Powód dumy Włochów

Bianchi Methanol SL Team

Drukuj

Methanol SL Team Edition stanowi najwyższy model w kolekcji rowerów górskich Bianchi, przygotowanej na sezon 2010. Najbardziej interesujący wariant to ten lakierowany z wykorzystaniem niebieskich motywów, czyli dopasowany do strojów teamowych ekipy TX Active-Bianchi. Co ciekawe, nie jest nawet pokazywany na międzynarodowej stronie firmy!

Do wspomnianej kolorystyki dopasowano także część pozostałych elementów. Dlatego też siodło Selle San Marco, jak i widelec Magury (lakierowanie) oraz hamulce tej samej firmy (przykrywki na dźwigniach), występują w specjalnych wersjach. W ramach wyposażenia nie zabrakło nawet niebieskich rogów, jaki i opon Hutchinsona z odpowiednimi dekoracjami i tylko korby FSA lekko odstają od schematu, bo mają biało-czerwone wstawki. Podobno dobór elementów ma sprawić - tak twierdzą projektanci - że rower będzie miał „agresywny styl”.


Z punktu widzenia techniki rower również wyróżnia się kilkoma interesującymi rozwiązaniami. Oczywiście sama rama jest karbonowa, trudno dziś spodziewać się innego materiału. Tym razem użyto konstrukcji monolitycznej, co pozwoliło zbudować bardzo mocną ramę, choć konieczne było ograniczenie się do tylko trzech rozmiarów (43-48-53 cm) - formy do wypiekania kompozytów są bardzo kosztowne. Rura podsiodłowa, a jakże - przedłużona. Klasycznej sztycy brak. Pomyślano o detalach takich jak aluminiowa płytka na rurze łańcuchowej, zabezpieczająca materiał pod spodem przed uszkodzeniem. Środek suportu zgodny jest ze standardem BB30, a stery zintegrowano w ramie. W rowerach wyposażenia znajdziemy napęd stosowany chyba w 90% rowerów przeznaczonych do ścigania w terenie w tym sezonie i obecnie... najmodniejszy - SRAM XX. Nie jest to jednak wariant najlżejszy i kompletny, bo np. w miejsce korby XX znajdziemy odpowiednik FSA z dwiema tarczami. To, nawiasem mówiąc, już kolejny team, obok ekipy Meridy, który używa tej korby. Podobno zawodnicy preferują też zastosowane tu tarcze o wielkości 42 i 27 zębów. Korba obraca się na łożyskach ceramicznych. Hamulce? Magura Marta SL Magnesium w miejsce Avida XX. Widelec tego samego sponsora, Durin Race, z mikrym, jak na współczesne czasy, skokiem wynoszącym 80 mm. Pomyślano też o jeździe w każdych warunkach i zastosowano pancerze Gore Ride-On. Co jeszcze? Żeby zawodnicy odnaleźli się w terenie, dostali komputerki - VDO Z3 Pc Link.

Wyposażenie roweru teamowego:
Amortyzator: MAGURA Durin Race MD80R RCL
Korba: FSA K-Force Light Compact 386 BB30 42/27
Środek suportu: FSA BB30, łożyska ceramiczne
Manetki: SRAM XX
Przerzutka tylna: SRAM XX, średni wózek, 10 biegów
Przerzutka przednia: SRAM XX
Tryb: SRAM XX 11-36 z.
Łańcuch: SRAM PC1090
Hamulce: MAGURA Marta SL Magnesium
Stery: FSA Orbit ZS + górna przykrywka karbon
Mostek: FSA OS99 CSI
Kierownica: FSA K-Force Flat Carbon OS
Chwyty: BIANCHI FoamGrip
Rogi: TOKEN Ultra Lite PYRO
Zestaw pancerzy: GORE Ride-On
Siodło: SELLE SAN MARCO Aspide Racing Team
Sztyca: zintegrowana
Koła: MAVIC Crossmax SLR Disc
Opony: HUTCHINSON Piranha/Cobra Tubeless Ready (XCO), HUTCHINSON Cobra Tubeless Ready (XCM)
Koszyki na bidon: ELITE Ciussi Gel
Pedały: TIME Atac XS Titan/Carbon
Licznik: VDO Z3 Pc Link

Info: bianchi.com