Nowości 2023: rowerowe części i drobnostki

Poznaj ciekawe nowości sprzętowe, które miały swoją premierę na przełomie stycznia i lutego 2023 roku.

Drukuj

Rynkowe premiery na 2023 rok to nie tylko nowości w kolekcjach producentów rowerów, ale również premiery małych, a często nie mniej ciekawych produktów. Zebraliśmy dla Was kilka - naszym zdaniem ciekawych - nowości z przełomu stycznia i lutego 2023 roku!

Współczesny rynek rowery pełny jest mniejszych bądź większych firm, które walczą jak tylko mogą o przyciągnięcie uwagi swoich klientów. Między innymi dlatego trwa - trochę bezsensowna w istocie - walka o ciągłe prezentowanie coraz nowszych i coraz lepszych produktów. Praktycznie każdego dnia ktoś, gdzieś na świecie pokazuje jakiś nowy produkt. My przygotowaliśmy dla Was małą selekcję tych premier i poniżej prezentujemy 5 najciekawszych nowych produktów (części i akcesoriów), które trafiły na rynek na przełomie stycznia i lutego.

 

Koła Mavic Cosmic Ultimate 45

 

 

Mavic zaprezentował bardzo lekkie karbonowe koła szosowe o wysokości 45 mm, których masa to tylko 1255 gramów. Możliwość osiągnięcia tak niskiej masy francuski producent zawdzięcza technologii, w której obręcze są na stałe połączone z piastami za pomocą karbonowych szprych. Koła są ręcznie budowane w fabryce Mavika we Francji, a montaż jednego zestawu trwa aż 8 godzin! Najciekawsze jednak jest to, że wewnątrz obręczy szprycha spoczywa w specjalnym aluminiowym insercie, który znajduje się pomiędzy warstwami karbonu. Ciekawa technologia! Piasty dla podwyższenia sztywności mają z kolei aluminiowe korpusy obłożone karbonem i system ratchet w bębnie. Koła są oczywiście pod hamulce tarczowe i opony tubeless-ready. Obręcze mają 19 mm szerokości wewnętrznej i zostały przygotowane pod opony 25 mm i szersze. Cena wynosi 3 999 Euro. Strona producenta: www.mavic.com

Wózek przerzutki Ratio do Eagle AXS

 
 

 

Bardzo ciekawą nowość przygotowała brytyjska firma Ratio. Jest nią lekki wózek przerzutki SR52AXS do modeli SRAM Eagle AXS - XX1, X01 i GX. Osoby wtajemniczone w sprzętowe niuanse zapewne zdążyły się już zorientować, że przerzutki SRAM Eagle AXS różnią się głównie wózkami i detalami typu śruby. Niezależnie od tego, czy mowa o topowym XX1, zaawansowanym X01, czy podstawowym GX-ie, silnik, elektronika i akumulator są w nich takie same. Stąd mamy prosty wniosek, że po pierwsze nie opłaca się kupować modeli droższych, a poza tym wiemy też, że różnice w masie - które są duże - wynikają głównie właśnie z ciężkiego wózka w GX AXS. Ten przydługi wstęp miał na celu uzasadnić, dlaczego nowy produkt w ofercie Ratio jest tak ciekawy. Stosując ich wózek z aluminium, który waży tylko 79 gramów można zaoszczędzić aż 67 gramów względem fabrycznego wózka GX! To bardzo zbliża wagę przerzutki GX AXS do X01 AXS. Choć oczywiście wózek Ratio można założyć również do modeli wyższych. Kółka w Ratio mają łożyska Enduro, a cena produktu to 89,50 Funtów Brytyjskich. Strona producenta: ratiotechnology.com

 

Nowe piasty szosowe DT Swiss 350

 

 

