Szosa
Przegląd wypada zacząć od rowerów szosowych. Tu znajdziemy dwa nowe modele. Pierwszy z nich to Se7en, stanowiący połaczenie tego co najmodniejsze na świecie i w samym Pellsie. To ciekawe, że Czesi już od kilku lat lansują ultracienkie widełki tyłu ramy, podczas gdy inne uznane firmy stosują je od niedawna. W Se7en oczywiście też podobne „rurki” znajdziemy, a cała rama jest karbonowa. Technologię użytą do jej wykonania nazwano zaś Ultra S, do wzmocnienia kompozytu użyto nanorurek. Rama z przedłużaną sztycą podsiodłową ma ważyć w rozmiarze L tylko 1190 gramów. Sprzęt odpowiednio ubrano, bo w zestaw napędu SRAM Red, jak i koła R-Sys Mavica. Kompletny rower waży 6,8 kg.
Kolejny szosowy model to Aeron, dostępny w wielu wariantach wyposażenia, nazwanych zgodnie z tym, jaką zamontowano grupę osprzętu. I tak dostępne bądą Aeron DuraAce, Ultegra, Chorus, 105 i Centaur, a nawet Veloce i Tiagra. Osprzęt się różni, ale za każdym razem rama jest identyczna - aluminiowa, z rurek potrójnie cieniowanych Rhombus Biaxial i ze spłaszczanym karbonowym tyłem. Rower w najwyższej wersji waży 7,2 kg.
MTB
Najwyższego górskiego modelu Pellsa nie znajdziemy jeszcze w oficjalnym katalogu firmy, ale pojawi się na pewno w sprzedaży. Se7ev-X to nic innego jak górski odpowiednik szosowego Se7en z podobnymi rozwiązaniami technicznymi, a więc wykonany z karbonu. Warto dodać, że rower zdobył prestiżową nagrodę dla najlepszego czeskiego produktu na ostatnich targach w Brnie. Se7ena-X ubrano po prostu w najlepszy osprzęt.
Kolejna nowość to rower z pełną amortyzacją Ridelight, tym razem jest to jednak sprzęt aluminiowy. Klasyczny jednozawiasowiec, z mocno przesniętym ku przodowi głównym zawiasem, umieszczonym na wysokości dużej tarczy, również dostępny będzie w kilku wariantach wyposażenia. Jak przystało na sprzęt do XC i maratonu, skok nie jest wielki i wynosi 100 mm. Aby zapobiec bujaniu tył kontrolowany jest przez jeden z tłumików platformowych - Foxa lub X-Fusion. W najlżejszej wersji, wyposażonej w Foxy, XTRa i Maviki CrossMax SLR, rower waży 11,1 kg.
Bardzo zbliżony konstrukcyjnie do Ridelighta jest rower all mountain nazwany Thorr FS150. Ten jednozwaiasowiec ma 150 mm i dwa warianty wyposażenia - Limit i Elite. W wyższym Elite na pokładzie znajdziemy m.in. Shimano XT i Foxa Float RLC. Rower waży 11,7 kg.
Razzer 29 odkrywa karty już w nazwie i jest po prostu góralem na koła 29-calowych. Jego ambitniejszy, lepiej wyposażony warinat nazywa się 629. Obydwa rowery mają jednak identyczne ramy, z przodem z aluminium i rur Rhombus Biaxial, potrójnie cieniowanych, jak i karbonowe tyły. Wyższy model ma ważyć 11,7 kg, niższy 12,3 kg.
Do swojej kolekcji firma dodała również nową damkę, nazwaną Razzer Pro Lady, o specjalnie dostosowanej geometrii dla pań. Pod względem osprzętu nie jest to jednak mistrzostwo świata. Ciekawszy jest prosty model MTB nawany Phantom, a oparty na ramie z aluminium 7005 BiAxial. Również on występuje w kilku wariantach wyposażenia.
Info: pells.eu
Dystrybutor: www.pells.com.pl