Dura-Ace Di2 w nowej wersji

Komponenty do jazdy na czas i triatlonu

Drukuj

Ledwie świat ujrzał elektroniczną wersję sztandarowej grupy Shimano do rowerów szosowych, a już otrzymujemy informację o komponentach, jakie ją uzupełnią.

Wspomniane komponenty uzupełniające, to manetki elektroniczne skonstruowane specjalnie na potrzeby jazdy na czas i do triatlonu. Obydwa produkty eliminują potrzebą zmiany pozycji rąk, by zmienić biegi. Pozwalają na przerzucanie zarówno w klasycznym chwycie szosowym, z rękoma na kierownicy, jaki i na kierownicy czasowej. Oczywiście bezpośredni efekt to koncentracja na jeździe, a tym samym lepszy wynik na mecie. Warto pamiętać o tym, że to pierwsze rozwiązanie, które oferuje de facto manetki w dwóch różnych miejscach, działające równocześnie (przynajmniej w rowerach szosowych).

ST-7971 to oznaczenie manetek Dual Control to jazdy na czas i triatlonu. Dźwignie hamulcowe wykonane są z karbonu, dzięki czemu waga pary wynosi tylko 127 gramów. Manetki kompatybilne są z komputerkiem Flightdeck i mają zintegrowane odpowiednie przyciski.

SW-7971 to oznaczenie modelu manetek satelitarnych, które mogą być swobodnie zamontowane na kierownicy szosowej (bądź też specjalnym leżaku). Przewody połączeniowe poprowadzono wewnątrz wspierającej konstrukcji, by osiągnąć optymalną aerodynamikę. Para waży jedynie 103 gramyl

Nowe manetki kompatybilne są z przerzutką przednią Dura-Ace Di2 FD-7970 i tylną RD-7970. Komponenty mają być dostępne trzy miesiące później, niż sam elektroniczny Dura-Ace Di2, o którym przeczytać możecie tutaj.

A co do przyszłości elektroniki w rowerze. Tu słów się należy także kilka. Co prawda pojawiły się już opinie, że niewiele brakuje, by wraz z nią rower przestał być rowerem, tym niemniej konstruktorzy już zapowiadają więcej. Ma zniknąć centralny komputer z Dura-Ace, zamocowany na ramie, jego funkcję przejmie kolejna wersja komputerka Flightdeck. Zapowiadana jest też stopniowa integracja funkcji takich jak pomiar mocy! Shimano nie potwierdza i nie zaprzecza, że pracuje nad wersją elektroniczną napędu MTB. Pozostaje mieć nadzieję, że w międzyczasie zostaną wyeliminowane takie problemy jak konieczność przerzucenia wszystkch biegów pod rząd po spadnięciu łańcucha w połączeniu z „resetem” ustawień. Tak - podobny zabieg jest konieczny w razie potrzeby w Di2.

Info: dura-ace.com
Dystrybutor: R&P Parwlak (www.rp-pawlak.pl)