Piasty DT Swiss serii 350 od lat słyną z doskonałej kombinacji wysokiej jakości i coraz rzadszej na rynku trwałości z całkiem atrakcyjną wagą. To wszystko - choć nie tanie - nadal można mieć w stosunkowo dobrych pieniądzach. Stąd na te piasty bardzo często pada wybór, gdy ktoś zamierza zbudować sobie solidne koła. Jakiś czas temu lifting przeszły modele do MTB, natomiast teraz przyszedł czas na odświeżenie wariantów 350-tek przeznaczonych na szosę, gravel i przełaje. Mowa więc o piastach pod klasyczne szczękowe hamulce, a także modelach pod tarcze i ośki 12x100 z przodu oraz 12x142 z tyłu współpracujące z szosowymi bębnami. W dużym skrócie można powiedzieć, że nowe piasty technologiczni i designersko podążają za wersjami MTB oraz są coraz bardziej podobne do droższych 240-tek. Uwagę zwraca nowa grafika i ciekawie wycięte kołnierze w wersji pod proste szprychy (straightpull), choć największą różnicą odczuwalną w jeździe będzie nowy ratchet 36, który zastępuje poprzednio stosowany 18-zębny. Z doświadczenia możemy powiedzieć, że to po prostu czuć. Nie mniej ciekawe są nowe endcupsy ze specjalnym rowkiem, który ma ułatwiać ich ściganie i czynić serwis jeszcze łatwiejszym. To ciekawe, bo akurat te piasty słyną z banalnej obsługi, a szwajcarzy jeszcze doskonalą ten obszar! Na koniec warto dodać, że nowe modele są lżejsze. Oczywiście masa będzie różniła się w zależności od konkretnej wersji, ale opcja pod rim brake startuje z poziomu 383 gramy / komplet, a popularna wersja pod sztywne ośki i tarcze (centerlock) waży 400 gramów / zestaw. Strona producenta: www.dtswiss.com

 

Ritchey WCS Gravel Grips

 

 

Całkiem ciekawy produkt przeznaczony do graveli pojawił się w ofercie Ritchey’a. Są nimi neoprenowe chwyty, które nasuwa się na owijkę w dolnym chwycie. Materiał, z jakich je zrobione, to ta sama słynna pianka, która jest stosowana do produkcji legendarnych True Gripów do MTB. Patent do graveli to oczywiście dodatkowa porcja amortyzacji i pewność chwytu w trudnych warunkach pogodowych. Na pewno nie jest to niezbędny gadżet, ale dla osób, które dużo jeżdżą w wyboistym terenie może być to skuteczny sposób na poprawę komfortu. Grubość Gravel Gripsów to 4 mm, a masa zestawu wynosi 50 gramów. Cena to 15,30 Euro. Strona producenta: ritcheylogic.com

 

Zębatki absoluteBLACK Super Steel eMTB 

 
 

 

W ofercie marki absoluteBLACK, która słynie z produkowania lekkich i trwałych zębatek z aluminium pojawiła się nowa pozycja, jaką są tarcze dedykowane do górskich rowerów elektrycznych. Oczywiście główną cechą mającą je wyróżniać spośród konkurencji oraz fabrycznych zębatek jest wysoka trwałość. Właśnie dlatego mająca polskie korzenie firma zdecydowała się na wytwarzanie ich ze stali. AbsoluteBLACK twierdzi, że dzięki zaawansowanemu procesowi produkcji ich tarcze są aż 4 razy bardziej wytrzymałe, niż standardowe zębatki powstające w technologii tłoczenia stali. Produkt jest połączeniem pająka zakładanego na silnik danego producenta oraz zębatki przykręcanej do pająka. Cena zębatki wynosi 189,95 Euro, a pająki (kupuje się go raz) wahają się od 119,95 do 139,95 Euro w zależności od silnika, do jakiego mają pasować. Dostępne rozmiary tarcz mają 32, 34, 36 i 38 zębów. Można kupić w wersji pod łańcuchy 12s Shimano oraz pod pozostałe napędy 11s i 12s. Dostępne pająki przygotowano do silników Shimano Steps, Bosch Gen 3, Bosch Gen 4, Specialized Brose, Specialized SL 1.1 MTB. Strona producenta: absoluteblack.cc

 

Obserwuj nas w Google News

Subskrybuj