Nowości włoskiej marki Bottecchia

Drukuj

Włoski producent rowerów - marka Bottecchia ma za sobą lata doświadczenia na niezwykle wymagającym włoskim rynku. Od dłuższego czasu jest także obecna w Polsce - przyjrzeliśmy się, co ciekawego Włosi przygotowali w kolekcji 2017 i 2018.

Powiedzmy sobie szczerze - większość z nas spytana o włoskie kolarstwo wymieni inne marki niż Bottecchia. To fakt - producent ten nigdy nie przebił się do świadomości kolarzy i fanów dwóch kołek z całego świata tak, jak miało to miejsce w samych Włoszech. A szkoda - firma z ponad 100-letnią tradycją ma nie tylko ogromne zasługi dla sportu czy codziennej rowerowej komunikacji. Wniosła też nie lada wkład w innowacje i rozwój tego, jak dzisiaj widzimy rowery i to czasem w dość... zaskakujący sposób.

Mało kto wie, że to właśnie Bottecchia stoi za stworzeniem pierwszego na świecie roweru stacjonarnego, który miał się stać narzędziem do rehabilitacji i sportowego powrotu dla osób, które już wręcz godziły się z brakiem szans na aktywność. Cyclette - bo tak nazwano pierwsze urządzenie tego typu, od lat 50-tych jest obowiązkowym elementem wyposażenia siłowni, a nawet domów wielu z nas. To nie koniec ciekawych wynalazków - wraz z boomem ekonomicznym lat 60 i masową dostępnością samochodów, inżynierowie Botecchia postanowili stworzyć rower, który każdy będzie mógł zmieścić w bagażniku auta. Brzmi znajomo? Pewnie - to właśnie Włosi stoją za stworzeniem pierwszego składaka, tak potem popularnego na całym świecie, również w Polsce. Obecnie folding-bikes oferowane są pod szyldem Graziella.

Rowery Bottecchia oferowne są w dwóch głównych liniach: REPARTO CORSE i TEMPO LIBERO. W pierwszej znajdziemy rowery szosowe, górskie, triatlonowe i gravele dla profesjonalistów i ambitnych amatorów. Druga linia, dla szerszego grona fanów roweru obejmuje: rowery elektryczne Bee Green, górskie, crossowe, trekkingowe, miejskie i dziecięce oraz wspomnianą wcześniej Graziellę  w kilku opcjach kolorystycznych i osprzętowych.

Szosa

Jeśli chodzi o rowery szosowe - na polskim rynku Bottecchia oferuje model z linii Corsa - szereg modeli z linii Reparto Corse. Dedykowane wyczynowcom są m.in. Emme4 Superlight, T2 Doppia Corsa, T1 Endurance. Amatorów zainteresują z pewnością modele 8Avio EVO, Duello czy Unica. 

 

 

 

 

EMME4 Superlight to jedna z największych nowości 2018 - ultralekka konstrukcja bazująca na unikalnej metodzie produkcji ram karbonowych. Słowo "monocoque" (czy mówiąc bardziej precyzyjnie w terminologii włoskiego producenta: „monolith technology") jest tutaj doprowadzone do granic możliwości - ramę tego modelu produkuje się tak, aby faktycznie przednia i tylna część roweru była całkowicie jednolita. Do produkcji wykorzystano włókna węglowe japońskiej firmy, a konstrukcja przewiduje możliwość stosowania zarówno hamulców tradycyjnych, jak i tarczowych. Rower waży około 6,650 kg, dostępny jest w dwóch wersjach kolorystycznych i kilku wersjach osprzętowych.

 

 

 

T1 Endurance to również nowa konstrukcja łącząca komfortową geometrię z dobrymi właściwościami aerodynamicznymi. Bardzo lekka rama i widelec (1,180 i 0,410 kg) gwarantują pokonywanie nawet najdłuższych tras bez jakiegokolwiek dyskomfortu, przy doskonałej stabilności.

