Dziewczyny górą - nowości LIV 2017!

Drukuj

Kontynuujemy przegląd rowerowych nowości na rok 2017. Dzisiaj czas przyjrzeć się największej potędze, jeśli chodzi o rowery dla Pań, czyli należącej do Gianta marce LIV. Niezależnie od stylu jazdy, ciekawych pozycji na liście premier nie brakuje.

Nikt już dzisiaj nie ma złudzeń, że rynek rowerów dedykowanych wyłącznie dla Pań to temat zarówno bardzo poważny, jak i dochodowy. Fakt iż również rowerzystki oczekują dostępności zaawansowanych rowerów, zgodnych z obecnymi trendami, a przy tym wszystkim dostosowanych dokładnie do kobiecej budowy, dostrzegli już praktycznie wszyscy liczący się producenci na świecie. Giant jest tą marką, która pomysł kompleksowo podchwyciła bardzo szybko i dzisiaj uchodzi za lidera kobiecego kolarstwa - po kolejnych sezonach obecności na rynku brand LIV jest potęgą segmentu, z roku na rok oferując rowery coraz ciekawsze i coraz bardziej nowoczesne.

Tym co szczególnie interesujące jeśli chodzi o ofertę LIV jest fakt, iż nie tylko odtwarzają one trendy, jakie dominują we współczesnym kolarstwie męskim, ale też często poszukują własnej drogi. Stąd w ofercie wiele propozycji, których parametry nie są prostą kalką modeli przeznaczonych dla mężczyzn, a raczej próbą odnalezienia odpowiedzi, jakie rozwiązania i jakie rowery sprawią, iż w analogicznych warunkach jeżdżące na rowerach Panie będą miały do dyspozycji takie same możliwości jak mężczyźni.

 

 

Kolarstwo górskie i LIV 2017

Nowa kolekcja LIV, jeśli chodzi o kolarstwo górskie, przeszła małą rewolucję. W ofercie znajdziemy trzy rowery o charakterze bardziej sportowym - to modele Hail, Pique oraz sztywniak Tempt. W katalogu znajduje się jeszcze model o nieco bardziej rekreacyjnym temperamencie - Bliss.

Zaczynając od samej góry drabinki, dla miłośniczek najbardziej agresywnego stylu jazdy stworzony został model Hail. To rasowy rower enduro - z kołami 27.5 cala (preferowanymi również przez Gianta) i skokiem 160 mm nie ma kompleksów przed startami w jakichkolwiek zawodach enduro. Ciekawostką jest pojawienie się w tym rowerze standardu Boost, czyli szerszych piast, które zwykle kojarzymy z rowerów bazujących na kołach 29 cali - więcej miejsca na opony oznacza możliwość szybkiego tuningu na koła z oponami Plus. 

 

 

Jak bardzo zaawansowane są nowe modele LIV widać chociażby po fakcie, iż na pokładzie Hail znalazły się praktycznie wszystkie nowoczesne rozwiązania którymi obecnie ekscytuje się świat MTB. Oprócz wspomnianego standardu Boost, Hail posiada również zawieszenie Maestro z nowym mocowaniem dampera Trunnion, które pozwala nieco obniżyć środek ciężkości roweru bez obniżania prześwitu. 

W ofercie przeznaczonej na polski rynek znajdzie się jedna specyfikacja modelu Hail. Na liście wyposażenia m.in. zawieszenie Fox z widelcem Fox 36 i damperem X2 Performance. Do tego napęd 2x10 obsługiwany przez tylną przerzutkę Shimano XT M786 i hamulce M396. Nie zapomniano oczywiście o regulowanej sztycy Giant Contact SL Switch, a agresywny charakter roweru podkreśla także fabrycznie zainstalowany napinacz łańcucha MRP. Cena tak wyposażonego modelu Hail to 13999 zł.

Do nieco lżejszych zastosowań został stworzony model Pique. To uniwersalna konstrukcja, która może posłużyć zarówno do zabawy na szlaku, jak i startu w maratonie. Aluminiowa rama wyposażona w system zawieszenia Maestro oferuje 120 mm skoku, podobnie jak przedni widelec Fox 32 Float Performance. Pique zgodnie z filozofią LIV zbudowany jest na kołach 27.5 cala, podobnie jak w przypadku modelu Hail bazujących na piastach Boost. 

