Do całej serii białych komponentów zwanych „Wet White” Ritcheya, jakże pasujących do ciągle modnych karbonowych i czarnych ram, doszły kolejne. Tym razem są to nowe rogi i sztyca, które można idealnie skomponować kolorystycznie z mostkami, kierownicami, czy chwytami, które były dostępne wcześniej.
Sztyca WCS 1-Bolt Wet White
Dzięki technice wykonania jarzma, zwanej SideBinder, w której tylko jedna śruba umieszczona z boku „spina” - regulacja ustawienia siodła jest elementarnie prosta. Luzujemy śrubę, regulujemy kąt i przesunięcie siodła, dociągamy z powrotem śrubę i gotowe! Przesunięcie jarzma względem sztycy wynosi 20 mm, a dodatkowo dostępne są różne kształty podstawy jarzma, by dopasować je do stelaży siodeł poszczególnych producentów. Masa modelu wynosi 235 gramów (średnica 27,2 mm, 300 mm długości).
Rogi WCS Wet White
Nowe rogi mają 85 mm długości, nic więc dziwnego, że ważą zaledwie 65 gramów para. Dodatkowo obejmy mocujące lekko wygięto w stosunku do samych rogów, co ma dodatkowo zmniejszać obciążenie strefy zamocowania, co bywa istotne w przypadku bardzo lekkich kierownic. Rogi zostały wykute na zimno z jednego fragmentu aluminium (jak widać nie tylko Shimano opanowało doskonale tę technikę).
Kierownica WCS Low Rizer MTB Wet White
Kierownica o niskiej masie, przeznaczona do użytku w cross country, maratonach i rowerach all mountain, a mająca 20 mm podniesienia. Co ciekawe, tym razem nie jest to malowany karbon - a tak bywa zazwyczaj w przypadku lekkich komponentów - lecz aluminium. Jest to specjalny stop nazwany TR50, stworzony specjalnie dla Ritcheya. Sama rurka nie ma szwów i jest potrójnie cieniowana, co pozwoliło uzyskać kierownicę zdecydowanie lżejszą niż ze standardowych stopów serii 6000 i 7000. Dostępna jest tylko wersja typu Oversize (31,8 mm), a kierownica waży 240 gramów, przy szerokości 660 mm.
Kierownica WCS Flat MTB Wet White
Tym razem jest to klasyczny model prosty, przeznaczony do cross country i maratonu. Tu także sięgnięto po potrójnie cieniowane aluminium TR50. Kierownica waży 140 gramy, mierząc 580 mm szerokości.
Mostek WCS 4Axis Wet White
Najwyższy z aluminiowych wsporników aluminium również jest dostępny w białej wersji. Sztywny i jednocześnie lekki mostek może pochwalić się rewelacyjnym stosunkiem masy do sztywności, bo przy długości 110 mm waży tylko 132 gramy. Specjalne mocowanie kierownicy z deklem i czterema śrubami pozwala równomiernie rozporowadzić występujące siły. Inny zastrzeżony patent Ritcheya to przecięcie zacisku rury widelca, biegnące pod skosem, ze śrubami leżącymi po dwóch stronach, co pozwala równomiernie rozłożyć obciążenia. Ma to szczególnie istotne znaczenie w przypadku rur karbonowych.
Chwyty Truegrip VI
Listę białych części Ritcheya zamykają gripy. One także są białe, choć z czarnymi wstawkami. Dwie mieszanki gumowe (konstrukcja typu dual compound) mają sprawić, że nie będą się na nich ślizgać dłonie, a ergonomiczny kształt gwarantuje wygodę. W komplecie dostajemy korki. Masa 88 gramów para.
O dostępność sprzętu wypada spytać polskiego dystrybutora, oficjalnie części w Europie już są w sprzedaży.
Info: www.ritcheylogic.com
Dystrybutor: www.fhm.pl
Białe komponenty Ritchey'a 2010
Mokra biel dla fanów amerykańskiej marki
Do całej serii białych komponentów zwanych Wet White Ritcheya, jakże pasujących do ciągle modnych karbonowych i czarnych ram, doszły kolejne. Tym razem są to nowe rogi i sztyca, które można idealnie skomponować kolorystycznie z mostkami, kierownicami, czy chwytami, które były dostępne wcześniej.<br />