Widłoróg jest w stanie rozwinąć prędkość ponad 70 km/h, w opozycji jednak do geparda, utrzymywać ją przez długi czas. Wszystko to dzięki wyjątkowym mięśniom i umiejętnościom spalania tlenu.
Nic dziwnego, że obierając sobie podobnego zwierzaka z godło, trzeba było ideologię podmurować sprzętem. Zawieszenie Anti Power Loss System (w skrócie A.P.L.S.) ma być konstrukcją, która pozwoli na efektywne i szybkie przemieszczenie się z punktu A do punktu B. Kluczem do sukcesu jest specjalnie dobrana długość dżwigni i umieszczenienie tłumika nad górą górną ramy, dzięki czemu moc pedałującego ma być oszczędzana na odcinkach płaskich i podjazdach. Tłumik nad ramą pozwala na usztywnienie tylnego trójkąta, a specjalnie ukształtowane zawieszenia sprawiają, że siły są przekazywane bezpośrednio do tłumika i nie działają na niego szkodliwe siły boczne. Podobne zabiegi powodują jednocześnie, że nie jest konieczne stosowanie tłumika z systemem platformowym. W dodatku amortyzator tylny jest bardzo łatwo dostępny, co eliminuje konieczność stosowania zdalnej blokady. Przewidziano również możliwość użycia różnych tłumików, dobieranych pod względem charakterystyki przez użytkownika. Ostatnia wreszcie cecha sprzętu to specjalne górne widełki tylnego trójkąta, sztywne, z zintegrowanymi bezpośrednio hakami tylnego koła. Według firmy pozwala to w pełni wykorzystać zalety czterozawiasowego zawieszenie. Wyjątkowa konstrukcja pozwoliła przesunąć zawiast Horst-link bliżej środka suportu, a tym samym ograniczyć straty energii w czasie jazdy w trudnym terenie.
Podstawowoy model w kolekcji to PR6-XC, z aluminiową ramą i ugięciem sięgającym 100 mm. Rama waży 2330 gramów. Wersja z większym skokiem nazywa się PR6-LT i ma 150 mm ugięcia. Przy okazji zawias przesunięto ponad haki tylnego koła, a masa wzrosła do 2400 gramów. Wariant z karbonowym przodem pierwszego modelu nazywa się PR6-SW i waży tylko 1690 gramów w rozmiarze 16 cali. Podstawowoy tłumik używany w sprzęcie do XC i maratonów to DT Swiss XM180, w all mountain Fox RP23. Warto dodać, że model karbonowy w wariancie przeznaczonym na rynek amerykański ma zawiasy przesunięte nad haki. Jak łatwo się domyślić, jak zwykle jest to sprawa posiadania patentu na czterozawiasowce przez Specializeda. Na szczęście ograniczenie dotyczy tylko rynku USA.
Info: pronghornracing.com