 

 

W polskiej dystrybucji na rok 2017 znajdziemy również jeden model Pique. Wyposażono go we wspomniane zawieszenie Fox, napęd Shimano XT M8000, hamulce M615. Nie zapomniano również o sztycy regulowanej - cena tego modelu to 11 999 zł.

 

Oprócz dwóch wspomnianych rowerów full suspension, w ofercie LIV znalazły się też dwa modele hardtail. Pierwszy z nich - Tempt, to konstrukcja stworzona z myślą o bardziej sportowym stylu jazdy. Dostępne będą 4 różne warianty, z otwierającym grupę modelem Tempt 4 wycenionym na 2199 zł. Model topowy, Tempt 1 LTD to już koszt 4699 zł - na jego pokładzie znalazł się m.in. widelec przedni SR Suntour Raidon, tylna przerzutka Shimano XT M8000 obsługująca napęd 2x10, nowa korba Shimano SLX M7000 i hamulce M506.

 
 

 

Rekreacyjnym uzupełnieniem oferty MTB jest model Bliss. Dostępne będą dwa warianty - tańszy, wyceniony na 1749 zł oraz droższy - 1899 zł. W obydwóch znajdziemy napędy Shimano oraz mechaniczne hamulce tarczowe. LIV również w przypadku tych rowerów postawił na koła 27.5 cala.

 

 

Kobieca twarz szosy

W segmencie rowerów szosowych modele LIV realizują podobną filozofię jeśli chodzi o trendy, jak ich odpowiedniki z logiem Gianta. Znajdziemy tu więc dużo aerodynamiki, zarówno w wydaniu triathlonowym, jak i bardziej ogólnym oraz sporo komfortu spod znaku endurance.

Bazujący na aerodynamicznym Giant Propel model LIV Envie to rower wprost stworzony dla tych zawodniczek, które poszukują rozwiązania zarówno do startu w imprezach tri, jazdy na czas, a przy tym nie chcą rezygnować z funkcjonalności tradycyjnego roweru szosowego. W ofercie znalazły się dwie wersje tego modelu, z których droższa LIV Envie Advanced 1+ bazuje na popularnej grupie Shimano Ultegra M6800 oraz nowych karbonowych kołach aerodynamicznych produkcji Gianta. Ciekawym smaczkiem na liście wyposażenia tego modelu są również nowe bezdętkowe opony Giant Gavia. Topowa wersja LIV Envie wyceniona została na racjonalne 12499 zł, dostępny jest też wariant tańszy za 7999 zł.

 

 

Dla dziewczyn ceniących sobie przede wszystkim komfort pokonywania długich dystansów stworzono modele Avail. Ofertę otwiera aluminiowy Avail 1 za 3499 zł. Na jego pokładzie m.in. napęd Shimano Sora, karbonowy widelec oraz koła Giant. 

 
 

 

Modele Avail Advanced wykonano w oparciu o zaawansowane, karbonowe ramy. W sprzedaży znajdą się dwa warianty - tańszy Avail Advanced 3 HD za 7399 zł oraz droższy wariant, Avail Advanced 2 HD wyceniony na 8399zł. Obydwa to konstrukcje na wskroś nowoczesne, wyposażone m.in. w sztywne osie kół 12 mm oraz hydrauliczne hamulce w standardzie mocowania flat mount. Model tańszy bazuje na grupie napędowej Shimano Tiagra, droższy to już grupa Shimano 105. Ciekawostką jest bardzo "miękkie" zestopniowanie napędów z kasetami 11-32T.

Oferta nowości LIV 2017 to wiele ciekawych i zaawansowanych rowerów pokazujących, iż najwięksi gracze na rowerowym rynku traktują rynek rowerów dla Pań tak samo poważnie, jak ich męskie odpowiedniki. Zarówno modele szosowe, jak i MTB obfitują w ciekawe rozwiązania, a dzięki tradycyjnemu dla Gianta racjonalnemu stosunkowi ceny do jakości, z pewnością często zobaczymy je na szosach i bezdrożach w sezonie 2017.

Strona producenta: www.liv-cycling.com/pl