Nowości ROMET 2017

Drukuj

Segment wyspecjalizowanych rowerów górskich to obecnie jeden z najbardziej dynamicznie rozwijających się obszarów na rynku rowerowym. Doskonale wiedzą o tym osoby odpowiedzialne za najnowszą kolekcję rowerów MTB polskiej marki Romet, w których znajdziemy sporo technologicznych smaczków. Co dokładnie? Sprawdzamy!

Pod względem technologicznym polski producent przyszykował spore zmiany na sezon 2017. Zaawansowane konstrukcje karbonowe, kolejna generacja systemu zawieszenia, piasty w technologii Boost, a także rowery oparte o opony w rozmiarze Plus to zmiany zgodne z najnowszymi trendami, jakie obserwujemy obecnie u największych graczy na rynku. 

ENDURO

 
 

W segmencie enduro znajdziemy dwie propozycje na kole 27,5" z 6" skoku, a dokładniej dwa rowery oparte o taką samą ramę, lecz z inną konfiguracją osprzętową. Tool 2 oraz tańszy Tool 1 otrzymały udoskonalone zawieszenie Swift Link, działające na zasadzie tzw. "zmiennego punktu obrotu". Zdaniem producenta pozwala ono na wysoką aktywność zawieszenia na nierównościach oraz znakomitą efektywność podczas pedałowania. Rama w modelu Tool powstaje z hydroformowanego aluminium, a producent zastosował nowoczesne rozwiązania w postaci: osi tylnej 12mm, stożkowej rury sterowej, mocowania przedniej przerzutki Direct Mount czy też mocowania hamulców Post Mount. Wyceniony na 8999 zł Tool 2 otrzymał wysokiej klasy wyposażenie - osprzęt stanowi 11-rzędowa grupa Shimano XT M8000, widelec RockShox Pike RT3 i tłumik Monarch RT. Warto dodać, że nie zapomniano o sztycy teleskopowej (X-Fusion Hilo), a koła pochodzą od DT Swiss. Trochę tańszy jest Tool 1 w cenie 7299 zł. Konstrukcje RockShox zastąpiły tutaj produkty X-Fusion - widelec Sweep RL2 i tłumik X-Fusion O2 RL. Także grupa osprzętu jest to niższa półka, bowiem zastosowany zostały 10-rzędowy napęd Shimano Deore. Zarówno Tool 2, jak i Tool 1 występują w dwóch wersjach kolorystycznych. Rowery dostępne są w trzech rozmiarach: 15, 16,5 oraz 18 cali.

Trail i All Mountain

 
 

Grono rowerów AM składa się z czterech modeli: dwóch fulli Key oraz hardtaili Jig. Fulle Key otrzymały aluminiową ramę, 5 cali skoku, koła w rozmiarze 29" oraz zawieszenie oparte o wspomniany Swift Link. Key 2 kosztuje 8999 zł, a w zamian otrzymamy konfigurację z grupą Shimano XT M8000, koła DT Swiss M1900, widelec RockShox Revelation i tłumik RockShox Monarch RT. Waga określona została na 13,6 kg. Nieco tańszy Key 1 wyceniony został na 7399 zł. Osprzęt to w tym przypadku 10-rzędowa grupa Deore, natomiast za tłumienie odpowiadają produkty X-Fusion. Waga określona została na równe 14 kg. Obydwa modele, podobnie jak Tool, występują w dwóch wersjach kolorystycznych i trzech rozmiarach ram.

 
 
 

Jig+ to nowa propozycja do szeroko pojętego trailu. Jest to hardtail z kołami 27,5 w rozmiarze plus. Zastosowana aluminiowa rama, napęd SRAM NX, opony Schwalbe Nobby Nic o szerokości 2,8" oraz widelec X-Fusion McQueen RL2 zaowocowały masą wynoszącą 13,2 kg. Konstrukcja wyróżnia się także zastosowaniem technologii Boost, pozwalającej na otrzymanie sztywniejszego tylnego trójkąta. Jig+ kosztuje 6499 zł. Jig to bliźniacza konstrukcja, jednak koła w rozmiarze plus zastąpione zostały przez większe - 29-calowe ze standardowym ogumieniem. Użyty widelec to X-Fusion Trace RL2, natomiast osprzęt stanowi 10-rzędowa grupa Shimano Deore. Ten ważący 13 kg rower wyceniony został na 4699 zł.

XC

Grono hardtaili do XC jest znacznie bardziej rozbudowane. Dostępnych jest łącznie siedem modeli z wyższych, przeznaczonych do ścigania serii Mustang i Monsun oraz kilkanaście rowerów z serii Rambler i damskiego Jolene, przeznaczonych dla początkujących lub do rekreacyjnej jazdy. Przyjrzeliśmy się dokładniej rowerom, które mocniej zainteresują czytelników bikeWorld.pl, czyli karbonowym Monsunom oraz aluminiowym Mustangom.

 
 

Monsun 29 2 to topowy hardtail do XC. Nowoczesna węglowa rama, wyposażona m.in. w wewnętrznie poprowadzone pancerze i 12 mm oś, została połączona z widelcem RockShox SID RL 100 mm. Do kompletu dobrano koła DT Swiss X1700 oraz grupę Shimano XT M8000. Cena za taki rower, którego waga według producenta wynosi 10,3 kg,wygląda na bardzo korzystną - Monsun 29 2 wyceniony został na 8499 zł. W cenie 6299 zł nabędziemy z kolei Monsun 29 1. Ten ważący 11,9 kg model korzysta z mieszanej grupy osprzętu SLX / Deore. Za amortyzację odpowiada natomiast RockShox Recon TK Gold o skoku 100 mm. Rama w rowerach Monsun dostępna jest w trzech rozmiarach: 17, 19 i 21".

 
 
 

W sporym gronie aluminiowych hardtaili postanowiliśmy przyjrzeć się kilku wybranym modelom. Naszą uwagę zwrócił najdroższy z Mustangów - model oznaczony cyfrą 3 i kołem w rozmiarze 29". Wyceniony został na 4699 zł, a w jego wyposażeniu odnajdziemy osprzęt Shimano SLX i widelec RockShox Reba RLT. Warto zauważyć, że ta aluminiowa rama jest bardzo nowoczesną konstrukcją. Posiada stożkowatą rurę sterową, przerzutkę przednią Direct Mount, wewnętrznie poprowadzone pancerze, oś 12 mm z tyłu oraz mocowanie hamulców w standardzie post mount. Waga tej konfiguracji wynosi 12 kg. Warto też zwrócić uwagę na model Mustang Trail. Rower ten otrzymał zmienioną geometrię względem innych modeli Mustang oraz koła w rozmiarze 27,5". Napęd w postaci grupy 1x11 stanowi osprzęt Shimano SLX, z kolei za amortyzację odpowiada RockShox Recon Gold RL o skoku równym 120 mm. Mustang Trail kosztuje 4499 zł.

 

Z rowerów z serii Rambler naszą uwagę zwrócił Rambler 29 3. Ten stosunkowo niedrogi rower otrzymał aluminiową ramę, wykonaną z hydroformowanego aluminium 6061, koła 29 cali oraz mocowanie hamulców w standardzie post mount. Napęd stanowi 9-rzędowa grupa Shimano Acera. Cena - 2399 zł.

Producent: www.romet.pl

Obserwuj nas w Google News

Subskrybuj