Geax Synapsis to największa, także rozmiarowo, nowość od siostrzanych firm. Opona ma dwuwarstwową osnowę i dostępna jest tylko w jednej szerokości 2,4 cala, ale jednocześnie dysponuje miękką mieszanką gumową (50 ShA) i bieżnikiem, który ma sobie radzić w warunkach błotnych. Jest to o tyle interesujące, że kształt klocków nie jest typowy dla sprzętu o podobnym zastosowaniu, dlatego też Geax opisuje przeznaczenie jako „after-rain”.
Synapsis jest dostępny w dwóch wersjach: typowej - UST tubeless, jak i specjalnej Geaxa - TNT. Skrót ten oznacza Tube/No Tube, a należy go czytać w ten sposób, że guma ma wprawdzie rant identyczny z oponami bezdętkowymi, a więc oznaczający pewne trzymanie obręczy, ale sama osnowa nie jest już szczelna. Oznacza to tyle, że opona jest lżejsza, trudniej ją zerwać z obręczy, jak też to, że można ją używać zarówno z dętkami, jak i uszczelniaczami, zachowując przy tym zalety obydwu systemów.
Nowa opona Geaxa do cross country nazywa się AKA i stanowi przeciwieństwo Synapsisa, ponieważ dysponuje gęsto ułożonymi klockami o średniej wysokości, przez co ma się lekko toczyć na suchych i twardych nawierzchniach. Dostępna będzie w wersji standardowej, jak i TNT, w dwóch rozmiarach 2,0 i 2,2 cala. Ten drugi jest jednak nie tylko grubszy, bo jednocześnie rosną też proporcjonalnie elementy bieżnika - klocki są o około 10% większe. Oprócz wspomnianych wersji wykończenia TNT, oferowany będzie standardowy UST tubeless, opony zwijane i klasyczne z drutem. Najlżejsza wersja, czyli zwijana do klasycznych dętek, ma ważyć 520 gramów (26x2,0 cala).
Vittoria również przygotowała kilka nowości, w tym szytkę Corsa Evo, ale to nie one dla zwykłych użytkowników są najbardziej interesujące. Największą nowością jest zmodernizowana opona Rubino Pro, w której, dzięki zastosowaniu nowego oplotu o gęstości 150 TPI (wcześniej było to 120 TPI), odrobinę obniżono masę i jednocześnie opory toczenia. Wyższa gęstość nylonowego splotu ma też poprawiać odporność na przebicia. Nowa Rubino Pro dostępna jest w szerokościach 20, 23, 25 i 28 mm, w zawsze modnej czerni, jak i w różnych kolorach do wyboru. Warianty 23 i 25 dostępne są też jako slicki, absolutnie bez żadnego wzoru. Przewidziano też wersję do rowerów górskich w wymiarze 26 x 1,5 cala.
Ostatnia nowość to specjalna opona Vittorii przeznaczona do rowerów elektrycznych. E-Rando ma lepiej znosić wyzwania ciężkiego sprzętu, obarczonego dodatkowym bagażem akumulatora i silnika. Dlatego też sięgnięto w jej przypadku po dwuwarstwową konstrukcję osnowy z opon zjazdowych Geaxa, jak i podwójną warstwę ochronną Double Shield, by chronić przed przecięciami. Wyczunowa mieszanka zjazdowa ma sprawić, że mimo pokaźnej masy opona będzie się lekko toczyć.
Info: geax.com, vittoria.com
Dystrybutor: www.bdc-bike.com