Jak można przeczytać w przesłanych materiałach prasowych, ludzie Magury pracują nad ściśle tajnym projektem rozwojowym, znanym jako „Mission Performance”. Cel to zbadanie granic możliwego dziś technicznie i jednocześnie wykorzystanie tej wiedzy do zbudowania najlepszych hamulców tarczowych na świecie. Lżejszych, mocniejszych i bardziej wytrzymałych. Bardziej ergonomicznych. Na razie panowie ze Szwabii odchylają tylko rombek tajemnicy. Ale po kolei.
Nowością są zmodyfikowane tarcze hamulcowe. Nazywają się Storm - te przeznaczone są do Julii HP i wszystkich Luise, bądź Storm SL - te dla odmiany pasują do Mart. Ma to być mała rewolucja, bo przeciętna oszczędność wagi wynosi 15%. Tym samym np. flagowa Marta SL Magensium, z tarczą Storm SL o średnicy 140 mm, katapultuje się do kategorii hamulców o wadze zaledwie 280 gramów. Będzie dostępna także wersja z Centerlockiem, jak i IS. Tarcze Storm pojawią się w sprzedaży już w sierpniu.
Nowe oblicze otrzyma popularny wyczynowy amortyzator Magury Durin Race. Ten widelec ma na swoim koncie mistrzostwo świata, Europy, złoto olimpijskie, jak i niezliczone tytuły krajowe. Profesjonaliści chwalą lekkość, jak i sztywność konstrukcji. W sezonie 2011 Durin otrzyma nową charakterystykę, z progresywną sprężyną powietrzną, zmienioną charakterystykę tłumienia kompresji, jak i olej o większej odporności na niskie temperatury. Nowe wykończenie towarzyszy w nim wadze niższej o 20 gramów, dzięki lekko zmienionemu wnętrzu. Poza tym dostępna będzie rura sterowa o zmiennej średnicy, jak i tłumienie Albert Select+.
Legendarne hamulce hydrauliczne HS 33 otrzymają nowy dizajn. Po raz pierwszy zostaną wyposażone w technologię sprawdzoną wcześniej w tarczówkach, taką jak EBT (Easy Bleed Technology), gwarantującą dziecinnie łatwe odpowietrzanie. Wszystkie przyłączenia przewodów zostały pięknie przykryte, a dżwignie hamulcowe, cylinderki, płyty montażowe, jak i zaciski zostały całkowicie zmodyfikowane. Model łatwo rozpoznać po nowym logo, który znajdziemy na wszystkich produktach „nowej ery”. Poza tym dźwignie mają dzieloną obejmę tytu flip-flop (odwracalne, mogą być użyte zarówno z lewej, jak i z prawej strony kierownicy), zwaną przez Magurę Quickfit. Nowa Magura HS 33 dostępna będzie w wersjach z dźwigniami na dwa bądź cztery palce. Będzie też produkowana wersja do rowerów elektrycznych ze zmodyfikowaną dźwignią z przegubem kulowym (inny typ mocowania samej klamki, wymagany przez prawo). HS 33, jak i HS 11 (także nowa wersja) mogą być też dopasowane do napędów elektrycznych BionX i TranzX i odpowiednich manetek, jakie są w nich stosowane.
Info: www.magura.com
Dystrybutor: www.bdc-bike.com