Wilier Gran Turismo

Drukuj

Nowa, szosowa rama Wiliera to propozycja dla tych, którzy swój czas na rowerze spędzają przede wszystkim dla przyjemności, a świadczyć o tym mają: wysoki komfort oraz nieco turystyczna geometria. Jednak nie należy myśleć, że Gran Turismo charakteryzuje się niską sztywnością, bowiem o wysoką wartość tego parametru także zadbano.

Oczywiście, oprócz stylowego wyglądu oraz pięknego wykończenia, do którego zdążyliśmy się już przyzwyczaić u Wilierów, producent zadbał także o technologiczne zaawansowanie ramy. Podobnie jak model Cento Uno, powstaje ona z trzech części, wykonywanych w technologii monocoque: przedniego trójkąta oraz asymetrycznych widełek, które razem z połączonymi rurami łańcuchowymi, wykonywane są jako dwa, oddzielne elementy monocoque. W ten sposób unika się klejenia dwóch oddzielnych elementów (rur łańcuchowych oraz rur tylnego widelca) pod ostrym kątem, w okolicach haków. Cały element tylnego trójkąta został przy tym tak wyprofilowany, by poprawić komfort poprzez odpowiednie tłumienie drgań.

Producent zapewnia przy tym, że wysoki poziom komfortu nie ma wpływu na wysoką sztywność, którą nowa rama także osiąga. Poprzez odpowiednie ułożenie włókien oraz technologię "Razor Edge", czyli przetłoczenia na rurach mające poprawiać sztywność, cała konstrukcja jest niezwykle solidna i odporna na odkształcenia powstające podczas pedałowania. Inżynierowie twierdzą także, że nowa rama niezwykle udanie łączy wysoką sztywność z komfortem pożądanym podczas jazdy na długich dystansach, a ponadto Gran Turismo ma być przewidywalny i łatwy do opanowania na szybkich zjazdach.

Planowane jest wytwarzanie sześciu rozmiarów, które różnić się będą między sobą rozmiarem rurek, co ma ujednolicić charakterystykę pośród ram różnej wielkości. Należy wspomnieć, że zastosowano zwykłą sztycę, tradycyjny system suportu oraz wewnętrzne prowadzenie linek. Wilier nie udostępnił dokładnych danych na temat wagi, ani cen swojego nowego produktu.

Info: www.wilier.it

Obserwuj nas w Google News

Subskrybuj