Vittoria 2018: Co nowego u Włochów?

Drukuj

Vittoria to w kolarskim świecie doskonale znany producent, co tyczy się też naszego polskiego podwórka. Szeroka oferta i ogromne doświadczenie poparte współpracą z dziesiątkami kolarskich teamów na całym świecie to bez wątpienia atuty tej marki. Przyjrzeliśmy się jej nowościom.

Spis treści:

  1. Szytki
  2. Opony
  3. Koła

Chociaż konkurencja z całego świata nie próżnuje, to nie da się ukryć, iż włoscy producenci opon sa ostatnio na fali. Świetnie wykorzystują swoje doświadczenie i tradycje, połączone z nowoczesnością i przede wszystkim bezcennym feedbackiem na który mogą liczyć dzięki współpracy z kolarskimi teamami. 

Świetnym przykładem jest tutaj marka Vittoria. Założona w 1953 roku ciągle wprowadza do swojej oferty nowe technologie i produkty, dając kompleksową odpowiedź na potrzeby rowerzystów z różnych odmian kolarstwa. Wśród produktów firmy założonej w 1953 roku dzisiaj znajdziemy już dosłownie wszystko - nie tylko tradycyjne kolarskie szytki, ale i opony, akcesoria, a nawet kompletne koła.

Szytki

Oczywiście najbardziej tradycyjnym i elitarnym segmentem w ofercie Vittoria są szytki. Na rok 2018 producent przewidział szereg nowości, przede wszystkim jeśli chodzi o produkty dla najbardziej wymagających zawodników ścigających się na szosie, torze oraz w kolarstwie przełajowym.

Corsa Speed to najbardziej zaawansowany model szytki wykorzystujący topowe technologie Vittoria. Mowa tu przede wszystkim o dodatku grafenu i wyjątkowej odporności na przebicie, uzyskiwanej również dzięki wkładce antyprzebiciowej PRB2. Ta topowa szytka dostępna jest w dwóch "zawodniczych" wariantach szerokości, czyli 23 oraz dominującym obecnie rozmiarze 25c. Oczywiście zaawansowana technologia jest tutaj połączona z tradycyjnym oplotem bawełnianym o gęstości 320 TPI. Waga szytki - 220 gramów, cena - 499 złotych. Dzięki rowkom na powierzchni, ta szytka może okazać się świetnym wyborem na wszystkie warunki atmosferyczne - odprowadza wodę lepiej, niż zwykły slick, nie tracąc nic z prędkości na prostej.

 

 
 

 

Dla oczekujących jeszcze lepszej trakcji przygotowano wyceniony na dokładnie tyle samo wariant Corsa Control. Oprócz wspomnianych wyżej technologii charakteryzuje się on także użyciem mieszanki 4 Compounds, która zapewnia większą przyczepność dzięki różnej lepkości gumie. Co ciekawe, ten wariant może być dostępny z szerokością aż 30 mm, przez co może okazać się rewelacyjną propozycją do wyścigów endurance, lub na gorszej nawierzchni.

Rubino Pro G+ to kolejna szytka wykorzystująca technologię grafenu. Na pokładzie znajdziemy także mieszankę gumy 3 compound poprawiajającą przyczepność. Rubino dzięki bardziej urozmaiconej rzeźbie bieżnika może się okazać świetną szytką całoroczną oraz przeznaczoną na treningi w trudnych warunkach. Waga - 280 gramów w wariancie 23c, dostępny jest także 25 mm. Cena - 319 złotych.

 

 
 

 

Dla fanów przełaju przygotowano kilka propozycji, z których najbardziej uniwersalną jest Terreno Mix. Wykonano ją przy użyciu technologii grafenowej, jest też guma o trzech stopniach lepkości 3 Compound oraz uniwersalny bieżnik. Szytka idealna na warunki zmienne - nie jest to semi slick, który nie dałby sobie rady po nagłym opadzie deszczu albo wjeździe na bardziej mokry segment, a przy tym bieżnik jest na tyle niski, że nie przeszkadza w stabilnym pokonywaniu zakrętów na bardziej ubitej nawierzchni. Szytka dostępna w dwóch rozmiarach, obydwóch "UCI Approved" - 31 oraz 33 mm. Waga wynosi 440 gramów, cena 369 złotych.

