Obydwa zestawy nowych kół przeznaczone zostały pod klejone do obręczy szytki, a nie klasyczną kombinację opony i dętki. Takie rozwiązanie oznacze przede wszystkim niższą masę samej obręczy, gdyż do jej budowy używa się mniejszej ilości materiału, ponadto szytki zapewniają większy komfort i nieco pewniejsze prowadzenie podczas pokonywania zakrętów. Nic więc dziwnego, że to rozwiązanie, zwane też czasami "opono-dętkami", stało się wyborem niemal 100% najlepszych zawodowców.
Nowe koła Miche nazywają się Supertype 358 oraz SWR Full Carbon. Obydwa zestawy korzystają z obręczy o różnej wysokości z przodu i z tyłu. W przypadku Supertype 358 są to obręcze 38-mio oraz 58-mio mm. Połączenie niższej obręczy z przodu, oraz wyższej z tyłu pozwala na zachowanie wysokich właściwości aerodynamicznych, jednocześnie kolarz, przemieszczający się na rowerze z tego typu kołami czuje się pewniej - szczególnie na zjazdach lub przy mocnym, bocznym wietrze - sterowanie rowerem staje się wtedy zdecydowanie mniej kłopotliwe. Zestaw Supertype 358 waży jedynie 1260 g, aż o 140 g mniej od poprzednika, duża w tym zasługa piast, których korpus wykonany został z włókien węglowych, a powiększona oś z aluminium 7075 T6. Koła zbudowano w oparciu o 18 szprych w przednim, oraz 24 szprychy w tylnym kole. W zestawie przy zakupie tych kół otrzymamy: zaciski, klocki hamulcowe, przedłużki do wentyli, a także pokrowce na koła.
Drugi zestaw - SWR Full Carbon - to podobna propozycja, ale w niższej cenie. Podobnie jak w droższej wersji przednie koło korzysta z 38-mio milimetrowej obręczy, jednak tylna ma "tylko" 50 mm. Piasty, zamiast karbonu, zbudowane zostały z aluminium, zastosowano tutaj trwałe, uszczelniane łożyska - producent obiecuje ich długą i niezawodną pracę, nawet w niesprzyjających warunkach pogodowych. W przednim kole obręcze zostały połączone z piastami za pomocą 18 szprych, w tylnym odnajdziemy ich jednak 24 sztuki, z czego 16 jest po stronie napędu, a 8 po przeciwnej. Masa tego zestawu to 1,460 g. W zestawie oprócz samych kół, odnajdziemy także: zaciski, odpowiednie klocki hamulcowe, a także przedłużki do wentyli. Cena ma być około dwa razy niższa od droższego modelu - Supertype 358.
Info: www.miche.it
Dystrybutor: www.fhm.pl