Zelektryfikowane RST

Amortyzatory RST oświetlone i bezprzewodowe

Drukuj

W segmencie widelców sportowych RST zapowiada wprowadzenie na rynek amortyzatora z bezprzewodową, zdalną kontrolą tłumienia.

System pozwala użytkownikowi błyskawicznie regulować tłumienie za pomocą „manetki” (bo jak to nazwać) typu „wireless” montowanej na kierownicy. Całe rozwiązanie nazwano „RST Wireless Remote Suspension” a przekazywanie informacji odbywa się za pomocą mikrofali o długości 2,4 GHz, z dodatkowym, 24-bitowym kodowaniem. Cieszy szczególnie obecność tej ostatniej technologii, bo można sobie wyobrazić, co by się działo, gdyby bez niej w zasięgu modułu sterującego znalazło się kilka różnych amortyzatorów. Samo RST nazywa manetkę „joystickiem” i zachwala fakt, że rozwiązanie eliminuje konieczność montowania przewodów - i trudno się z tym nie zgodzić. Sam joystick wyposażony jest jednak w dodatkowy monitor LCD, który nie dość, że pozwala odczytywać aktualne ustawienia, to jeszcze ma pokazywać sprawność tłumienia, stan naładowania baterii, jak i prędkość jazdy (tu zapewne konieczne jest zamontowanie magnesu na sprychę). W joysticku kryje się akumulator, który można ładować za pomocą zwykłego łącza mini-USB, kolejny akumulator ukryty jest w samym amortyzatorze. Samo ładowanie trwa około dwóch godzin.

Już dziś zapowiedzi mówią, że w sezonie 2012 RST wprowadzi zupełnie zautomatyzowane amortyzatory przednie. Elektroniczne sensory mają zapewniać adaptację systemu do podłoża, dopasowując tłumienie.

RST również wprowadzi widelec Spirit - będzie to pierwszy amortyzator przedni RST wyposażony w specjalne, wewnętrzne prowadzenie przewodów, przystosowane do rowerów miejskich i trekkingowych, wyposażonych w oświetlenie zasilane za pomocą piasty z dynamem. Ukryte kable nie tylko sprawiają, że amortyzator wyróżnia się czystym wyglądem, jednocześnie dzięki temu wzrasta trwałość instalacji, która przestaje być narażona na niesprzyjające warunki atmosferyczne. Sam widelec Spirit to model odpowiadający oczekiwaniom dla typu sprzętu, w którym będzie montowany, dlatego też ma relatywnie niewielki skok, wynoszący 50 mm. Zadbano jednak o hydrauliczne tłumienie, jak i możliwość stosowania hamulców typu V, jak i tarczowych.

Info: www.rst.com.tw
Dystrybutor: www.velo.com.pl