Spis treści:
Shockblaze nie jest może producentem, który może poszczycić się jak na włoskie warunki wyjątkowo tradycyjnym rodowodem (firma istnieje od 15 lat), jednak też nikt tutaj nie ukrywał, że chce konkurować z najbardziej legendarnymi markami Italii. Atutem firmy ma być przede wszystkim dobra jakość w połączeniu z rozsądnymi cenami rowerów oraz szeroką ofertą uwzględniającą aktualne trendy.
Firma w Polsce obecna jest już od 2013 roku i z roku na rok zwiększa liczbę modeli, spośród których mogą wybierać rowerzyści w naszym kraju. Oferta na rok 2018 obejmuje propozycje zarówno z segmentu MTB XC, trail i enduro, jak i rowery szosowe i coraz popularniejsze modele ze wspomaganiem elektrycznym. Firma nie zapomina też o fanach rekreacyjnej jazdy, produkując wiele rowerów turystycznych.
Na polskiej scenie rowerowej Shockblaze od jakiegoś czasu kojarzy się też ze sportem, a to wszystko za sprawą własnego zespołu MTB. W jego skład wchodzi 10 zawodników i zawodniczek, których często widujemy chociażby na trasach maratonów.
Szosa - funkcjonalny osprzęt, przystępna cena
Topowym modelem roweru szosowego w ofercie Shockblaze na rok 2018 jest S5 SL Ultegra Disc. W zasadzie nazwa mówi nam tutaj wiele o tym, czego możemy się po tym rowerze spodziewać. Producent określa go jako aero - endurance, mamy więc karbonową ramę o opływowych przekrojach rur i wygodną geometrię z wyższą główką. Zgodnie z aktualnymi trendami całość dostosowano już do hydraulicznych hamulców tarczowych Shimano mocowanych w standardzie flat mount. Rower wyceniono na 11999 złotych i za tę cenę dostaniemy już pełną grupę Ultegra 6800, koła DT Swiss PR 1600 Dicut czy kokpit FSA.
Bliźniaczym modelem, ale wyposażonym w tradycyjne hamulce szczękowe jest S5 SL. Jego cena wynosi 10999 złotych.
S5 Race 105 Disc to kolejny wariant wygodnego roweru endurance na karbonowej ramie. Osprzęt Shimano 105 współpracuje tutaj z hydraulicznymi hamulcami tarczowymi, a całość postawiono na kołach DT Swiss PR 1600 Spline. Nie zapomniano też o reszcie markowych komponentów takich jak kokpit FSA czy siodło Prologo. Cena modelu S5 Race 105 Disc wynosi 999 złotych. Wariant z tradycyjnymi hamulcami to koszt 8499 złotych.
S5 Pro Tiagra to propozycja z nieco niższego przedziału cenowego. Za niespełna 6500 złotych (6499 złotych) otrzymujemy w pełni karbonową konstrukcję, napęd Shimano 105 oraz koła japońskiego producenta o oznaczeniu WH-RS11. Co nie jest tak częste w tym przedziale cenowym, model ten posiada także karbonowy wspornik siodła podnoszący komfort jazdy. Samo siodło to produkt Prologo, kokpit wyprodukowała FSA.
Dla osób poszukujących dobrze wyposażonego roweru z wyścigowym charakterem, a przy tym nieco tańszego za sprawą aluminiowej ramy, ciekawą pozycją jest Shockblaze S7 SL 105 Disc. Rower za 5999 złotych oferuje nam osprzęt Shimano 105 wraz z hydraulicznymi hamulcami tarczowymi oraz koła Shimano WX-RX010. Widelec w tym modelu jest karbonowy, a elementy kokpitu i sztycę wyprodukowała firma Maxtec. Wariant z tradycyjnymi hamulcami kosztuje 4999 złotych.
Ofertę marki dla poszukujących niedrogiego roweru na początek przygody z szosą otwiera model S9 Race Claris. Za 2999 złotych znajdziemy już w tym aluminiowym rowerze karbonowy widelec i grupę napędową Shimano Claris 2 x 9. Do tego komponenty firmy Maxtec i koła poskładane na komponentach Maxtec oraz Quando.
Dystrybutor: www.shockblaze.pl