GT 2009

Drukuj

Miło mi donieść, że GT, marka która niegdyś była kultowa, a ostatnio trochę podupadła, wraca do formy. Wygląda na to, że przyszły sezon będzie mocny w jej wykonaniu.

Oprócz całej serii modeli z pełną amortyzacją przebojem może być Zaskar w najnowszej wersji.


Fury - inne firmy starają się sięgać po karbon, by odchudzać sprzęt, ale tym razem to niewłaściwy adres. Fury to zjazdówka z piekła rodem, nawet jeśli nie jest czarna. Kompozyt ma sprawić, że będzie supersztywna, materiał ma dodatkowo tłumić drgania. Wyposażenie obejmuje tłumik Foxa DHX Air 5.0, jak i RockShoxa Boxxera w wersji World Cup, o skoku 8 cali. Napęd jakże zmyślnie dobrany - najnowszy Saint, włącznie z przerzutką, manetkami i genialną korbą. Za hamowanie odpowiada Avid Code. Model dostępny będzie również jako rama solo.

Sanction 1.0 - jeśli ktoś ma ochotę na coś odrobinę lżejszego, powinien sięgnąć po ten model. Monolityczna rama wykonana jest z aluminium i ma 6 cali skoku. Za amortyzację odpowiada Fox DHX 4.0 VX z tyłu i Fox 36 Talas RC2 z przodu. Tu także za napęd odpowiada Saint, z tej samej grupy pochodzą hamulce. Również ten model ma być dostępny jako rama.

Force Pro - jeśli ma być lżej, a skok ten sam, wypada sięgnąć po Force Pro. Z przodu widelec Fox talas 32R pozwala na zmianę skoku w zakresie od 4,3 do 5,9 cala, tym samym na sprzęcie da się z pewnością podjeżdżać. Za napęd odpowieda Shimano XTR, włącznie z przerzutką Shadow. Rower zatrzymają tarczówki XTRa.

Force 1.0 - rower niemal identyczny jak Pro, ale tym razem z aluminium. Skok ten sam, podobnie jak widelec. Cenę w granicach rozsądku gwarantuje napęd w postaci Shimano XT, włącznie z przerzutką Shadow oraz hamulce XT.

Marathon Team - tym razem mamy do czynienia z najnowszą wariacją na temat zawieszenia idirve, występującą jako ID4. W tym rowerze z pełną amortyzacją główny trójkąt ramy jest karbonowy, ale już tył alumniowy. Za kontrolę zawieszenia odpowiada tłumik Fox Floa RP23, a z przodu Fox 32L. Napęd miły i przyjazny w obsłudze - XTR od stóp do głów, włącznie z hamulcami.

Marathon 9R - wariant powyższego roweru dla fanów większych kół, ale na na prostszym osprzęcie. Z tyłu znajdziemy tłumik RockShoxa Monarch 3.2, z przodu Rebę SL29. Napęd to jakże modny SLX.

Marathon Elite - wbrew nazwie nie chodzi tu tylko i wyłącznie o zamianę ramy karbonowej na aluminiową, bo prezentowana wersja Marathona przeznaczona jest dla kobiet. Osprzęt odrobinę prostszy - Fox Float R i RS Recon 335. Napęd to mieszanka SLXa z Shimano LX, do tego dodano hamulce Avid Juicy 3.

Peace 9R - klasyczny dizajn GT, czyli Triple triangle, tym razem jako singlespeed. Rama ze stali Reynoldsa 520, do tago korba Truvativa Blaze i hamulce Tektro Aquila.

Zaskar Team - monolityczna rama karbonowa i z przodu widelec Foxa 32RL. Mało? Oczywiście na pokładzie Shimano XTR, włącznie z hamulcami.

Zaskar Expert Disc - dla tych, którzy nie są przesadnie doinwestowani, przewidziano wariant ekonomiczny, z hydroformowego i podwójnie cieniowanego aluminium Kinesis. Z przodu za wygodę odpowiada Recon Solo Race, a napęd to SLX, podobnie jak hamulce.

I w ten sposób wyczerpaliśmy listę najciekawszych okazów z kolekcji...

Info: gtbicycles.com