3T w Polsce

Drukuj

Produkty 3T, uwielbiane na zachodzie i za oceanem, w końcu oficjalnie dostępne będą i u nas. Od czerwca tego roku Wertykal, firma z Zabierzowa, jest dystrybutorem produktów włoskiego 3T. Przyjrzyjmy się więc szosowym komponentom, które szturmem zdobyły zagraniczne rynki.

3T to reinkarnacja znanego kiedyś producenta TTT, firmy która zasłynęła ze stosowania aluminium do produkcji komponentów, w czasach, gdy niemal każdy używał do tego celu ciężkiej stali. Mario Dedioniggi, założyciel TTT, twierdził, że jego firma to przede wszystkim innowacyjność. Ta idea obowiązuje również teraz w 3T, której właścicielem jest duński biznesmen René Wiertz. Według niego, komponenty 3T będą jednymi z najbardziej zaawansowanych jakie można znaleźć na rynku - w tym celu stworzono we Włoszech specjalny team inżynierów, który wyposażony będzie w najnowocześniejsze komputery i najlepsze oprogramowanie, szefem tego zespołu został Richard McAinsh, inżynier, który pracując jako szef działu kopozytów w Scuderia Ferrari, przycznił się do sukcesów samego Michaela Schumachera.



Jeśli więc chodzi o jakość i innowacyjność produktów, 3T nie zawodzi. Wszystkie komponenty są lekkie, a także jednocześnie: solidne, sztywne i trwałe. Całą gamę ułożono w trzy grupy: PRO, TEAM oraz LTD. Pierwsza z tych grup - PRO, to komponenty o dobrze skalkulowanej cenie, częściej występuje tu aluminium zamiast karbonu, a masa produktów jest trochę wyższa niż w przypadku dwóch pozostałych grup. TEAM to komponenty przeznaczone do rowerów używanych w wyścigach, a więc tutaj sztywność i niezawodność idą w parze z niską masą. Ostatnia grupa - LTD jest wizytówką możliwości technicznych firmy 3T. Zastosowano tutaj najdroższe i najlepsze z dostępnych kompozytów, a produkty są szczególnie zoptymalizowane pod względem masy, oczywiście z zachowaniem wysokich standardów niezawodności oraz sztywności poszczególnych komponentów.

 



Z najciekawszych propozycji trzeba wymienić w pełni karbonowe widelce Funda PRO oraz Funda TEAM. Obydwie konstrukcyjnie są do siebie zbliżone, ale droższy TEAM korzysta z lepszych włókien, które pozwalają obniżyć masę o 40 g, w stosunku do modelu PRO ważącego 375 g. Zarówno wersję TEAM, jak i PRO, stosować można, według producenta, w rowerach przeznaczonych do zwykłej turystyki, jak i ostrego ścigania. Jeśli chodzi o ściganie to można w ten fakt uwierzyć, skoro Funda PRO jest standardowo montowany w rowerach Cervélo z wysokiej przecież półki sprzętowej, a zawodnicy Cervélo Test Team wygrywają na tych rowerach ciężkie wyścigi, z klasykami poprowadzonymi po kocich łbach włącznie. Ponadto warto zainteresować się kierownicami szosowymi, które dostępne są w trzech gięciach: ergonomicznym Ergonova z płaską powierzchnią w górnym chwycie, anatomicznym Ergosum oraz tradycyjnym Rotundo. Kierownice z każdej serii: PRO, TEAM oraz LTD, dostępne są w każdym gięciu, co oznacza, że w sumie możemy wybrać spośród aż 9-ciu różnych modeli. Oczywiście nie można nie wspomnieć o niezwykle lekkich i aerodynamicznych konstrukcjach kierownic do jazdy na czas, których zalety potwierdzają kolarze Cervélo Test Team, a także bardzo lekkich sztycach podsiodłowych Doric, ważących jedynie 174 g w wersji Team oraz 154 g w odmianie LTD. Oczywiście w ofercie 3T znajdziemy więcej produktów - pozostałe propozycje oraz ich ceny odnajdziemy na stronie dystrybutora.

Dystrybutor: www.wertykal.com