Joe Breeze powraca!

Drukuj

Po zdobyciu sporej części rynku rowerów miejskich oraz turystycznych w USA, Joe Breeze postanowił wrócić do swoich korzeni i ponownie wytwarzać rowery MTB, po długiej, bo aż 12-letniej, przerwie.

Breezer przedstawił pierwsze zdjęcia i dane techniczne kolejnych rowerów, planowanych na przyszły rok, które dołączą do wchodzących właśnie na rynek hardtaili - Lightning oraz Thunder. W przyszłym sezonie do gamy dołączą dwie nowe hardtailowe konstrukcje, ale tym razem będą to 29'tki - karbonowy Cloud 9 oraz aluminiowy Jetstream, obydwa dostępne będą w dwóch konfiguracjach. Joe twierdzi, że jego firma "spędziła bardzo dużą ilość czasu, projektując nowe propozycje, po to by były to najlepiej jeżdżące 29'tki na rynku". Jedną z idei, by to uczynić, było skrócenie rur łańcuchowych - osiągnięta w ten sposób kompaktowa geometria ma sprawić, że rower będzie bardziej zwrotny, a jego prowadzenie będzie zdecydowanie przyjemniejsze, co jest częstym problemem w przypadku rowerów z 29-calowymi kołami.
 


Ponadto wspomina, że w latach 90-tych jego ramy były jednymi z najbardziej zaawansowanych konstrukcji i takie samo założenie pojawiło się w jego głowie przy projektowaniu nowego sprzętu, a identyczne, nowoczesne oraz pomysłowe podejście do tematu, ujrzymy także w nowych ramach. Niestety, jak na razie, szczegółowe dane na temat nowych modeli, nie zostały ujawnione (za wyjątkiem jednego zdjęcia Jetstream'a).

 

 

 


Znana jest natomiast specyfikacja modeli, które trafiają właśnie do sprzedaży - wspomniane wcześniej 26-calowe, zaplanowane na obecny rok modelowy, hardtail'e - Lightning oraz Thunder. Ten pierwszy, z ramą wykonywaną z cieniowanej stali Reynolds'a 525, dostępny będzie w jednej linii wyposażenia - Team, w której odnajdziemy grupę Shimano XT, widelec Fox 32 F100-RL oraz części WCS Ritchey'a. Z kolei Thunder, wytwarzany z cieniowanego aluminium 6066, składany będzie w trzech konfiguracjach: Elite, Pro oraz Comp, wyposażony odpowiednio, w grupy Shimano: XT, SLX oraz Deore. Obydwie ramy wykorzystywać będą rury D'fusion, w które rowery Breezera były wyposażane już w latach 90-tych - rury te charakteryzują się profilem zbliżonym w kształcie do litery D, które podobno wzmacniają konstrukcję. Same rowery są określane przez Breeze'a jako "najlżejsze na rynku, w porównaniu do równie wytrzymałych".

 

 


Info: www.breezerbikes.com