Pierwsza nowość to Vertex 29, aluminiowy hardtail z wyścigową geometrią. Podobno przy projektowaniu tej ramy, wzorowano się trochę na Vertex RSL, dzięki czemu wersja 29-calowa ma się prowadzić agresywnie, a jednocześnie korzystać ze wszystkich zalet 29-calówek. Aluminium 7075 jakie tutaj zastosowano, nazwane zostało przez Rocky Mountain FORM29™ - rury są specjanie powiększone i uformowane tak, by posiadać płaskie, zwiększające sztywność powierzchnie. Rura czołowa została z kolei przystosowana do stożkowych rur sterowych, o średnicy 1 i 1/8" w górnej oraz 1 i 1/2" w dolnej ich części, po to by dodatkowo zwiększyć sztywność ramy. Oczywiście rower nie może być supersztywny w każdym miejscu, gdyż wtedy może stać się niekomfortowy, producent jednak o tym fakcie nie zapomniał - rury tylnego widelca zostały uformowane w kształt litery "S", dzięki czemu absorbowana jest część drgań. Z zastosowanych nowinek technicznych warto także wymienić: mocowanie przerzutki przedniej Shimano Direct Mount, oraz wcieskane łożyska suportu w standardzie BB92. Nowa rama dostępna będzie w 4-ch rozmiarach: M, L, XL oraz XXL.
Druga, nowa 29-tka to full Altitude 29. Także tutaj zastosowano aluminiowe rury w technologii FORM29™, ale to z czego producent jest najbardziej dumny to geometria ramy oraz system zawieszenia. W geometrii StraightUp™ rura podsiodłowa ustawiona jest pod kątem 76 stopni, producent twierdzi, że takie jej ustawienie oznacza, że większa ilośc mocy kolarza może być przeniesiona. Dzieje się tak dlatego, że zawieszenie ugina się pod ciężarem zawodnika, szczególnie widoczne jest to przy podjeżdżaniu pod górkę, gdzie masa przenosi się jeszcze bardziej na tylne koło, w ten sposób zmienia się geometria i pozycja na rowerze. Przeniesienie tego ciężaru bardziej do przodu, nad przednie koło, oznacza, że nowa rama będzie w mniejszym stopniu dotknięta tym problemem. W zawieszeniu SmoothLink™, oferującym 120 mm skoku, opartym dalej na systemie ETS, poprawiono przede wszystkim liniowość skoku oraz zmniejszono wzrost długości łańcucha, podczas uginania się zawieszenia. Zadbano także u umiejscowienie całego systemu amortyzacji możliwie jak najniżej, gdyż środek ciężkości jest w przypadku 29-calówek dość istotny - potrafi mocno wpłynąć na sposób prowadzenia roweru. Tym samym, tak jak w przypadku Vertex'a 29, rower, dzięki geometrii oraz specjalnej konstrukcji zawieszenia, ma stać się idealnym połączeniem charakterystyki roweru 26" XC, ze wszystkimi korzyściami płynącymi ze stosowania kół 29". Warto także wspomnieć o giętej rurze górnej, która umożliwi komfortowe korzystanie z zalet rowerów 29" niższym osobom, co przy niektórych konstrukcjach jest czasami problematyczne.
Info: www.bikes.com