Siodełka rowerowe WENS wchodzą na rynek

Poznaj markę WENS i siodła rowerowe z ich kolekcji na 2021 rok.

Drukuj

W ofercie polskiego dystrybutora firmy Roswheel - specjalisty od toreb i sakw - pojawiły się nowe siodła rowerowe marki WENS, które mają budowę mocno zorientowaną na komfort jazdy. Poznajemy je i przyglądamy się ich kolekcji na 2021 rok.

Marka WENS to nowy gracz na rynku siodełek rowerowych, którego produktów jeszcze nie mieliśmy okazji testować (co jednak niebawem się zmieni!). Jednak fakt, że znajdują się w dystrybucji firmy Roswheel Polska sprawia, że spodziewać się można naprawdę ciekawych produktów. Firma z Kalisza posiada bowiem w swojej ofercie sporo marek, które reprezentują bardzo dobry stosunek ceny do jakości i WENS wydaje się ,,mieć papiery”, aby również zaliczać się do tego grona. Bliższa inspekcja kolekcji WENSa na 2021 rok wykazała, że produkcją tych siodeł zajmuje się uznana niemiecka marka Wittkop, której siodełka w obiegowej opinii uznawane są za komfortowe. Mają dobrze opracowany kształt i wygodne wyściełanie. 

 

 
 

 

WENS stosuje podobną drogę w opracowywaniu swoich siodeł. Stawia przede wszystkim na komfort i dopasowanie do anatomii ludzkiego ciała. Bierze też pod uwagę styl jazdy i typ roweru, do którego będzie ono zamontowane. W ten sposób przygotowuje odpowiedni kształt, szerokość i twardość siodła. Ma przy tym na uwadze, że im bardziej wyprostowana pozycja (rowery miejskie i rekreacyjne), tym mocniej obciążamy tylne struktury krocza, a im bardziej sportowa (szosa, gravel, MTB XC), tym mocniej naciskamy na jego przednie obszary. Wspólnym mianownikiem dla wszystkich siodełek WENS jest wyposażenie ich w anatomiczny otwór, którego zadaniem jest odciążenie tkanek miękkich oraz żelowe wypełnienie w siodłach, mające na celu podniesienie wygody. W kolekcji znajduje się 8 modeli, które podzielone są na dwie osobne linie - prezentujemy je poniżej. 

Siodełka WENS serii 4

 
 

 

Linia siodełek oznaczonych kodem numerycznym 4 zawiera cztery modele dedykowane do różnych stylów jazdy i typów rowerów. Seria charakteryzuje się podziałem siodła na 3 strefy anatomiczne, co producent nazywa WENS Concpet 4.0. Kształt każdej z w/w wymienionych stref ma różny kształt i inną twardość w zależności od tego, do czego dedykowany jest dany model siodła. Wszystko dla tego, że sylwetka rowerzysty w każdej dyscyplinie jest zupełnie inna - przykładowo w rowerach miejskich tułów znajduje się zwykle pod kątem 90 stopni w stosunku do siodła, podczas gdy w rowerach wyścigowych już tylko pod kątem 45 stopni. Niezależnie od modelu wszystkie siodełka WENS 4.0 mają bardzo miękką wyściółkę żelową Super Performing + GEL, która redukuje nacisk na narządy płciowe i kości kulszowe. Przy okazji warto jeszcze dodać, że WENSy są unisex - identyczne modele mają pasować obu płciom. Poza tym - jak zapewnia producent - specjalny żel, który tutaj zastosowano, gwarantuje lepsze rozłożenie ciężaru i dodatkowo bardzo dobrze radzi sobie z amortyzowaniem wstrząsów. W siodłach znajdziemy też otwory anatomiczne na środku, które ograniczają nacisk na genitalia. Wszystkie zabiegi mają oczywiście na celu zapewnienie maksimum komfortu oraz zwiększenie efektywności pedałowania. 

 
 

 

Najbardziej sportowym modelem jest WENS 4.7, które producent dedykuje do jazdy na szosie, gravelach i MTB. Kształt tego siodła zakłada pochyloną pozycję, która sprawia, że siedzimy głównie na środku siodła i często schodzimy również na jego nos. 4.7 jest oparte o stalowe pręty, ma szerokość 135 mm i długość 275 mm, a jego cena wynosi 67,99 zł. Kolejnym modelem jest WENS 4.1, które dedykowane do jest do MTB w bardziej rekreacyjnym wydaniu i crossów - rowerów, w których mamy pochyloną pozycję, choć nie aż tak znacznie, jak w przypadku maszyn do ścigania. 4.1 zostało przewidziane do siedzenia dokładnie w centrum siodła. Jego szerokość wynosi 165 mm, a długość to 280 mm. Cena tej wersji kształtuje się na poziomie 74,99 zł. WENS 4.2 jest następnym modelem w prezentowanej linii. Ma wyraźnie szerszy tył i bardziej mięsistą budowę. Jest dostosowane do bardziej wyprostowanej pozycji. Przewidziano je do rekreacyjnej trekkingowej jazdy. Na tego typu rowerach siedzimy dość mocno wyprostowani, choć nadal spora część ciężaru ciała spoczywa w centrum siodła. Aby sprostać wymaganiom długodystansowych amatorskich wycieczek przygotowano siodełko o szerokości 180 mm i długości 265 mm. WENS 4.2 kosztuje 74,99 zł. Z kolei na potrzeby jazdy na rowerach miejskich, gdzie sylwetka jest totalnie wyprostowana, a ciężar ciała w znakomitej większości spoczywa na pośladkach, przygotowano miękkie i bardzo szerokie siodło WENS 4.3. Jego konstrukcja jest podporządkowana siedzeniu na tylnej części siodełka. Model ma wyraźnie szerszą (210 mm) i krótszą (245 mm) budowę, niż pozostałe w linii 4.0. Cena 4.3 wynosi 77,99 zł. 

Siodełka WENS serii 2

 
 

 

Cała idea oraz wymiary w siodłach WENS z linii 2 są identyczne, jak w przypadku opisywanej powyżej serii 4. Dostępne są 4 kształty siodeł, które dedykowane są do różnych odmian jazdy na rowerze. Wszystkie z nich oparto o stalowe pręty i żelowe wypełnienie. W serii Wens 2 siodła mają nieco inaczej rozwiązaną konstrukcję, bowiem zastosowano tu podział na 5 różnych stref, które różnią się kształtem i twardością w zależności od typu jazdy - w ten sposób mają zagwarantować idealny komfort na danym typie roweru. Zasady są tu bardzo podobne jak w linii 4, czyli im bardziej rekreacyjna i wyprostowana pozycja na rowerze, tym siodło szersze i krótsze oraz bardziej ,,mięsiste”. Z racji nieco innej konstrukcji i bardziej podstawowego żelu siodła z linii 2 pozostają też minimalnie tańsze:

  • WENS 2.7 - MTB / Szosa - 63,99 zł
  • WENS 2.1 - rekreacyjne MTB / cross - 65,99 zł
  • WENS 2.2 - Trekking - 65,99 zł
  • WENS 2.3 - Rower miejski - 69,99 zł

Dystrybutor: www.roswheel.pl