Nowe Shimano XTR!

Sprzęt do XC i AM

Drukuj

Shimano swoim zwyczajem odrobinę później zareagowało na obecne mody, ale gdy już w końcu tego dokonało, efekt jest imponujący. Nowa wersja XTRa, która będzie obowiązywała w przyszłym sezonie, dostępna będzie w wariantach zarówno do XC, jak i all mountain.

Tym samym poszerzono ofertę komponentów należących do grupy XTR, oferując warianty alterantywne wielu części. Myśląc o XC wzięto pod uwagę przede wszystkim niską wagę, w AM skoncentrowano się na wytrzymałości, a także na takich „aspektach”, jak moc hamulców.

Oczywiście nowa grupa dostępna będzie pod hasłem Dyna-Sys, co nie dziwi, zważywszy na fakt, że także nowe grupy SLX i XT wyposażone są w cechy tego systemu. Napęd 3x10 z zębatkami ma oferować nie tylko większy zakres przełożeń, wynikający z dodatkowego biegu z tyłu, ale i większą efektywność napędu, a przy okazji jego wolniejsze zużycie.



grupa przeznaczona do XC


Inne poważne newsy dotyczące nowego XTRa to m.in. Ice-Tec, czyli technologia, która ma zrewolucjonizować chłodzenie hamulców. Oparta jest przede wszystkim na nowych tarczach, zbudowanych niczym kanapka - aluminiowy rdzeń przykryto z dwóch stron warstwą ze stali nierdzewnej. Inna nowość to I-Spec, czyli zamontowanie dźwigni hamulcowej i manetek na jednej obejmie. Całą zaś grupę można uzupełnić o dodatkowe pedały AM z ramką, jak i szeroki wybór piast i kół. Cała grupa ma być o 200 gramów lżejsza odpoprzedniej wersji!

 

 


grupa przeznaczona do AM


Zapraszamy do przeglądu komponentów

Manetki SL-M980 RAPIDFIRE PLUS
- precyzyjna zmiana w każdej sytuacji
- systemy Instant Release, Multi Release, Two Way Release
- poprawiona ergonomia
- 4 łożyska podnoszą jakośc obsługi i trwałość konstrukcji
- kompatybilne z 2 i 3 tarczami z przodu (specjalny konwerter)
- waga 207 gramów

Manetki SL-M980-I RAPIDFIRE PLUS I-Spec
- te same zalety co poprzednia wersja
- zintegrowane mocowanie do hamulców i maneteke
- regulacja ustawienia w poziomie
- waga 195 gramów

 

 

 



Korba FC-M980 42-32-24 z.
- Dyna-Sys 3x10
- HOLLOWTECH II
- tytanowo-karbonowa zębatka przednia podnosi trwałość
- waga 755 gramów, z miskami

Korba FC-M980 38-26 z.
- Dyna-Sys 2 X 10 All Mountain
- HOLLOWTECH II

Korba FC-M985 42-30, 40-28, 44-30 z.
- Dyna-Sys 2 X 10
- HOLLOWTECH II
- mniejszy wspólczynnik Q
- technologia DUAL SPIKE przyspieszająca przerzucanie
- waga 698 g, z miskami

Miski suportowe SM-BB90-A
- szerszy rozstaw łożysk, trwałe łożyskowanie

Miski suportowe SM-BB91 Press Fit
- wersja wciskana w ramę, w specjalnym kartuszu z tworzywa
- podwyższony poziom ochrony przed warunkami zewnętrznymiu

Łańcuch CN-M980
- 10-biegowy łańcuch MTB
- specjalna konstrukcja odporna na zabrudzenia
- konstrukcja asymetryczna, kierunkowa
- drążone piny obniżające wagę
- łańcuch nie jest kompatybilny z szosowymi grupami Shimano
- waga 259 g

 

 



Przerzutki przednie
Przerzutka przednia FD-M980 Top Swing, do trzech tarcz
Przerzutka przednia FD-M980-E Triple Top Swing, pod środek suportu, do trzech tarcz
Przerzutka przednia FD-M981 Down Swing, do trzech tarcz
Przerzutka przednia FD-M981-D Down Swing, do trzech tarcz, bezpośredni montaż
Przerzutka przednia FD-M985 Top Swing, do dwóch tarcz
Przerzutka przednia FD-M985-E Top Swing pod środek suportu, do dwóch tarcz
Przerzutka przednia FD-M986 Down Swing, do dwóch tarcz
Przerzutka przednia FD-M986-D Down Swing, do dwóch tarcz, bezpośredni montaż
- waga 125 gramów

