaż wszystkich dostępnych dotychczas rodzajów środka suportu, a tym samym stanowi swoistą drogę wyjścia z gąszczu systemów i standardów. Wyjątkowy nacisk w konstrukcji ramy postawiono na jej sztywność, twierdząc, że to dzięki niej możliwe jest osiągnięcie optymalnego prowadzenia roweru w każdej sytuacji. Niska masa zaś ma sprawić, że X-Bow będzie startował niczym rakieta na podjazdach. Podsumowaniem aspiracji wyczynowych jest sportowa geometria, w jaką sprzęt wyposażono.

Rower w prezentowanej konfiguracji wyposażony jest wyłącznie w sprzęt wysokiej klasy, począwszy od grupy Shimano XTR, po zestaw kół DT-Swiss X1650. Corratec pozwala jednak wybrać także inne warianty wyposażenia.

Specyfikacja
Model:Corratec X-Bow
Rama: TCM Carbon Monocoque
Malowanie: karbon / szary / niebieski
Amortyzator: DT Swiss XRC 100, 1 1/8“, Remote Lockout
Napęd: Shimano XTR Shadow 10 b.
Korba: Shimano XTR, 175, 44-32-22
Hamulce: Shimano XTR disc
Koła: DT Swiss X-1650
Opony: Continental Race King 26*2,2
Kierownica: zzyzx Supervisor
Mostek: zzyzx Supervisor
Środek suportu: UBBS
Siodło: Sella Italia XR
Waga: 8,7 kg


Dystrybutor: www.eurobike.pl