Wyścigowy silnik e-bike Boscha do rowerów e-mtb

Nawet do 400% wsparcia w odchudzonej, limitowanej wersji silnika z serii Performance Line CX

Drukuj
Bosch Performance Line CX Race Bosch

Bosch Performance Line CX Limited Edition w założeniu ma być lżejszą i jednocześnie zapewniającą jeszcze większe wsparcie (nawet do 400%) jednostką dedykowaną do wyścigowych e-bike'ów. Nie zastępuje ona oferowanego obecnie silnika Performance Line CX, a jest jego limitowaną edycją, która będzie dostępna jedynie w topowych modelach 20 "wielkich graczy".

Wyścigi e-MTB stają się coraz powszechniejsze i jednocześnie bardziej profesjonalne. W końcu jest to już pełnoprawna dyscyplina kolarstwa z organizowaną przez UCI imprezą rangi Mistrzostw Świata czy niezwykle popularną serią Enduro World Series - E (EWS-E). Wyścigi są niezwykle zacięte, a o zwycięstwie często decydują ułamki sekundy. Nic dziwnego więc, że producenci prześcigają się w projektowaniu i wprowadzaniu na rynek nowych rozwiązań dedykowanych do zastosowania wyczynowego, a mających zapewniać korzystającym z nich zawodnikom przewagę nad konkurencją.

 

 

Doskonałym przykładem takiego skoncentrowanego na maksymalnych osiągach produktu jest skonstruowana we współpracy z czołowymi zawodnikami, nastawiona stricte na ściganie nowa jednostka napędowa niemieckiego producenta.

NOWY TRYB WSPOMAGANIA

Tym co wyróżnia limitowaną edycję od standardowego silnika serii Performance CX jest dodanie zupełnie nowego trybu pracy - Race. Oferuje on aż do 400% wsparcia (w porównaniu z 340% w trybie Boost "zwykłego" motoru). Dzięki temu reakcja na naciśnięcie na pedały ma być jeszcze bardziej dynamiczna, a przyspieszenie lepsze. W trybie sportowym, dzięki wydłużonemu działaniu wsparcia po zaprzestaniu pedałowania przez jeźdźca, możliwe ma się stać pokonanie przeszkód, których do tej pory nie dało się przejechać ze względu na zahaczanie korbami. Teraz rower "sam" na nie wjedzie.

Co ważne, wsparcie działa również przy bardzo wysokiej kadencji - pełna moc jest dostępna aż do 120 obrotów na minutę.

 

ODCHUDZONA KONSTRUKCJA I SPORTOWY DESIGN

Tryb ten, oznaczony czerwonym kolorem na wyświetlaczu, może być jednakże używany tylko przez doświadczonych, świetnie panujących nad rowerem zawodników, którzy będą w stanie okiełznać moc silnika oraz niezwykle responsywny charakter wsparcia.

Tryb Race to nie jedyna zmiana w stosunku do wersji standardowej. Inżynierom Boscha udało się odchudzić silnik o około 150 gramów. Z masą wynoszącą 2.75kg jest to najlżejszy silnik w całej ofercie firmy. Lżejszy silnik to lżejszy rower, a to z kolei lepsza kontrola na trudnych, krętych odcinkach czy choćby w powietrzu.

 

Wyścigowy charakter limitowanej edycji Race jest również wyraźnie podkreślony w designie: magnezowa obudowa ma szczególnie odporne, grafitowo-szare metalowe wykończenie i wyróżnia się wizualnie na tle innych jednostek napędowych dzięki logo i akcentom kolorystycznym oraz dobrą integracją ze smukłymi kształtami sportowych ram.

 

KLUCZOWE CECHY

  • Tryb wyścigowy (Race) opracowany specjalnie dla limitowanej edycji Performance Line CX Race zapewnia dynamiczne i bezpośrednie wsparcie nawet do 400 % mocy generowanej przez zawodnika (dotychczas 340% w trybie Boost)
  • Odchudzony silnik waży 2.75 kg
  • Jednostka będzie instalowana tylko w topowych modelach eMTB wybranych marek

Zobaczcie oficjalną prezentację silnika:

 

 

 

Już nie możemy doczekać się testów roweru z tym silnikiem na pokładzie!

 

strona producenta: bosch e-bike