Tune 2009

Drukuj

Niemieckie Tune znane jest z niesamowitych ekspozycji targowych, nie inaczej było tym razem na imprezie Eurobike.

Po szpitalnych klimatach w roku ubiegłym tym razem rządził trójwymiar. a każdy w prezencie dostawał specjalne okulary. Zaprezentowany sprzęt był jednak jeszcze ciekawszy.

Nowości jest sporo, najłatwiej będzie jednak zacząć od słynnych piast Tune. Nowy system QR15 pozwolił obniżyć masę piast do osi sztywnych. I tak Princess 15 waży tylko 105 gramów, a konstrukcję wzmacnia karbon użyty w kołnierzu piasty. Trochę tańszy będzie King 15, który waży 107 gramów. System X-12 to kolejna nowość, rodzaj osi sztywnej do tyłu, ale łatwej w obsłudze. Przeznaczony jest m.in. do rowerów freeride’owych. Najwyższy model Prince X-12 waży 189 gramów, ale będą dostępne też tańsze Kong Super i Kong X-12.

Mag 130 to kolejna rekordowa piasta Tune. Już prototypowe wersje zapowiadały wynik poniżej 140 gramów, seryjna waży dokładnie 137 gramów. Podobno firma szykuje się do pobicia magicznej granicy 100 gramów. Udoskonalono modele Kong MK i Singlespeed D, dzięki nowym korpusom ważą odpowiednio 230 i 222 gramy.

Edelweisz - to nazwa całej serii produktów Tune w kolorze białym. Nawiasem mówiąc edelweiss to... szarotka, taki kwiatek. I tak białe m.in. koła MTB i szosowe, siodło, itd. Biały kolor rządzi.

Koła - po kolarskim sukcesie Sabine Spitz w Pekinie w kolekcji Tune pojawił się zestaw Olympic Gold II. Zestaw jest lekki, choć trochę cięższy od kół Sabiny. Z lekkimi piastami i obręczami NoTubes Race 7000 komplet waży 1145 gramów (tył 536, przód 609).

Sztyce podsiodłowe - długo zapowiadana Schwarze Stueck o masie 120 gramów w końcu będzie dostępna. W kolekcji pojawi się Glanz Stueck, a Edelstueck to propozycja do szosówek o masie 96 gramów, oczywiście z karbonu.

Obejma podsiodłowa Wuerger będzie oferowana w większej ilości rozmiarów, włącznie z ekstremalnym 38,0 mm. Wersja Skyline dzięki kolejnej optymalizacji będzie ważyć tylko 4,5 grama... Koszyk bidonu - jak zwykle z karbonu, model Universal ma ważyć tylko 12 gramów. Klocki hamulcowe do karbonu - tu także nastąpił postęp, komplet z 4 sztuk, wraz z okładzinami, waży tylko 45 gramów.

Rohloff - tu mała niespodzianka, czyli specjalna manetka obrotowa do piasty Rohloffa o nazwie Rolff. Wykonana z aluminium, jest kompatybilna z gumami Rohloffa, obejma ma konstrukcję chroniącą karbonowe kierownice. Bez gumy manetka waży 38 gramów, czyli o 30 mniej niż oryginał. Wypada dodać, że Rolff będzie dostępny w 8 kolorach do wyboru.

Lada moment na stronie Tune mają pojawić się zdjęcia nowych produktów. Póki co możecie zobaczyć na fotkach obok kilka z nich.

Info: tune.de