Nowości American Classic

Drukuj

Amerykański producent komponentów rowerowych, znany przede wszystkim z produkcji lekkich kół i piast, wprowadza do swojej oferty kilka ciekawych produktów.

Najciekawsza wydaje się nowa wersja szosowych kół Magnesium Clincher, przeznaczonych pod opony i wyposażonych w obręcze, co ciekawe, wykonane z magnezu. Materiał ten jest lżejszy od aluminium, a przy tym bardzo żywotny, pod warunkiem, że odpowiednio zabezpieczymy go przed korozją, na którą jest mocno narażony. Firma twierdzi, że ich magnezowe obręcze na taką nieprzyjemność są odporne, dzięki zastosowaniu specjalnego stopu oraz dzięki specjalnym metodom produkcji. Kolejną zaletą, oprócz wyjątkowo niskiej masy - obręcze ważą poniżej 300g, jest także zdolność do pochałniania wibracji o wysokiej częstotliwości. Koła Magnesium Clincher, z obręczami o wysokości 24mm ważyć będą zaledwie 1275 g, dostępne są odmiany przeznaczone pod system Shimano/SRAM, jak i Campagnolo. Koła dostępne będą jedynie w białym kolorze i kosztować mają 1600$.

Drobnego liftingu doczekały się inne szosowe koła - 420 Aero 3, które producent reklamuje jako najbardziej uniwersalne ze swojej oferty. Zestaw z obręczami o wysokości 34mm waży jedynie 1530 g, a przy tym koła te, są według twórców, idealne nie tylko na trening i wyścigi, w tym triathlonowe, ale także świetnie nadają się do kolarstwa przełajowego. Nowa odmiana kół 420 Aero, otrzymała udoskonaloną tylną piastę oraz zmieniony układ szprych w kole tylnym. Od teraz tylna obręcz będzie montowana do tylnej piasty za pomocą 24 szprych - 8-miu zamontowanych radialnie po stronie przeciwnej do napędu oraz 16-tu w zaplocie 3x, po stronie napędu. Zmiana układu szprych ma na celu zwiększyć żywotność obręczy, poprzez bardziej równomierny rozkład działających sił.


W ofercie pojawiły się także nowe koła MTB Tubeless, kompatybilne ze zwykłym systemem bezdętkowym oraz z klasyczną oponą, która została uszczelniona latesowym płynem. Producent obiecuje, że oprócz dodanej kompatybilności z systemami bezdętkowymi, nowe obręcze są o 10g lżejsze i przy tym sztywniejsze od poprzednich i to pomimo faktu, że są szersze (obecnie mają 26mm szerokości). Koła dostępne będą w odmianie 26 oraz 29 cali. Te o mniejszej średnicy ważyć będą 1486 g, o większej - 1600 g. Koła mają limit wagowy równy 105 kg, cena oscylować powinna w granicach 750-800$ w zależności od wersji oraz koloru (dostępne będą białe oraz czarne)

Info: www.amclassic.com