Spis treści:
Bosch Performance Line CX-R to zdecydowanie najczęściej widywany system wspomagania na trasach wyścigach e-MTB - zawodnicy cenią go za wyjątkową dynamikę pracy, ogromną czułość i szybkość odpowiedzi na ruch korbą, a także za tryb Race, który uruchamia się błyskawicznie po nawet minimalnym ruchu korbą. Niemiecki lider rynku systemów wspomagania do elektryków zaprezentował właśnie jego najnowszą, ulepszoną generację i jak przystało na sprzęt zaprojektowany z myślą o przesuwaniu sportowych granic - w środku czeka sporo zaawansowanych technologii. Poniżej znajdziecie najważniejsze szczegóły nowego Boscha Performance Line CX-R!
Maksymalna moc wsparcia
Nowy silnik Boscha oferuje aż 100 Nm maksymalnego momentu obrotowego, maksymalnie 750 Watt mocy i 400% wsparcia naszego pedałowania. Jednocześnie niemieccy inżynierowie dużo uwagi poświęcili temu, żeby moc była dawkowana efektywnie. System otrzymał funkcję "Dynamic Control", która ma pomagać w utrzymywaniu trakcji i ograniczać problem zrywania przyczepności.
„Nowy Performance Line CX-R to najmocniejsza jednostka napędowa w naszej ofercie” – deklaruje Claus Fleischer, CEO w Bosch eBike Systems. „Nie poszliśmy na żadne kompromisy, jeśli chodzi o materiały, oprogramowanie i technologię czujników – dzięki temu doświadczeni rowerzyści mogą odkrywać i przekraczać granice swoich umiejętności na trudnych trasach. Nowy tryb jazdy eMTB+ przenosi moc CX-R na trasę w kontrolowany sposób. Dzięki Dynamic Control – swego rodzaju kontroli trakcji w nowym trybie – napęd do przodu pozostaje pewny i kontrolowany nawet w trudnym terenie, na stromych podjazdach i mokrych nawierzchniach”.
Ogromna czułość i responsywność
Silnik Boscha nie tylko został zbudowany z materiałów premium, ale i otrzymał skrajnie zaawansowany system czujników mierzących moc nacisku na pedały - mierzony on jest 1000 razy na sekundę! - możecie sobie wyobrazić, jak błyskawiczna jest odpowiedź silnika na nasze naciśnięcie pedałów. Za pomiar odpowiada technologia precyzyjnego mierzenia momentu obrotowego i czujnik kadencji o wysokiej rozdzielczości. Czujniki inercyjne (IMU) mierzą ponadto przyspieszenie i częstotliwość obrotów w sześciu wymiarach oraz rozpoznają kąty nachylenia i pochylenia, a także wibracje. To wszystko sprawia, że na trasie mamy do dyspozycji maksymalną moc, precyzyjnie kontrolowaną i dostępną w odpowiednim momencie – niezależnie od tego, czy jest to mocny sprint z zakrętu, precyzyjne ruszanie na śliskiej nawierzchni, czy pokonywanie stromych, wymagających technicznie podjazdów.
Dopracowane tryby wspomagania
Tym co do tej pory stanowiło największy wyróżnik silników CX-R był tryb Race, który w nowej generacji jest oczywiście kontynuowany. Oferuje on maksymalną moc wsparcia (do 400% dopełnienia siły pedałowania) oraz świetnie radzi sobie podczas jazdy w najbardziej technicznym terenie, bo aby wspomaganie zaczęło działać, wystarczy tu naprawdę subtelny nacisk na pedały (nie trzeba tak naprawdę robić pełnego obrotu korbami). Dodatkowo podczas jazdy po największych głazach można wesprzeć się tu technologią Extended Boost, która teraz działa jeszcze płynniej.
Nowym programem jest natomiast eMTB+, który wypełnia lukę pomiędzy bezkompromisowym Race, a "normalnym" eMTB. W eMTB+ także możemy liczyć na aż 400% wsparcia oraz funkcję Extended Boost, ale program inteligentnie dobiera funkcjonalności zależnie od warunków, terenu, etc., korzystając także z funkcji kontroli trakcji. W założeniu ma pracować bardziej naturalnie i płynnie.
Obecnie więc Bosch Performance Line CX-R oferuje 4 tryby pracy: Tour+, eMTB, eMTB+ i Race. Można je dostosowywać własnoręcznie za pomocą aplikacji Flow – zarówno pod względem wartości mocy (W, Nm), jak i dynamiki czy reakcji.
Topowe materiały i technologie
Bosch Performance Line CX-R to swojego rodzaju pokaz technologicznej potęgi niemieckiego producenta - to w końcu silnik dedykowany do prawdziwego ścigania! Magia dzieje się nie tylko na polu elektroniki, ale także na pozostałych frontach. Silnik zamknięto w magnezowej obudowie dla obniżenia masy, która wynosi 2,7 kg.
Pierwsze elektryczne rowery wyposażone w nową jednostkę mają trafiać na rynek jesienią 2025 roku.
Strona producenta: bosch-ebike.com
Obserwuj nas w wiadomościach Google: bikeworld.pl


