Damska szosowa ofensywa - nowy LIV Langma

Drukuj
LIV Langma Advanced Pro LIV

Panie na rowerowym rynku są ostatnimi czasy rozpieszczane. LIV, czyli marka stworzona specjalnie dla kobiet, niedawno zaprezentowała nowy bolid do szosowego ścigania - poznajcie bliżej model Langma.

Marka LIV chociaż obecna na rynku już całkiem długo i posiadająca na swoim koncie niezliczoną ilość sukcesów (pamiętacie jeszcze, że kiedyś w jej barwach startowała Maja Włoszczowska?) dla wielu osób dalej jest nieco tajemnicza. Przede wszystkim nie wszyscy zdają sobie sprawę, że należy do rowerowego konglomeratu Giant, jednak została od początku do końca zaprojektowana wyłącznie z myślą o kobietach. To przejaw wyjątkowo nowoczesnego, kompleksowego podejścia. LIV projektuje i produkuje rowery od podstaw - nie są to jedynie adaptowane modele Giant. Świetnie widać to to kiedy przyjrzymy się całej kolekcji - marka oferuje modele o zupełnie innych ramach, wykorzystując jedynie pewne komponenty wspólne z firmą - matką.

W świadomości polskich fanów kolarstwa marka LIV powinna się coraz mocniej kojarzyć z szosą. To na rowerach tej marki na co dzień ścigają się zawodniczki Nestle Fitness Pacific Toruń, w barwach których znajdziemy oczywiście mistrzynię Polski ze startu wspólnego - Karolinę Karasiewicz. 

 
 

 

Najnowsza propozycja LIV to rodzina rowerów Langma. Mają uzupełnić ofertę z myślą o tych rowerzystkach, które szukają klasycznego, lekkiego roweru szosowego pozwalającego zdominować górskie etapy. Tego typu konstrukcje charakteryzują się w dzisiejszych czasach niesamowitą uniwersalnością, łącząc komfort, dynamikę, ultra niską wagę oraz wiele zapożyczeń ze świata rowerów aerodynamicznych.

Jak na markę dla kobiet przystało, modele Langma dostępne będą w bardzo rozbudowanej rozmiarówce, obejmującej także małe ramy. Na pokładzie nowych rowerów znajdziemy wszystkie najnowsze technologie znane chociażby z rowerów Giant. Mowa tutaj m.in. o ultralekkim włóknie SL Composite, które znajdziemy w topowych odmianach Langma SL, zintegrowanych czujnikach kadencji i prędkości Ride Sens oraz opatentowanej główce Over Drive 2 i Over Drive w modelach tańszych.

 

 

 

Topowy model Langma Advanced SL 1 wyróżnia się wagą na poziomie 6.05 kg. Uzyskano ją, poza ultralekką konstrukcją ramy, dzięki przemyślanym komponentom. Na pokładzie tego roweru odnajdziemy m.in. grupę napędową Shimano Ultegra Di2 ze stopniowaniem dobranym pod kątem rowerzystek - korba 50/34 i kaseta 11-30T. Warto podkreślić, iż wybitna większość komponentów użytych w tym rowerze jest własnego projektu, dzięki czemu rower oferuje wyższy poziom integracji i lepszą współpracę poszczególnych komponentów. Zastosowano m.in. koła Giant SLR - 1 przystosowane do współpracy z bezdętkowymi oponami Giant Gavia. Innowacyjna jest też konstrukcja mostka Giant Contact SLR Flux o dużej zdolności do pochłaniania wibracji. Rozmiarówka rozpoczyna sie już od rozmiaru XXS.

 

 
 

 

Langma Advanced to trzy modele wykorzystujące geometrię i rozwiązania z topowej specyfikacji, jednak zbudowane przy użyciu nieco cięższego i tańszego włókna węglowego. Na ich pokładzie nie znajdziemy też główki Over Drive 2 a nieco starszą konstrukcję Over Drive. Nie ma za to w tym modelu mowy o kompromisach jeśli chodzi o specyfikację. LIV Langma Advanced 0 wyposażono m.in. w napęd Shimano Ultegra Di2 i koła Giant PR-2. W modelu Advanced 1 znajdziemy mechaniczną Ultegrę, a w podstawowym dla tej grupy Langma Advanced 2 grupę Shimano 105 z wyjątkowo miękkim stopniowaniem kaseta 11 - 32t. We wszystkich wersjach blaty na korbie dobrano jednakowo - 50/34t.

Strona producenta: www.liv-cycling.com