Jednocześnie wagę nowej grupy zredukowano o 151 gramów w stosunku do serii 6600 (i o 44 gramy w stosunku do Ultegry SL). Nowa Ultegra oferuje szeroki wybór opcji, które będą w stanie zaspokoić oczekiwania szerokiej grupy użytkowników.
Korba (standard, kompaktowa i potrójna)
Nowa korba została stworzona z wykorzystaniem technologii Hollowglide, duża tarcza pusta w środku pozwala obniżyć wagę i podnieść sztywność konstrukcji. Korba ze zintegrowaną osią typu Hollowtech II dostępna będzie w trzech wersjach - standardowej (FC-6700, 53-39, 52-39 z), potrójnej (FC-6703, 52-39-30 z) i kompaktowej (FC-6750, 50-34 z). Do wyboru będą korby o długości 165, 170, 172,5 i 175 mm. Waga: 785 g (53-39 z, 170 mm, ze środkiem suportu).
Manetki
Manetki Dual Control ST-6700 oferują karbonowe dźwignie, jak też prowadzenie pancerzy pod owijką. W dodatku zintegrowano mechanizm regulacji odległości dźwigni od kierownicy. Podsunięto bliżej do kierownicy punkt obrotu dźwigni hamulcowej, co ma poprawić reakcję hamulców, szczególnie wtedy, gdy ręce są ułożone w tzw. górnym chwycie. Para manetek waży 445 gramów.
Przerzutki
Tylna przerzutka RD-6700 dostępna będzie w wersjach z krótkim wózkiem SS i średnim GS. Wersja z krótkim wózkiem akceptuje różnicę wielkości zębatek 16 z i ma całkowitą objętość 33 z. Oznacze to tyle, że jest też kompatybilna z kompaktowymi korbami Shimano i zębatką do 28 z. Wersja GS jest potrzebna wtedy, gdy używa się korby z trzema zębatkami. Tylna przerzutka ma zwiększony rozstaw zawiasów i waży 190 gramów.
Shimano proponuje dwie przerzutki przednie - FD-6700 do korb z dwoma zębatkami i FD-6703 do korb z trzema. Tu także powiększono rozstaw przegubów i dzięki temu poprawiono obok sztywność współpracę z łańcuchem. Nowe przerzutki zapewniają lżejszą zmianę przełożeń. Waga wynosi 89 gramów.
Hamulce
Nowe hamulce typu Dual-Compound wyposażono w poprawione okładziny, identyczne z tymi z nowego Dura-Ace. Jak zapewnia firma, oferują one dwa razy lepszą skuteczność hamowania w mokrych warunkach, i o 20% w przypadku gdy jest sucho. Zmodyfikowano stosunek przełożeń dźwigni, by charakterystyka działania stała się bardziej linearna. Poprawiono prowadzenie linek, by zredukować tarcie. Hamulce oferują możliwość regulacji naciągu sprężyny, jak i ustawienia klocków. Waga kompletu wynosi 317 gramów.
Tryb i łańcuch
Nowa kaseta Ultegry będzie oferowana w szerszym zakresie przełożeń i w zakresach - 11-23, 12-23, 12-25, 11-25 i 11-28 z. Waga wynosi 208 g (11-23 z.). Nowy łańcuch ma asymetryczną konstrukcję, co ma poprawić jakość przerzucania i zapobiec jego klinowaniu. Perforowane ogniwa pozwoliły obniżyć wagę do 267 gramów.
Koła, piasty i pedały
Shimano wprowadza nowy zestaw kół WH-6700, z piastami w identycznym kolorze jak pozostałe komponenty. Obręcze kompatybilne są zarówno z oponami bezdętkowymi, jak i klasycznymi. Z przodu znajdziemy 16 płaskich i prostych szprych, z tyłu jest ich 20. Stalowe sprzęgło kompatybilne jest z trybami 8, 9 i 10-biegowymi. Komplet waży 1652 gramy.
Dostępne będą również same piasty, tradycyjnie z łożyskowaniem z konusami. One również kompatybilne są z trybami o 8, 9 i 10 zębatkach. Waga przedniej piasty HB-6700 wynosi wynosi 156, a tylnej FH-6700 354 gramy. Nowe pedały Ultegra SPD-SL PD-6700 będą dostępne w kolorze pasującym do reszty części. Waga wynosi 317 gramów. Komponenty nowej Ultegry mają być dostępne od lipca.
Info: shimano-polska.com