Opony

Kolekcja opon szosowych i MTB Vittoria jest niezwykle rozbudowana i dosłownie każdy znajdzie tu coś dla siebie. Nowości obejmują zarówno produkty na poziomie pozwalającym godnie rywalizować z potencjałem szytek, jak i nieco bardziej stonowane cenowo warianty dla osób które poszukują doskonałej jakości i trakcji bez konieczności głębokiego drenażu portfela. 

Corsa Speed to najszybsza opona w kolekcji VIttoria. Łączy otwartą konstrukcję z technologiami rodem z topowej szytki włoskiego producenta. Jest tutaj więc i grafen, oplot 320 TPI, wkładka antyprzebiciowa i dwa zawodnicze rozmiary 23 oraz 25 mm. Opona waży 238 gramów i kosztuje 319 złotych.

 
 

 

Zaffiro to seria popularnych opon treningowych. W kolekcji na rok 2018 znajdziemy min. wariant Zaffiro Pro. To idealna opona na okres przygotowawczy i do nabijania kilometrów. Dostępne warianty od 23 do 28 milimetrów i specjalna technologia bieżnika G+ Isotech Compound który opóźnia jego zużycie, pozwalajac nam na sporą oszczędność na wymianach opon. W oponie znajdziemy także wkładkę antyprzebiciową PRB2. Cena - 109 złotych, waga od 240 gramów za najwęższy wariant. 

Ciekawostką w ofercie Vittoria są także przeznaczone dla fanów trekkingu opony Randonneur. Model Randonneur Tech G+ przenosi w świat kolarskiej turystyki grafenową technologię G+. Nie zapomniano także o podnoszącym poziom bezpieczeństwa odblaskowym pasku, a także dodatkowej wkładce antyprzebiciowej. Ciekawie prezentują się również dostępne warianty jeśli chodzi o wielkość - "szosowe" 700 x 28C do 48 C, ale także pod koła 27.5 cala, 26 cali, a nawet...20 cali. Cena - 135 złotych.

 
 

 

Barzo G+ zabiera nas w świat opon MTB. To szybki model o bardzo dużej ilości dostępnych wariantów wielkości. Opona ta również wykorzystują technologię grafenową, oraz gumę 4 compounds. Bardzo dużą uwagę poświęcono w tej oponie na przyczepność- bieżnik ma kształt litery V dzięki czemu szybciej się oczyszcza, a każdy klocek ma nacięcie lub wyżłobienie dodatkowo poprawiające "chwyt" nawierzchni. Dla uzyskania niższych oporów toczenia nieco obniżono bieżnik w środkowej części. Co ciekawe tak zaawansowaną oponę producent dalej oferuje w wariancie na koła 26 cali! Do tego oczywiście różne szerokości dla 27.5 i 29 cali, aż do "plusowego" 27,5 x 2.6. Cena - 219 złotych.

Koła

Marka Vittoria ma w swojej ofercie także gotowe zestawy kół. W katalogu znajdziemy propozycje zarówno do kolarstwa szosowego jak i MTB, w wariancie aluminiowym jak i karbonowym.

Nowości na rok 2018 to przede wszystkim wersje kół szosowych przeznaczone do współpracy z hamulcami tarczowymi. Koła Qurano 46 Disc oferują karbonową konstrukcję wykorzystującą dodatek grafenu oraz, jak sama nazwa wskazuje, 46 mm stożek. Mocowanie tarczy hamulcowych jest w systemie centerlock, a tylna piasta współpracuje z kasetami 9,10 i 11 przełożeń Shimano oraz 11 przełożeń SRAM. Komplet kół waży 1550 gramów. Cena - 7199 złotych. Wariant ze stożkiem 30 mm wyceniono na 6999 złotych.

 
 

 

Elusion Disc to koła wykorzystujące aluminiowe obręcze. Mocowanie tarcz hamucowych odbywa się w systemie centerlock, jednak można przy pomocy adaptera zastąpić go mocowaniem na 6 śrub. Koła posiadają po dwa łożyska maszynowe z przodu, cztery z tyłu. Udało się przy nich zachować całkiem interesującą wagę - 1690 gramów za komplet. Cena - 2299 złotych.

Strona dystrybutora: www.velo.pl