SCOTT Addict (2026) - premierowa szosa endurance!

Więcej komfortu i sprytnych rozwiązań na całodniowe wycieczki

Drukuj
Scott Addict [2026] Scott

Szwajcarska marka zaprezentowała w ostatnich dniach najnowszą generację roweru szosowego nastawionego nie na ściganie, ale maksymalny komfort, wszechstronność i przede wszystkim frajdę z jazdy! Poznajcie nową generację modelu SCOTT Addict wchodzącego do oferty na sezon 2026!

Jazda na szosie to nie tylko wyścigi i walka o każdą sekundę. Dla wielu rowerzystów to przede wszystkim okazja do dzielenia pasji z innymi kolarzami, poznawanie nowych, pięknych miejsc na łonie natury i przygoda. Nowy SCOTT Addict to szosówka, która ma być właśnie odpowiedzią na potrzeby amatorów - kładąc główny nacisk na komfort, wszechstronność i frajdę z jazdy, ale nie zapominając jednocześnie o szybkości - w końcu to właśnie za nią tak bardzo kochamy rowery szosowe!

 

 

Komfort przede wszystkim

Projektując nowy model, Szwajcarzy wprowadzili szereg rozwiązań mających sprawić, by nowy Addict był najlepszym wyborem na nawet najdłuższe wyzwania. W pierwszej kolejności skupiono się na zapewnieniu maksymalnego komfortu. Nowy rower ma o 25% lepiej tłumić drgania niż "wyczynowy" Addict RC i aż o 50% lepiej niż poprednia generacja Addicta. Rezultat ten osiągnięto zwężając rurę podsiodłową tuż poniżej połączenia z górnymi widełkami, które również zostało przesunięte w dół, dzięki czemu cały "tył" roweru znacznie lepiej pochłania nierówności. Również bardziej smukła górna rura ma przyczyniać się do zwiększania absorpcji drgań. Komfort to nie tylko "wygładzanie" drogi, ale również odpowiednia pozycja na rowerze. W stosunku do poprzedniej generacji rower ma 5mm większy stack i 5mm krótszy reach, a przy tej samej ilości podkładek pod mostkiem kierownica znajduje się aż o 35mm wyżej niż w Addictie RC. 

 
 

Taką krótszą, mniej pochyloną pozycję docenimy podczas długich godzin w siodle. Jednocześnie skrócono tylne widełki, aby rower był nie tylko wygodny, ale również zwinny. Ostatnią istotną zmianą w budowie ramy było zwiększego prześwitu na opony - zarówno widelec jak i rama bez problemu zmieszczą opony o szerokości 38mm. Szersze opony lepiej tłumią nierówności, ale to również lepsza trakcja, a co za tym idzie pewność i bezpieczeństwo.

 

 

Gotowy na najdłuższe wyprawy

Komfort to pierwszy element, drugi to wszechstronność osiągnięta przez integrację. Nie chcemy przecież przerywać epickiej wyprawy z powodu kapcia czy innego drobnego defektu. Żeby nie być zmuszonym do wożenia wszystkiego w kieszonkach, producent umieścił w ramie pokaźny schowek nazwany Save the Day. Spokojnie mieści on pompkę, dwie dętki i łyżkę do opon, a dostęp do niego znajduje się pod mufą suportu. Takie rozwiązanie zapewnia nie tylko świetny wygląd ("czyste" linie ramy nie zostają naruszone żadną klapką), ale umieszczenie dodatkowego ciężaru nisko nie wpływa negatywnie na prowadzenie roweru. 

 
 

Aby maksymalnie uprościć serwis główki śrub w zacisku sztycy, mostku czy koszykach ma bidon mają ten sam kształt (T25), a mały multiool ukrytu w korku kierownicy.

 

 
 

 

Podczas gdy narzędzia mogą być schowane, inne akcesoria na jazdy od świtu do zmierzchu, jak choćby kurtkę, powerbanka czy przekąski, chcemy mieć zawsze pod ręką. Dlatego projektanci dodali otwory montażowe na spodzie górnej rury umożliwiające założenie torebki wewnątrz głównego trójkąta ramy. Pomyślano również o bezpieczeństwie integrując tylną lampkę ze wspornikiem siodła.

 

 

 

Dwa warianty ram, 6 specyfikacji kompletnych rowerów

Producent przewidział łącznie 6 wariantów nowego Addicta, z których cztery zbudowano z włókna HMF, będącego idealnym kompromisem pomiędzy wagą, sztywnością i komfortem, a dwa topowe z najlepszego używanego przez szwajcarów włókna HMX, którego zastosowanie w przypadku nowego Addicta zaowocowało ramą o masie zaledwie 780g (50 gramów mniej niż racingowy Addict RC poprzedniej generacji). Ich specyfikacja prezentuje się następująco:

  • Addict Premium - rama HMX, Shimano Dura-Ace Di2 9200, koła Fulcrum WIND 42 DB Carbon, Schwalbe Pro One 34mm, zintegrowany kokpit, waga 7.4kg 
  • Addict 10 - rama HMX, SRAM Force AXS E1, koła Fulcrum WIND 42 DB Carbon, Schwalbe One 34mm, waga 7.8kg
  • Addict 20 - rama HMF, Shimano Ultegra Di2, koła Fulcrum WIND 42 DB Carbon, Schwalbe One 34mm, waga 8.3kg
  • Addict 30 - rama HMF, Shimano 105 Di2, koła Syncros Capital 1.0 40, Schwalbe One 34mm, waga 8.5kg
  • Addict 40 - rama HMF, Shimano 105 Di2, koła Syncros RP 2.0 disc, Schwalbe One 34mm, waga 8.9kg
  • Addict 50 - rama HMF, Shimano 105, koła Syncros RP 2.0 disc, Schwalbe One 34mm, waga 9.0kg

 

Strona producenta: SCOTT-sports.com

Obserwuj nas w Google News

Subskrybuj