Extrawheel, czyli trójkołowy rower

Drukuj

Extrawheel to niepozorna, jednokołowa przyczepka rowerowa, która potrafi naprawdę sporo. Można się o tym przekonać oglądając krótki film od producenta, na którym przyczepa jest używana w warunkach niemal ekstremalnych. Po jego obejrzeniu wydaje się niemożliwe, by ten produkt udoskonalono. A jednak.

Polski producent przyczepek poszedł za ciosem i dwa lata po prezentacji pierwszej wersji - Classic, przedstawił ulepszony model, który nazwano Voyager. Jest on krótszy i dzięki temu bardziej stabilny, co szczególnie przyda się podczas jazdy po niezbyt równym podłożu.

Najważniejszy jest jednak fakt, że zrezygnowano z dotychczasowych siatek oraz worków i postawiono na sakwy. W ten sposób łatwe do zniszczenia siatki zostały wyeliminowane, a dzięki temu producent obiecuje dłuższą żywotność.

Mechanizm zaczepu przyczepki jest bardzo prosty. Brak tu jakichkolwiek zatrzasków, wykorzystano jedynie sprężystość stalowych ramion. Jedyne czego nam potrzeba to specjalny zacisk koła, który wymieniamy w miejsce standardowego. Takie rozwiązanie jest nie tylko proste, ale również bezpieczne, w razie wypadku przyczepka sama się odepnie. Producent na swojej stronie internetowej chwali się także niską wagą urządzenia. Kompletny Voyager, wraz z kołem, potrafi ważyć sporo poniżej 4kg.

Do Voyager'a możemy wybrać dwa komplety sakw: Expert lub Dry. Te pierwsze wykonano z materiału Cordura®, jest to bardzo odporny na uszkodzenia mechaniczne materiał, który dodatkowo zaimpregnowano. Wodoodporną konstrukcję dodatkowo wspiera rolowane zamknięcie. Jeśli dla kogoś takie zabezpieczenie to za mało, powinien wybrać model Dry. Te sakwy wykonane zostały z tkaniny poliestrowej, powlekanej PVC. Jest to mniej wytrzymały materiał, ale za to zupełnie nie absorbuje wody i bardzo łatwo go wyczyścić.

Jeżeli ktoś jest zainteresowany jak te przyczepki sprawują się w terenie to zapraszam to obejrzenia tego filmu.

Info: www.extrawheel.com