Nowe Fulcrumy na szosę

Drukuj

Włoski Fulcrum zaprezentował swoje szosowe nowości na przyszły sezon. Nowy rok to kolejny model kół kompatybilny z systemem Tubeless, a także trochę drobnych poprawek.

Campagnolo oraz Fulcrum mocno stawiają na system Tubeless. Testy, które przeprowadzone zostały z Hutchinsonem udowadniają, że takie rozwiązanie pozwala na znaczne zmniejszenie oporów toczenia w stosunku do klasycznego rozwiązania z dętką, a ponadto znacznie zwiększa komfort jazdy. Dlatego Racing 3 2-Way Fit to już kolejny model, zaraz po Racing Zero i 1, stworzony w tej technologii.

Nowy Racing 3 występować będzie w dwóch wersjach: zwykłej oraz wymienionej wcześniej 2-Way Fit. Ta druga, tak jak we wszystkich kołach 2-Way Fit od Campagnolo oraz Fulcruma, kompatybilna będzie ze zwykłymi oponami, oraz wykonanymi w technologii Tubeless. Pomimo wielu podobieństw pomiędzy tymi dwoma wersjami, będzie także sporo różnic. Przede wszystkim odmiana 2-Way Fit będzie o całe 80 g lżejsza od ważącej 1660 g zwykłej wersji i to pomimo faktu, że jej tylna obręcz będzie miała 6 mm wysokości więcej (w sumie 30 mm). Kolejna różnica to stalowe i aerodynamiczne szprychy. O ile zaplot (radialny z przodu oraz 2:1 z tyłu) i ilość (16 w przednim, 21 w tylnym kole) są identyczne w obu przypadkach, to średnica szprych jest różna. W zwykłej wersji znajdziemy wyłącznie szprychy o średnicy 2/1.5/2 cm (zwężające się w środkowej części), z kolei w 2-Way Fit montowane będą szprychy 2.2/2/1.6/2 cm w przednim kole oraz po lewej stronie koła tylnego, te od strony kasety będą miały średnicę 2/1.8/2 cm.



Obydwa modele Racing 3 dostępne będą wyłącznie w kolorze czarnym, z przeprojektowanymi elementami graficznymi. Koła kompatybilne będą zarówno z systemem Campagnolo, jak i Shimano/SRAM.

Poprawione zostały także tańsze, popularne w Polsce modele kół, jednak tutaj zmiany są raczej kosmetyczne. W Racing 5 wyżłobienie, w którym umieszczana jest dętka zostało pogłębione o pół milimetra, co zapobiegać ma przecięciom dętki, a także ułatwi montaż opon. Ponadto w ważących 1760 g kołach zmienione zostały grafiki naklejek, na podobne jak w droższych zestawach kół. Podobną, wizualną zmianę wprowadzono w Racing 7, które pod względem technicznym będą identyczne jak dotychczasowa wersja. W swoich informacjach producent jednak nie wspomina o dostępności obecnej do tej pory, anodowanej na czerwono wersji, co oznacza, że najprawdopodobniej zniknie ona z oferty.

Info: www.fulcrumwheels.com
Dystrybutor: www.wertykal.com