Najciekawszy z całej kolekcji jest rower z centralnym napędem nazwany Big Air G9, który powstał we współpracy z Suntourem. Big Air G9 ma aż 180 mm skoku zawieszenia z tyłu, a za napęd służy V-Boxx Suntoura, oczywiście - jak łatwo się domyślić - 9-biegowy. Zgodnie z wprowadzonym w roku 2006 pomysłem „Low-Center-of-Gravity“ (w skrócie LCG), Big Air został skonstrowany jako jednobiegowiec z dodatkowymi punktami pośredniczącymi, z nisko umieszczonymi punktami zamocowania tłumika. Dzięki temu można wykorzystać w płynny sposób praktycznie cały skok, zagwarantowano też czułość konstrukcji dzięki długiemu wahaczowi i to w każdej sytuacji. W połączeniu z nisko umieszczonym V-Boxxem Suntoura daje to nisko umieszczony i centralnie położony środek cięźkości. Nawiasem mówiąc Japończycy z SR to pierwsza firma, która dostarczyła seryjną wersję napędu centralnego, w której nie wykorzystano piasty Rohloffa. Sam zaś V-Boxx rozwiązaniami technicznymi bardzo przypomina... napędy motocyklowe, wewnątrz znajdują się tryby, których działania nie widać, za to funkcjonują bez zarzutów.
Poza napędem Big Air G9 to w istocie model Big Air, tyle, że ze zmienionym napędem, z uchwytem na piastę typu „singiel” i zamocowaniem do V-Boxxa. Za amortyzaję z tyłu odpowiada Fox DHX 5.0, z przodu Lyric Rock Shoxa. Cały rower waży 19 kilogramów.
Inne nowości przygotowane na sezon 2008 to dwie różne serie modeli Evolve - Marathon i Tour. Pierwsza z nich ma geometrię wyścigową, lżejszy zestaw rur i 110 mm skoku z tyłu, a druga ugina się na 115 mm i jest trochę cięższa. Obydwie przystosowane są do 100-milimetrowych widelców z przodu.
Grupa rowerów all mountain Threesome doczekała się jedynie niewielkich zmian, w stosunku do wersji ubiegłorocznych, poza przerobionymi hakami jest to główne łożysko, które ma podnieść sztywność ramy aż o 25%. Zmodyfikowana za to serię Enduro, gdzie nowa rama wykonana zgodnie z koncepcją LCG ma zatroszczyć się o zgrabne podparcie ciała użytkownika. Wyróżnia się mi.in. osią sztywną Maxle z tyłu, jak i głównym, dużym łożyskiem ślizgowym IGUS oraz ugięciem zawieszenia sięgającym 160 mm. Za to zjazdowy Team DH ma tylko zoptymalizowaną geometrię i Rock Shoxa Boxxera Team z przodu.
Inne modele:
Info: www.bergamont.de
Dystrybutor: www.ampbike.com