 

 
 

 

 

Czy na dźwięk słowa "Columbus" dostajecie estetycznej gęsiej skórki? Jeśli tak, to dla Was stworzono serię rowerów Leggendaria. Jak sama nazwa wskazuje, są to tradycyjne rowery szosowe ze stalowych rurek Columbus Spirit, ręcznie wykonywane przez weneckich mistrzów rzemiosła. Tą serią rowerów Bottecchia podsumowuje lata doświadczenia i wielkie sukcesy z przeszłości. W ofercie dostępne wersje z nieodzownymi włoskimi komponentami, jak np. napęd Campagnolo Potenza.

 

 
 

 

 

MTB

Największą nowością linii Reparto Corse w kategorii MTB jest bez wątpienia model Gardena 29 Boost, wykorzystywany przez zawodników fabrycznego teamu XC Bottecchia. Nowa karbonowa rama wyposażona w sztywną oś 12 mm gwarantuje precyzję prowadzenia i doskonałe przekazywanie mocy na koła. Tylny trójkąt o długości 450 mm i zastosowanie piast Boost przekłada się na bardzo dużą sztywność konstrukcji, a kąt rury podsiodłowej wynoszący 73 stopnie stabilizuje rower podczas podjazdów. Bottecchia przygotowała warianty modelu Gardena z napędami SRAM Eagle GX, Shimano XT czy tańszy SRAM NX.

 

 

 

Dla ambitynch amatorów Bottecchia przygotowała model Stelvio 297+. To przedstawiciel coraz modniejszego gatunku trailowych sztywniaków z opcją kół 27.5+. Rower przygotowano tak, aby bez problemu dało się w nim zainstalować także koła 29. Na liście wyposażenia m.in. 100 mm widelec Rock Shox Recon.

Interesujący wydaje się też model Gavia wyposażony w koła 27.5 lub 29 cala. W ofercie odnajdziemy model z 30-biegowym napędem z tylną przerzutką Shimano XT, amortyzatorem przednim SR Suntour XCR RL oraz hamulcami Shimano M355. Rower waży ok 13,5 kg, a jego cena wynosi około 3600 zł.

Model Tonale posiada analogiczną do Gavia ramę oraz koła 27,5 cala. Różnica leży w osprzęcie - do dyspozycji rowerzysty jest 27 biegów z tylną przerzutką Shimano Alivio. Amortyzator przedni to SR Suntour XCM RL, hamulce  - dalej nieśmiertelne Shimano M355. Waga roweru ponownie wynosi 13,5 kg. Cena - 2970 zł.

 

 
 

 

Linia rowerów Tempo Libero obejmuje szereg rekreacyjnych górali z przednim amortyzatorem. Model 106 TY500 to jedna z najtańszych propozycji - za około 1560 zł możemy liczyć m.in. na amortyzator przedni Raxe X8, napęd Shimano TY500 oraz hamulce v-brake. Rower waży około 15 kg i wyposażono go w koła 27.5 cala.

Model 116 TX800 posiada 29 calowe koła, pozostaje jednak przy rekreacyjnej geometrii. Wyceniono go na 2300 zł na pokładzie 24-biegowy napęd Shimano TX 800, amortyzator przedni Suntour XT HLO i hydrauliczne hamulce tarczowe. Z racji na duże koła wzrosła nieco waga roweru – bez pedałów waży 14,7 kg.

 

 
 

 

Rowery miejskie

Wśród rowerów do jazdy codziennej dostępnych w polskiej ofercie Bottecchia znajdziemy ciekawe modele w stylu urban. Charakteryzuje je stylistyka nawiązująca do stylu vintage - czerpiąc nieco z klasycznych rowerów szosowych, a trochę z typowo kurierskiego ostrego koła. 

Model 303 Vintage posiada aluminiową ramę i widelec oraz napęd single speed w układzie flip - flop, co oznacza, iż po drugiej stronie piasty znajduje się zębatka zamocowana na stałe - ostre koło. Do tego prosta kierownica i dwa hamulce dual pivot. Rower waży ok 10.4 kg, wyceniono go na 1990 zł.

 
 

 

Nieco tańszy wariant 301 Hashtage posiada analogiczne wyposażenie do 303, różnica leży w ramie i widelcu, które wykonano ze stali. Wiąże się to z pewnym wzrostem wagi - do 10.8 kg, jednak możemy przy tym liczyć na nieco lepszy komfort pochłaniania wibracji. Cena - 1560 zł.

Producent: www.bottecchia.com

Dystrybucja: www.bbf-bike.de