Nowe kaski rowerowe SCOTT 2017

Drukuj
SCOTT Cadence to nowy aerodynamiczny kask w ofercie Szwajcarów. Marek Świrkowicz

Marka SCOTT odsłoniła już karty jeśli chodzi o rowery oraz akcesoria dla rowerzystów na rok 2017. Duży nacisk w nowej kolekcji położono na zaawansowane kaski, w tym oczywiście szosowe - zwłaszcza w szczególnie popularnych, aerodynamicznych wariacjach.

Marka SCOTT ma spore możliwości, jeśli chodzi o testowanie nowych rozwiązań - nie dość, że sponsoruje szosową ekipę Orica Bike Exchange, to jeszcze ma pod swoimi skrzydłami duet Mistrzów Olimpijskich w XC - Nino Schurtera oraz Jenny Rissveds. Taki kapitał musi zaprocentować wprost bezcenną bazą danych o nowych produktach, w tym oczywiście o rowerowych kaskach.

W przypadku kolarstwa szosowego, podobnie jak ma to miejsce w temacie samych rowerów, ogromny nacisk kładzie się na kwestię aerodynamiki. Obserwując rynkowe nowości widzimy, że nowe kaski nawet jeśli nie są konstrukcjami stricte dedykowanymi do jazdy czasowej czy triathlonu, coraz lepiej radzą sobie w tunelach aerodynamicznych. Mniej otworów wentylacyjnych przy maksymalizacji efektywności wentylacji kanałów umieszczonych wewnątrz kasków, większa niż kiedykolwiek dbałość o bezpieczeństwo - choćby za sprawą takich systemów jak MIPS - nie da się ukryć, iż jesteśmy świadkami niemałej rewolucji w tematyce rowerowych "ochronnych nakryć głowy"

SCOTT przygotował dla fanów szosy kilka ciekawych propozycji, wedle zasady - dla każdego coś miłego. Znajdziemy zarówno kaski dość tradycyjne, modele bardziej aero, oraz coś specjalnego dla fanów sportów TRI i jazdy na czas.

Kask SCOTT Split

Typowo czasowa konstrukcja stworzona we współpracy z zawodnikami szosowej ekipy Orica - to jedni z niekwestionowanych specjalistów jazdy drużynowej na czas. Kask Split powstał przy uwzględnieniu opini zawodników, ekspertów oraz po niezliczonych godzinach testów w tunelach aerodynamicznych. Opływowa bryła sprytnie skrywa otwory wlotowe do głębokich kanałów wentylacyjnych, które łączą się przy tylnych otworach wylotowych. Kask Split może być zestawiony ze specjalną, zintegrowaną szybką, lub też używany z osobnymi okularami. Waga - 370 gramów, cena sugerowana to 1049 zł. Dostępne są trzy rozmiar S, M oraz L które odpowiadają obwodom głowy odpowiednio - S - 51-55cm, M- 55-59 cm, L- 59-61 cm.

 
 

 

Kask SCOTT Cadence Plus

Ten model kasku szosowego to creme de la creme dzisiejszych trendów w tej materii. Doskonała aerodynamika idąca w parze z komapktową konstrukcją, dzięki której możliwe jest zarówno uzyskiwanie rewelacyjnych wyniów podczas rywalizacji w triathlonie i jeździe na czas, jak i odczucie komfortu podczas codziennej eksploatacji.

Tym co wyróżnia kask SCOTT Cadence Plus jest autorska wariacja na temat systemu MIPS, nazwana SCOTT AIR Technology. Z grubsza rzecz biorąc chodzi o to, iż coraz częściej stosowany system ochrony mózgu MIPS został w kasku Cadence Plus tak zintegrowany ze skorupą, iż uzyskano optymalne właściwości wentylacyjne, niezakłócone przez tradycyjnie rozbudowaną wkładkę MIPS. Projektanci Cadence Plus zapewniają, iż udało im się stworzyć jeden z najbardziej opływowych, a przy tym najlepiej wentylowanych kasków na rynku. Jak wygląda to w praktyce, można się przekonać za 969 zł - dostępne są trzy rozmiary kasku S - 51-55cm, M - 55-59 cm, L - 59-61 cm, analogicznie jak w przypadku modelu Split. Waga modelu Cadence Plus to 270 gramów.

 
 

 

Kask SCOTT Centric Plus

Ten model kasku to istny kombajn uniwersalności, pozwalający potencjał nowoczesnych kasków aero poczuć także osobom ścigającym się na rowerze górskim. Centric Plus oferuje nieco bardziej tradycyjne podejście do kwestii stylistyki, oferując więcej otworów wentylacyjnych, jednak uwzględniając przy tym także dbałość o niski współczynnik oporów aerodynamicznych. Dzięki większej ilości szczelin wentylacyjnych jest lekko - 250 gramów i to pomimo zastosowania modułu MIPS wraz z autorską wariacją SCOTT na temat jego zintegrowania z wentylacją kasku, czyli SCOTT AIR Technology. Centric Plus posiada system szybkiego i łatwego dopasowania do kształtu głowy HALO oraz wkładki wykonane z antybakteryjnego materiału, dzięki czemu wnętrze dłużej zachowuje świeży zapach (nie ma również problemu z demontażem i np. wypraniem wyściółki). Cena modelu Centric Plus to 839 zł, dostępny jest w kilku wariantach kolorystycznych i trzech rozmiarach, tak jak pozostałe modele SCOTT.

 
 

 

Kask Fuga Plus

Do oferty powraca legendarny i lubiany model kasku Fuga Plus. Wzór uniwersalności - jego właściwości, kształt i komfort pozwalają na zastosowanie zarówno podczas jazdy szosowej, jak i w terenie. Model ten posiada demontowalny daszek oraz bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa dzięki systemowi MIPS oraz zintegrowanemu systemowi mocowania HALO. Waga kasku Fuga to 330 gramów, natomiast cena wyniosła 629 zł. Powracający model Fuga ma też zupełnie nową stylistykę, dopasowaną do charakterystycznego wyglądu pozostałych kasków SCOTT, które w roku 2017 trudno pomylić z konkurencją.

 

 

 

 

 
 

 

 

Oferta kasków SCOTT 2017 to kilka niezwykle ciekawych i dopracowanych modeli. Warto podkreślić dużą dbałość o bezpieczeństwo związaną z masową ekspansją systemu MIPS. Świetna jakość, wygoda oraz wiele wariantów kolorystycznych - kaski SCOTT z pewnością okażą się praktycznym uzupełnieniem rowerowego ekwpiunku w nadchodzącym sezonie.

Strona dystrybutora: www.scott.pl