Przerzutka tylna RD-M980-GS/SGS SHADOW
- zmodyfikowana konstrukcja o obniżonym profilu, bardziej odporna na uszkodzenia
- 10-biegowa
- krótszy wózek nie grozi kontaktami z podłożem
- uszczelniane łożyska w kółeczkach redukują opory ruchu
- waga 175 gramów

Tryb CS-M980 HYPERGLIDE
- specjalny profil zębów do współpracy z łańcuchem HG-X i przerzutką Shadow
- 3-częściowy spider pająk z aluminium obniżający wagę
- 5 tytanowych zębatek
- kombinacje zębatek 11-34 i 11-36 (i później 11-32) z
- waga 255 g

 

 



Dżwignie hamulcowe BL-M985 (XC)
Zaciski BR-M985 Disc Brake Calipers
Przewody hydraulicze SM-BH90-SB Disc Brake Hose

- zintegrowany zbiorniczek wyrównawczy
- szerokośc dźwigni 13 mm
- jednokierunkowy system hydrauliczny ułatwiający serwisowanie
- tłok ceramiczny obniżający wagę
- jednoczęściowy zacisk
- nowe przewody o podwyższonej wytrzymałości
- XC - żywiczne okładziny na aluminiowych płytach lub metaliczne na stalowych
- AM - żywiczne lub metaliczne okładziny
- dzielona obejma
- kompatybilne z I-Spec
- waga 215 przód, 229 g tył

 

 


Dżwignie hamulcowe BL-M988 (AM)
- nowy mechanizm Servo Wave i krótszy skok zwiększające siłę o 25%
- mniejszy „wolny” skok klamki
- regulacja odległościi punktu rozpoczęcia hamowania
- szerokość dźwigni 14 mm, powierzchnia antypoślizgowa
- kompatybilne z I-Spec
- waga 247 przód i 261 g tył

Tarcza SM-RT98SS Ice-Tec Center Lock 140 mm (tylko tył)
Tarcza SM-RT98S Ice-Tec Center Lock 160 mm
Tarcza SM-RT98M Ice-Tec Center Lock 180 mm
Tarcza SM-RT98L Ice-Tec Center Lock 203 mm

- technologia Ice-Tec
- 3 warstwy - aluminium w środku, przykryte z obu stron stalą nierdzewną
- aluminiowy rdzeń szybciej odprowadza ciepło
- waga 126 g 160 mm

Okładziny hamulcowe F01C Ice-Tec żywiczne
Okładziny hamulcowe F03C Ice-Tec metaliczne

- dostępna wersja z aluminiowym radiatorem

Pedały PD-M980 XC
- podwyższony transfer mocy dzięki większej powierzchni podparcia (270% więcej niż w PF-M970)
- lżejsze, dzięki niższemu profilowi
- lepsze czyszczenie z błota
- 310 g para

Pedały PD-M985 AM
- większa powierzchnia podparcia dzięki dodatkowej ramce
- podniesiony rozstaw łożysk podnosi wytrzymałość
- pewniejsze podparcie stopy
- duża odporność na zapychanie
- 398 g para

 

 

 



Piasta przednia HB-M985
Piasta tylna FH-M985
- łożyskowanie na konusach i kulkach, podwójnie uszczelniane
- aluminiowa oś o średnicy 14 mm
- sprzęgło z mechanizmem szybkiej reakcji
- kompatybilne z Centerl Lock

Piasta przednia HB-M988 15 mm E-Thru system
Piasta tylna FH-M988 12 mm E-Thru system

Oś SM-AX75 12 mm E-Thru
- wysoka sztywność dzięki osiom sztywnym E-Thru
- nowe tytanowe sprzęgło
- łożyskowanie na konusach i kulkach, podwójnie uszczelniane
- sprzęgło z mechanizmem szybkiej reakcji
- kompatybilne z Centerl Lock

Koło przednie WH-M985-F (XC)
Koło przednie WH-M985-F15 (XC) 15 mm E-Thru system
Koło tylne WH-M985-R (XC)

- superlekkie obręcze z scandium, bezdętkowe, szerokośc 19 mm
- do wyboru wersje na zacisk lub oś sztywna
- Center Lock

Koło przednie WH-M988-F15 (AM) 15 mm E-Thru system
Koło tylne WH-M988-R12 (AM) 12 mm E-Thru system
Koło tylne WH-M988-R (AM)

- superlekkie obręcze z scandium, bezdętkowe, szerokośc 22 mm
- nowe, tytanowe sprzęgło
- Center Lock

Info: www.ridextr.com