Póki co, w ofercie dostępna będzie jedna obręcz szosowa - dostępna pojedynczo, w cenie 120$ oraz w trzech, różnie skonfigurowanych kompletach kół. Alpha 340, bo taką nazwę otrzymała nowa obręcz, kompatybilna będzie zarówno z klasycznymi dętkami, a także, tradycyjnie dla Notubes, z bezdętkowym systemem tubeless - pod warunkiem skorzystania z: dwóch opasek na obręcz NoTubes oraz specjalnego zaworu Alpha 44mm. Ważąca 350g ZTR Alpha 340 posiadać będzie niecałe 23mm wysokości oraz charakterystyczne, znane z obręczy MTB tego producenta, obniżone ścianki boczne, które mają na celu zwiększyć wytrzymałość obręczy. Do nabycia będą wersje dwie wersje, wyposażone w 28 lub 32 otwory.
Specyfikacja kół, złożonych z nowymi obręczami szosowymi NoTubes, prezentuje się następująco - dostępne będą trzy komplety Alpha 340: Pro, Team oraz Comp. Najlżejszy Pro posiadać będzie 18 szprych DT Aerolite w przednim i 24 w tylnym kole, które łączyć będą obręcz z lekkimi piastami American Classic. Dzięki zastosowaniu wycieniowanych komponentów taki zestaw ważyć ma jedynie 1200g, cena jest już jednak mniej zachęcająca - 1100$. Druga w hierarchii odmiana kół Team, ważyć będzie 110g więcej, za to zapłacimy za taki komplet o 200$ mniej. Także w tej odmianie zastosowano piasty American Classic, jednak powiększona została ilość szprych (do 24 i 28 sztuk), dzięki czemu koła zyskały możliwość wykorzystania ich w kolarstwie przełajowym. Najtańszy zestaw Comp, dzięki zamontowaniu 28 i 32 szprych oraz piast ZTR, wydaje się być najsolidniejszy. Niestety cierpi na tym masa, która w tym przypadku ma wynieść 1415g, jednak dalej, na tle konkurencyjnych propozycji, jest to znakomity wynik. Wyższa masa oznacza jednak zdecydowanie niższą cenę - Alpha 340 Comp kosztować będą 615$.
Info: www.notubes.com