Nowy e-enduro: Pivot Shuttle LT (2023)

Poznaj nowy model elektrycznego fulla - Pivot Shuttle LT, który jest nowością na 2023 rok.

Drukuj

Ceniony w środowisku agresywnego MTB Pivot mocno rozwija kolekcję swoich rowerów elektrycznych. W końcu rynkowych trendów nie da się pominąć… Poznajemy bliżej e-endurówkę Pivot Shuttle LT.

W obecnych czasach rowery elektryczne sprzedają się najlepiej. Trendów nie da się zatrzymać, a rynkowych zasad oszukać. Widać to również po markach kultowych, których oferta dedykowana jest do zaawansowanych i świadomych konsumentów. Tak właśnie jest w przypadku Pivot’a, który uznawany jest za bardzo mocnego gracza w dziedzinie rowerów górskich z pełnym zawieszeniem. Rodzina e-bike’ów marki założonej przez Chrisa Cocalisa powiększyła się więc, aby nadążać za potrzebami klientów. Do niedawna w ofercie było skromnie - był tam triailowy Pivot Shuttle ze 140 mm skoku. Ostatnio do linii modelowej dołączył ciekawy lekki elektryk Shuttle SL z silnikiem Fazua. Natomiast teraz pokazano dużego, mocnego fulla e-enduro Shuttle LT, który zgrabną klamrą domyka linię 3 elektrycznie wspomaganych fulli mogących zaspokoić potrzeby większości nabywców

 

 

Pivot Shuttle LT: podstawowe informacje

Nowy model to sprzęt z kategorii ,,duży może więcej” - ma dużo skoku, mocny silnik i duży zasięg. Oczywiście nie będzie miał w sobie tyle lekkości w prowadzeniu, co modele mniejsze i lżejsze, ale do tego w kolekcji Pivot’a jest Shuttle SL. LT ma silnik Shimano EP8, który ma 85 Nm maksymalnego momentu obrotowego i chwilowo jest nas w stanie wspomagać o 500 Watt. Jednostka jest zasilana z baterii o pojemności 756 Wh, która oczywiście schowana jest w dolnej rurze ramy. 

 
 

 

Nowy elektryk ma karbonową ramę i toczy się na kołach 29”, ale z możliwością jazdy na mullecie, czyli z 27,5” z tyłu. Ma 160 mm skoku zawieszenia z tyłu i 170 mm skoku z przodu. Tył to oczywiście charakterystyczny dla Pivota system DW Link. Dostępne są 4 rozmiary ramy - od S do XL - a całe rowery ważą około 22,5 - 23 kg w zależności od wielkości. 

 

Geometria jest regulowana za sprawą flip-chipa, a wyjściowo Pivot ustawiony jest w dolnym położeniu, które daje kąt główki na poziomie 64 stopni. Alternatywna pozycja podnosi suport o 5 mm i przestawia kąt główki na 64,5 stopnia. Oczywiście zmienia się też kąt rury podsiodłowej, prezentowane wartości są przykładowe. 

 

Pivot Shuttle LT: linia modelowa

Jak zwykle w kolekcji Pivota, dostępne są modele z górnej i bardzo wysokiej półki, czyli tanio nie będzie. Producent przygotował dwie wersje. Bardziej podstawową z nich jest Pivot Shuttle LT Ride. Ma widelec Fox Performance 38 i damper Float X. Napęd oparto o komponenty Shimano XT/SLX. Za hamowanie odpowiadają czterotłoczkowe Shimano SLX’y. Całość dopełniają koła DT Swiss Hybrid H1900. Cena to 9,999 €.

 

Topowy Pivot Shuttle LT Team ma amortyzatory FOX z poziomu Factory, czyli najlepsze możliwe w tej firmie. Napęd oparto o komponenty Shimano XT/XTR, do tego są tu czterotłoczkowe hamulce. Koła to również DT Swiss, ale wyższy model Hybrid HX 1501. Cena tej wersji wynosi 11,999€.

 

Strona producenta: www.pivotcycles.com