Velo powoli, lecz konsekwentnie wprowadza produkty swojego Accenta do wyższych kategorii cenowych. W sezonie 2007 hitem okazały się bardzo lekkie zaciski kół Race Carbon, rok później, sztyca Lite Carbon zdobyła uznanie wielu zawodników startujących w maratonach, którzy szukali lekkiej i przystępnej cenowo sztycy podsiodłowej. Sezon 2009 to kolejne ciekawe propozycje Accent'a.
Fanom coraz popularniejszej w naszym kraju "szosy", do gustu przypadnie zapewne ultralekki widelec karbonowy Race Ultra, w pełni wykonany z włókien węglowych. Rura sterowa ma standardową średnicę 1 i 1/8", a jej długość wynosi 250 mm. Haki, dla bezpieczeństwa, wykonane zostały z aluminium 6061-T6. Widelec podobno świetnie tłumi drgania i jest przy tym bardzo sztywny. Na szczęście, na wysokiej sztywności nie ucierpiała masa, 356 g, a po przycięciu rury sterowej do naszych potrzeb jeszcze mniej, to wynik naprawdę znakomity. Warto wspomnieć, że widelce o podobnej masie, są instalowane w najdroższych modelach szosówek, u wielu cenionych producentów rowerów.
Wbicie klasycznej gwiazdki do karbonowej rury sterowej oznacza, mówiąc w skrócie, śmierć widelca. Nabywcy Race Ultra, będą więc potrzebowali ekspandera, czyli gwiazdki rozporowej do widelców, których rura sterowa wykonana jest z karbonu. Accent wprowadził taki produkt do swojej oferty, jego masa ma wynieść 39 g.
Patrząc na najlżejszą do tej pory sztycę podsiodłową Accent'a - model Lite Carbon, ciężko było sądzić, że firma zdecyduje się na zaoferowanie jeszcze lżejszego produktu, a nawet jeśli, to wydawało się niemożliwe, że stanie się to w tym roku. A jednak, Accent poszedł o krok do przodu i przedstawił niezwykle lekką, wykonaną z karbonu sztycę Titan Carbon. Z włókien węglowych wykonane zostało także jarzmo, a słowo Titan w nazwie, nie jest użyte bezcelowo, otóż z tytanu powstały dwie śruby mocujące siodło i pozwalające na jego dokładną regulację. Sztyca będzie dostępna w jednej konfiguracji, o długości 350 mm i średnicy 27.2 mm, ma przy tym ważyć 172 g. Przy okazji można wspomnieć, że maniacy tuningowania części, potrafili ciut cięższy model odchudzić do masy około 150g. Ciekawe jak mocno można wycieniować Titan Carbon?
Przeglądając obecną ofertę karbonowych części Accent'a, można stwierdzić, że gama produktów jest bardzo dobrze skomponowana. Tegoroczne nowości, razem z tymi z poprzednich lat dają naprawdę szeroki wybór "węglowych" komponentów.
Z ciekawszych produktów, które wprowadzono w poprzednim roku, a które nadal znajdują się w ofercie, warto wymienić choćby sztywny widelec XC-Race, przeznaczony do wyścigów XC. Jego golenie wykonano z karbonu, taka konstrukcja zapewnia przyzwoity poziom tłumienia drgań o wysokiej częstotliwości, z kolei rura sterowa o średnicy 1 i 1/8" jest wykonana z aluminium, podobnie jak korona widelca oraz haki. Chociaż brak amortyzacji to spora wada, widelec rekompensuje tę stratę w bardzo przyzwoity sposób. Po pierwsze jest bardzo sztywny, co jednak bardziej istotne waży zaledwie 839 g. Oznacza to, że zysk wagowy w stosunku do klasycznego amortyzatora przeciętnej klasy, może wynieść prawie 1kg! Ciekawy wydaje się fakt, że tego widelca używał sam Andrzej Kaiser z team'u DHL-Author, podczas zeszłorocznych płaskich maratonów. Lepszej rekomendacji chyba więc nie potrzeba.
Oprócz widelca w ofercie znajdziemy także inne ciekawe karbonowe częsci, jak na przykład bardzo lekkie sztyce Lite Carbon oraz Race Carbon, ważące odpowiednio 180 oraz 190 g, lekkie koszyki na bidony, czy też rogi na kierownicę.
Info, dystrybutor: velo.com.pl