Firma konsekwentnie utrzymuje ostatnio kolorystykę biało-czerwoną, a hamulce dopasowane są pod tym względem do amortyzatorów. W nowej Marcie, która została zaprezentowana na festiwalu Sea Otter, części białe to metal, czyli wymieniony magnez. Oczywiście nie wypadało, by w czymś superlekkim zabrakło karbonu – z tego materiału wykonano dźwignie hamulcowe. Dodatkowo Magura powiększyła objętość oleju w układzie, chcąc podnieść odporność na przegrzewanie, hamulce są też proste w obsłudze dzięki systemowi Easy Bleed Technology. Tu akurat raczej nie wykorzystamy opcji, bowiem firma udziela aż 5-letniej gwarancji na szczelność systemu.
Hamulec, choć lekki, będzie dostępny z tarczami o średnicach 160, 180 oraz 203 mm, masy zaś zaczynają się od 297 gramów za zestaw z najmniejszą tarczą (bez adaptera, zacisk przystosowany jest do bezpośredniego przykręcenia). Oczywiście nadal będzie dostępna zwykła Marta SL, z aluminiowymi elementami w miejsce karbonowych, ale karbonową dźwignią, jak i jeszcze zwyklejsza Marta, cała aluminiowa.
Info: magura.com
Dystrybutor: www.pol-sport.com
Magura Marta SL Magnesium
Tadam! I o to znów mamy kolejną firmę, która prezentuje hamulce. I znów kolejna firma mówi, że wyprodukowała najlżejsze na świecie. Zdziwieni? Tym razem padła kolej na Magurę, a model wygląda wprost ślicznie.